Rejse med fælles børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Der har pigerne jo ikke sommerferie!? Og vi er blevet forbudt at holde ferie af pigens mor uden for ferierne. 

Endnu en af de mindre dejlige ting ved at være en sammenbragt familie- der er altid to andre, der kan og skal bestemme over vores liv 

Det er måske derfor at man engang imellem får lyst til at dyrke sin kernefamilie hvor man kan tage beslutninger selv, uden sy spørge nogen om lov - det er hårdt 

Okay - så nu har du alligevel lyst til "at dyrke kernefamilien" og det handler ikke kun om økonomien som du ellers påstod før?

Ej - jeg gider ikke at kværulere. På mig virker det bare som om der er to faktorer der spiller ind her. Men hvis du benægter det, så må jeg jo tage dine ord for gode varer.

Jeg ved ikke hvornår pigerne har sommerferie. Det var et tilfældigt eksempel. Men som sagt - det bør helt bestemt kunne gøres billigere ved at stykke turen sammen selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2016

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg kan læse at du flere gange skriver, at du gerne ville have alle børnene med. Men det er alligevel svært ikke at få tanken, at det ikke er helt sandt. Du arbejder videre med ideerne til, hvordan I kan komme af sted med to børn, men arbejder ikke videre med ideen om at komme af sted alle sammen. Hvis du vitterligt gerne ville have alle børnene med på ferie, så er det unægteligt muligt - enten en anden slags ferie, men stadig med varme og vand, eller på et andet tidspunkt. 

For mig er det en umulighed at gøre det - jeg har tjekket priserne hvert år i 5 år, fordi jeg virkelig gerne vil. Muligt, at jeg gør det forkert. 

Vi kan ikke bare snuppe en hurtig afbudsrejse- det skal passe med pigerne og deres andre forældre, som ikke altid er villige til at samarbejde. Min datters far og jeg har fra retten en udarbejdet samværsordning som skal overholdes... 

For os er det lidt irriterende, at vi ikke bare kan gøre som vi har lyst til- vi skal altid spørge om lov, diskutere og planlægge og det tager lidt af gnisten.. 

Det er faktisk lidt hårdt at blive ved med at argumentere- jeg kan mærke at flere af jer alligevel tror/føler/mener at jeg helst vil rejse uden dem, lige meget hvad jeg skriver. 

Heldigvis ved jeg med mig selv hvad det handler om - og det er da det vigtigste 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Okay - så nu har du alligevel lyst til "at dyrke kernefamilien" og det handler ikke kun om økonomien som du ellers påstod før?

Ej - jeg gider ikke at kværulere. På mig virker det bare som om der er to faktorer der spiller ind her. Men hvis du benægter det, så må jeg jo tage dine ord for gode varer.

Jeg ved ikke hvornår pigerne har sommerferie. Det var et tilfældigt eksempel. Men som sagt - det bør helt bestemt kunne gøres billigere ved at stykke turen sammen selv.

Gud jøsses! 

Hvornår i alverden er det blevet forbudt at pleje sin familie, både med fælles børn, bonusbørn og uden? Jeg er virkelig rystet over, at jeg skal argumentere på den måde!

Hvor er det sørgeligt, at man ikke må pleje sin "kernefamilie" - den som holder sammen på hele den sammenbragte familie! Tænk sig, at det tilsyneladende er blevet forbudt, at have lysten til det 

vi er 2 familier- vi undværer pigerne rigtig ofte i mange forskellige sammenhænge - men vi er da stadig en familie, når de ikke er her. Ellers ville vi sidde og græde, når de var væk?  

Det er ØKONOMIEN! Der er grunden til at vi ikke kan have pigerne med! Lige nu.

Anmeld Citér

4. maj 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Gud jøsses! 

Hvornår i alverden er det blevet forbudt at pleje sin familie, både med fælles børn, bonusbørn og uden? Jeg er virkelig rystet over, at jeg skal argumentere på den måde!

Hvor er det sørgeligt, at man ikke må pleje sin "kernefamilie" - den som holder sammen på hele den sammenbragte familie! Tænk sig, at det tilsyneladende er blevet forbudt, at have lysten til det 

vi er 2 familier- vi undværer pigerne rigtig ofte i mange forskellige sammenhænge - men vi er da stadig en familie, når de ikke er her. Ellers ville vi sidde og græde, når de var væk?  

Det er ØKONOMIEN! Der er grunden til at vi ikke kan have pigerne med! Lige nu.

Du behøves ikke blive ved med at argumentere jeg synes sagtens i kan tage på en ferie, uden de 2 store, også.uden dårlig samvittighed som en anden skriver, tænker jeg at det er en god idé at lufte ideen for de 2 store, hvis de bliver helt knuste, så er det nok ikke en god idé alligevel. Hvis ikke, så håber jeg i får en fantastisk ferie, det lyder til o fortjener det

Anmeld Citér

4. maj 2016

Ena

Anonym skriver:

For mig er det en umulighed at gøre det - jeg har tjekket priserne hvert år i 5 år, fordi jeg virkelig gerne vil. Muligt, at jeg gør det forkert. 

Vi kan ikke bare snuppe en hurtig afbudsrejse- det skal passe med pigerne og deres andre forældre, som ikke altid er villige til at samarbejde. Min datters far og jeg har fra retten en udarbejdet samværsordning som skal overholdes... 

For os er det lidt irriterende, at vi ikke bare kan gøre som vi har lyst til- vi skal altid spørge om lov, diskutere og planlægge og det tager lidt af gnisten.. 

Det er faktisk lidt hårdt at blive ved med at argumentere- jeg kan mærke at flere af jer alligevel tror/føler/mener at jeg helst vil rejse uden dem, lige meget hvad jeg skriver. 

Du behøver jo ikke argumentere. Du vil rejse med dine to små børn uden de to store, så gør det, men så er der ingen grund til at tale om at du gerne vil have dem alle med. Hvis du ville have dem alle med, kunne I arbejde hen imod en løsning, men det gør I ikke.

Jeg synes du skal tage snakken med de to store. Fortæl dem, hvad der skal ske, forklar dem hvorfor og forvent at de måske bliver kede af det og føler sig valgt fra. Det er ikke til at vide, hvordan de vil reagere og hvordan de får det indeni af den viden, de får. Men du skal være bevidst om, at I potentielt gør dem kede af det og måske føler de sig svigtede, tilsidesat, mindre vigtige end de små, udenfor ect. 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Pikku Myy

Jeg har fulgt lidt med i tråden, men ikke læst alle svar.

Jeg tænker at I må gøre som det passer bedst i jeres familie, men at du bliver nødt til at forholde dig til at de følelser mange beskriver i denne tråd, er en mulighed. Det kan være jeres piger er fuldstændig ligeglade, men det kan også være jeres piger kommer til at føle sig tilsidesat og mindre værd. Det er en risiko I løber. Også selvom du er 100% sikker på at de ikke er det. For det kan tolkes sådan. Følelser er ikke rationelle, og hvis de får en følelse af at de ikke er lige så vigtige som deres søskende, er den følelse ægte.

Spørgsmålet er om I er villige til at løbe den risiko

Anmeld Citér

4. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

I gør der forkert - nej undskyld ærligheden men har lige brugt mindre end 5 min på monondo og booking.com og valgte tilfældigt antalay i Tyrkiet - aner intet om det men ved det er charter turist sted. Med de oplysninger du har givet i tråden fandt jeg fly og hotel  med 13 overnatninger i uge 29-30 og det blev 14.096 for fly tur retur jer alle 6 og fandt hotel ned til 4.500 for de 13 overnatninger. Læste ikke om det men der var swimmingpool. Og der var mange hoteller/lejligheder mellem 5000 og 7000. Dvs lige omkring de 20000 for jer 6. 

Kender ikke jeres budget, men ved en omgang med Spies, Apollo, Star Tour mm. Der kommer du også af med 20.000 for 4 personer uden at blinke med øjnene.... 

Så søg på flybilletter, brug booking.com eller Airbnb og så får du hurtigt stykket en ferie dammen for jer alle 6 og din søn får oplevelsen og endda med hans elskede storesøster. Og tro mig når I ligger ved poolen og ser dem med kun et bart der skal lege med barnet konstant så glædes I over de to store der plasker med ham mens I lige kan tale sammen, læse en bog, slikke sol mm. Når baby sover

Anmeld Citér

4. maj 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis I har råd til at tage afsted 4 mennesker i år. Hvorfor kan I så ikke have råd til at tage afsted 6 personer om et år eller to hvis I sparer op?

Som jeg også har nævnt i en anden besked, så kan man komme meget billigere afsted hvis man dropper charter-tanken og i stedet selv sammenstykker sin rejse med flybilletter og en lejet lejlighed.

Det kan vi helt sikkert også sagtens.. Det var bare ikke lige det spørgsmålet gik ud på  tro da ikke, at jeg ikke har haft den tanke selv 

Anmeld Citér

4. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Altså- hvad du mener er årsagen er helt op til dig selv, det kan jeg ikke bruge til noget 

Jeg ved bare, at min mand forsøgte at presse mig i sin tid til at rejse med vores lille søn pg pigerne, mens han stadig var gratis. Det ville jeg ikke dengang- synes det var uoverskueligt at rejse med en lille baby. Det ville jeg sagtens kunne nu  af en eller anden grund. 

Når vi efterfølgende har kigget afbudsrejser osv, stiger det vildsomt ved 3. Barn- spørg mig ikke hvorfor, jeg har ikke forstand på det, men det vil jeg mene min mand har, da han tidligere har rejst meget.

vi kender nogen der sidste sommer var i Tyrkiet, to voksne og to børn - 30.000 

det har vi ikke penge til. I øvrigt er de her aldrig i 27-28, en plan der ikke kan ændres på- som jo nok er de billigste uger i sommerferien ? 

Jeg kan se at flere siger, at det ikke behøver være så dyrt at tage to ekstra med, så det vil jeg da prøve at undersøge. Men så bliver det jo tilmed i de dyre uger! Det er der vi har dem. 

Og nu siger jeg at vi har råd- det har vi jo egentlig ikke- men vi kunne tage os råd, fordi det føles tiltrængt. Så jo- det er økonomien der sætter store grænser, kan jeg love dig- og så må du tænke hvad du vil 

Vores bedste venner skal i år afsted i uge 29+30 - altså højsæson. To voksne og tre børn (12,9,6 år) De skal til Mallorca 14 dage all inkl. 25.000 kr. I alt. De rejser fra Hamborg med tysk selskab. Selv booker vi altid det hele selv - laaaaaangt billigere (og bedre synes vi) 

Anmeld Citér

4. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Det kan vi helt sikkert også sagtens.. Det var bare ikke lige det spørgsmålet gik ud på  tro da ikke, at jeg ikke har haft den tanke selv 

Måske er jeg bare fatsvag - men jeg forstår altså ikke rigtigt dine svar i den her tråd. I et tidligere indlæg skriver du at du har kigget i 5 år og det kan ikke lade sig gøre at rejse allesammen. Men nu kan det godt lade sig gøre? Jeg er forvirret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.