Anonym skriver:
Nej, men selvom de ved, at sæddoneren udelukkende har spillet en biologisk rolle i deres tilstedeblivelse, så har de stadig et behov for at vide noget om ham, så de har noget at spejle sig i.
Der har været flere programmer og artikler angående donorbørn, og fælles for de fleste er, at de har et ønske om, at få et forhold til deres biologiske far, så det er tydeligvis en mangel i deres liv.
Ja. De fødes med en udfordring og en "mangel", sammenlignet med de børn, der fødes til to "kendte" forældre. Ingen her påstår vel, at det er det sublime, strømlinede, ukomplicerede og problemfrie udgangspunkt. Spørgsmålet er, hvor mange af os, der er født med det sublime udgangspunkt - nogle har uansvarlige forældre, nogle er født med genetisk risiko for sygdom, nogle børn er slet ikke ønsket af deres forældre.
Tror du, det præger hele disse børns liv i en grad, så de på dødslejet vil ræsonnere, at det her liv ville de helst have været foruden, og at deres mor skulle have ladet være med at sætte dem i verden? Er din venindes børn ubetinget nogle stakler, som ikke skulle have været til? Det spørgsmål forholder du dig stadig ikke til.
Når du gør dig til dommer over mødrenes valg, har du så taget deres børn i ed og fået deres ord for, at "ja - det havde været bedre, om jeg ikke var her?" Jeg hører kun fra voksne børn af solomødre, at "ja - det tumler jeg nogle gange med, men sådan var mine betingelser altså".
Anmeld
Citér