Du kan tydeligvis ikke acceptere, at andre kan have andre holdninger end dig. For dig er et vigtigt at vide hvor du kommer fra og hvem dine biologiske forældre er, men det behøver det jo ikke at være for alle.
Jeg kender mange der er adopteret fra udlandet, hvor der ingen oplysninger er om de biologiske forældre, og de adopterede har alligevel intet ønske om at vide noget om deres biologiske familie.
Ved at sige det du siger viser du jo egentlig at du er imod alle former for familier, hvor barnet ikke er 100 % biologisk. Det er nok det mest intolerante og egoistiske JEG nogensinde har hørt.
Måske ville du se anderledes på livet hvis det var dig selv der stod i en situation der ikke opfyldte reglerne for dit "perfekte univers".
Jeg har selv en del venner, som er adopteret fra udlandet, og størstedelen af dem har et ønske om at vide, hvor de oprindeligt kommer fra.
Jeg er på ingen måde imod adoption, da børn der bliver adopteret allerede er sat i verdenen!
Jeg synes selvfølgelig, at det er synd for dem, der ikke har mulighed for at finde frem til deres biologiske forældre, men i det mindste er det ikke et valg, som deres adoptivforældre har taget for dem.
Jeg synes faktisk, at adoption er et godt alternativ til de kvinder, der ikke lige har fundet "drømmemanden", men har et ønske om at få et barn.
Hvorfor få et donorbarn, når man kan adoptere et? Det er da udelukkende af egoistiske årsager!
Anmeld
Citér