Egoistisk valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når du er så firkantet i din retorik og holdning - og upåvirkelig overfor input. Hvad er så ideen med den tråd egentlig.

Det er i hvert fald ikke for at få udvide din "lettere" indskrænkede horisont. 

Selvfølgelig ønsker man et barn hvor den ene halvdel er biologisk forældre end at adoptere...? Så ligner nogle af trækkene  og man får barnet fra start. Det er da meget menneskeligt og ikke egoistisk. 

Jeg synes ikke, at jeg har fået et ordenligt svar på, hvordan det er fair overfor børnene at fratage dem retten til at kende deres genetiske ophav.

Og det er da ikke en selvfølge, at ville have et biologisk barn 

Hvis du kan udvide min "lettere indskrænket" horisont, så gør du gerne det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2016

Anonym trådstarter

Du ved vist ikke hvad det kræver for at adoptere et barn. Det er ikke bare noget man lige gør.

Jeg har aldrig sagt, at det er noget man "bare" lige gør. Lad venligst vær med at ligge ord i munden på mig 

Anmeld Citér

23. april 2016

Babilooo

Du forholdt dig ikke til den pointe at mange donorbørn f.eks. har et rigt og dejlig liv med kærlighed, stor familie og stabilt opvækst. Vejer det i dine øjne mindre end at kende sit mødrende genetiske ophav. Jeg har ikke leveret æg.

Jeg kender flere hvis biologiske mor/far er alkoholikerne og forgældede og aldrig har bidraget positivt. Jeg vil våge at påstå at mine børn om 30 år ikke ville bytte opvækst. 

Den anden halvdel ( ikke donor) vil jo bidrage med gener. Mine børn er som snyt ud af næsen på min mand. Der er ingen tvivl om at han er far og de hsr da helt klart nogen at spejle sig i. 

Anmeld Citér

23. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja, men det er et menneskeligt behov at ville kende sit genetiske ophav! Hvis du ikke tror på mig, så lav en hurtigt Google search.

Det er jo ikke for sjov, at der bliver lavet TV programmer om det og grupper på Facebook, hvor donorbørn prøver at finde frem til deres biologiske søskende og biologiske fædre.

Hvis du søger, kan du også finde eksempler på nettet på homoseksuelle, der skammer sig og selv mener, de er syndige skabninger. På kvinder, der leder efter dominerende mænd, og som selv opfatter kvinder som mindreværdige. På voksne børn af alkoholikere, der ville ønske, de var blevet tvangsfjernet, og på voksne børn af alkoholikere, som BLEV tvangsfjernet og ville ønske, de ikke var blevet det.
Og du kan finde min kronik om min fars selvmord og læse, at jeg som voksen har accepteret og tilgivet hans valg, og du kan finde andre børn af selvmordere, som er forbitrede og aldrig vil kunne tilgive deres fars/mors handling.
Hvad du ikke kan finde på nettet - tror jeg - er grupper for donorbørn, der IKKE ønsker sig at finde deres ophav, for der er sjældent grund til at "mødes om" noget ukompliceret og et ikke-behov.

Anmeld Citér

23. april 2016

Anonym trådstarter

Hvis du søger, kan du også finde eksempler på nettet på homoseksuelle, der skammer sig og selv mener, de er syndige skabninger. På kvinder, der leder efter dominerende mænd, og som selv opfatter kvinder som mindreværdige. På voksne børn af alkoholikere, der ville ønske, de var blevet tvangsfjernet, og på voksne børn af alkoholikere, som BLEV tvangsfjernet og ville ønske, de ikke var blevet det.
Og du kan finde min kronik om min fars selvmord og læse, at jeg som voksen har accepteret og tilgivet hans valg, og du kan finde andre børn af selvmordere, som er forbitrede og aldrig vil kunne tilgive deres fars/mors handling.
Hvad du ikke kan finde på nettet - tror jeg - er grupper for donorbørn, der IKKE ønsker sig at finde deres ophav, for der er sjældent grund til at "mødes om" noget ukompliceret og et ikke-behov.

Jamen det giver jeg dig da fuldstændig ret i, men nu er det altså bare sådan, at der er mange donorbørn, der prøver at finde deres genetiske ophav.

P.S. Jeg er ked af at høre, at din far begik selvmord. Det er noget, jeg også selv har haft tæt inden på livet.

Anmeld Citér

23. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes ikke, at jeg har fået et ordenligt svar på, hvordan det er fair overfor børnene at fratage dem retten til at kende deres genetiske ophav.

Og det er da ikke en selvfølge, at ville have et biologisk barn 

Hvis du kan udvide min "lettere indskrænket" horisont, så gør du gerne det.

Langt de fleste ønske da at få børn der ligner dem så meget som muligt og så tidligt som muligt. det er da naturligt at ønske et eget barn frem for et barn fra Korea eller Afrika. De er ældre de har ofte vanskeligheder pga. oplevet svigt.. Og det er bestem heller ikke lige til processmæssigt. 

et par med en mand og kvinde med lav sædkvalitet eller ægkvalitet vil da ofte se næstbedste løsning ved at kun den ene halvdel er "lånt" materiale. 

En kvinde der får sæddonation kan d også blot tale med bærnene om det. Det gør vi. De ved godt at der har været et låneæg ind over. Hvis børn bliver overrasket over at andre har fædre er det fordi din venindenikke har forberedt dem godt nok. Det kan da sagtens gøres uden at børnene føler sig underlige. I dag er der mange familie konstellationer. 

Anmeld Citér

23. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Langt de fleste ønske da at få børn der ligner dem så meget som muligt og så tidligt som muligt. det er da naturligt at ønske et eget barn frem for et barn fra Korea eller Afrika. De er ældre de har ofte vanskeligheder pga. oplevet svigt.. Og det er bestem heller ikke lige til processmæssigt. 

et par med en mand og kvinde med lav sædkvalitet eller ægkvalitet vil da ofte se næstbedste løsning ved at kun den ene halvdel er "lånt" materiale. 

En kvinde der får sæddonation kan d også blot tale med bærnene om det. Det gør vi. De ved godt at der har været et låneæg ind over. Hvis børn bliver overrasket over at andre har fædre er det fordi din venindenikke har forberedt dem godt nok. Det kan da sagtens gøres uden at børnene føler sig underlige. I dag er der mange familie konstellationer. 

.... Og jo det er en selvfølge at ønske biologiske børn. Det ligger til ens instinkt at ville "videreføre" gener / ens arv. Derfor slå løver f.eks unger ihjel for selv at avle...når de overtager et område.  

Anmeld Citér

23. april 2016

nielsen80

Der er nok ikke nogen tvivl om, at de fleste ville foretrække kernefamilien skabt på naturligvis, men sådan er virkeligheden ikke for mange( inkl dig selv, når nu dit barn kun ser sin far hver anden weekenden).

Folk bliver skilt, nogle kan kun få børn via hjælp osv. De færreste børn vokser op under de absolutte perfekte betingelser. Det som er altafgørende i min optik, er, at man som forældre formår at give ens barn den ballast, de har brug, således de kan klare ikke at kende sit biologoske ophav, eller kun at se sin far hver anden weekend for den sags skyld.

De doner forældre jeg har mødt, er alle kærlig og omsorgsfulde forældre, som jeg har fuld tilid til, at kunne skabe netop den ballast hos deres børn. 

Anmeld Citér

23. april 2016

Anonym

Det der også glemmes i denne diskussion er at jeg vil sige at børnene i gennemsnit kommer fra bedre kår (behandling kræver penge), de er et meget aktivt tilvalg så der er ofte overskud og et meget stort ønske som ligger bag og en masse kærlighed at give . En kvinde der bruger donorsæd er typisk mere reflekteret over hvad hun ønsker ar give/ tilbyde et barn en den gennemsnitlige alm. Gravide kvinde. Ikke at folk med naturlige børn ikke ønsker dem eller er reflekterede... Men i gennemsnit. Hvis du har brug for æg eller sæd fra en doner er der ikke tale om upsere/ engangsknald osv. 

Anmeld Citér

23. april 2016

Anonym trådstarter

Du forholdt dig ikke til den pointe at mange donorbørn f.eks. har et rigt og dejlig liv med kærlighed, stor familie og stabilt opvækst. Vejer det i dine øjne mindre end at kende sit mødrende genetiske ophav. Jeg har ikke leveret æg.

Jeg kender flere hvis biologiske mor/far er alkoholikerne og forgældede og aldrig har bidraget positivt. Jeg vil våge at påstå at mine børn om 30 år ikke ville bytte opvækst. 

Den anden halvdel ( ikke donor) vil jo bidrage med gener. Mine børn er som snyt ud af næsen på min mand. Der er ingen tvivl om at han er far og de hsr da helt klart nogen at spejle sig i. 

Selvfølgelig vejer det ikke mere end en god og kærlig opvækst, men hvis man vælger en anonym doner frem for en kendt donor, og derved ikke sætter sit kommende barns mulige behov før sine egne, så er man i mine øjne en egoistisk person.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.