Anonym skriver:
Nu ved vi jo på ingen måde hvordan det forholder sig i deres familie. Vi kender ikke omstændighederne, kender ikke moderen, faderen eller noget som helst.
det er altså bare ikke i alle familier at det går som vi andre synes det skal gå. Og jeg synes det er urimeligt at give en papmor et så stort ansvar, at skulle presse på for at hendes mand og søn kan få et bedre forhold.
Jeg er da helt enig i at det er utrolig sørgeligt og mærkeligt at faderen ikke har større interesse i sit eget barn- men vi kender altså ikke årsagen. Jeg mener så også, at der må være en grund til at barnet ikke har lyst til at være hos sin far. Jeg kender ikke andre børn der ikke vil det- jo, så er der noget galt med den familie/ far.
Så medmindre at det er papmors skyld at drengen ikke vil komme, så synes jeg ikke man kan stille mere op- så har drengen da meget bedre af at blive hos sin elskede mor
Jeg får lyst til spørge jer damer der mener at papmor har et stort ansvar for sin mand og hans børns forhold.
I mit eget tilfælde: vi flyttede sammen da min datter var 4 år.
Hans var 7- og var her kun hver 2. Weekend. Pludselig ville han have hende en uge af gangen, sikkert for at inkludere hende mere.
Men hvem tror I der stod med det største ansvar? Uden at blive spurgt? MIG.
Putning, badning, lusekæmning, lektier, tøjvask, pakke tasker, madpakker, aflevere og hente i Sfo ( som var 12 km væk) skifte sengetøj, gøre rent på værelse, sortere tøj i skabet, opdrage, lave aftaler osv.
Jeg fik lige pludselig et enormt stort ansvar, pålagt, som jeg egentlig ikke brød mig om. Pludselig skulle min mand være væk 4 dage ud af de 7 hun var her! Pga arbejde.
Og al kommunikation foregik mellem mor og far, selvom det måske egentlig burde være mig, da jeg stod med det meste. Jeg blev bitter og irriteret. Som om de bare forventede at jeg klarede det. Men jeg blev aldrig spurgt når de aftalte, om hun kunne komme en dag tidligere- tidligere på dagen eller noget. Og ofte havde jeg ikke min egen datter, da hun var hos sin far i helligdage osv. Men så blev der lige aftalt, at hun bare kunne komme her. Måske ville jeg gerne ha nydt denne dag uden børn, være sammen med en veninde eller lignede.
så jeg synes bestemt ikke at man som papmor bare skal tage sig et kæmpe stort ansvar- hvis man ved, at det er en selv der kommer til at tage sig af barnet. Der går pointen da af?!
selvfølgwlig har man valgt sin mand og hans barn, men man har da ikke valgt pludseligt at skulle agere fuld omsorgsperson, mens barnet er hos faderen.
hvis det er det denne her kvinde ved, at hun kommer til, forstår jeg godt at hun ikke presser på. Det er altså forældrenes ansvar, og så kan papfar / papmor med tiden blive en slags forælder, men det er ikke fair, heller ikke over for barnet, at det er papmor/ papfar der overtager helt eller delvist
Det tror jeg heller ikke der er ret mange mænd der gør, eller hvad. Men det er nok noget helt, helt andet