Egoistisk valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2016

Anonym trådstarter

Mullemus86 skriver:

Men i sådan et tilfælde, skal barnet vokse op med viden om at være fravalgt dvs. uønsket. Og er det fravalgt, har det jo heller ikke kontakt til faderen, hvilket jo ikke giver større identitets-sikkerhed.. 

Et donorbarn er altid 120% ønsket! Hvis barnet vokser op med viden om sin tilblivelseshistorie og med historien om at være super ønsket, vil  barnet formentlig ikke føle noget skævt ved det. Børn uden far behøver ikke at ende mere i identitetskrise, end børn med to forældre. 

Med din logik, skulle adoption jo også være helt forfærdeligt, da barnet ikke kan spejle sig i hverken sin "far" eller "mor" og det langt fra altid er muligt at spore biologisk ophav.. 

Adoptivbørn er allerede født inden de bliver adopteret, så det kan ikke sammenlignes med valget om at sætte et barn i verdenen ved hjælp af en sæddonor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

Anonym trådstarter

Så din veninde er en pisse egoistisk person? 

Syntes jeg ærligt talt du skulle sige til hende, og så håber jeg virkelig at hun finder sig en bedre veninde med forståelse og respekt for at alle er forskellige!!!!! 

Min veninde kender min mening, og selvom hun selvfølgelig står ved sit valg, så kan hun godt forstå, hvorfor jeg synes, at det er egoistisk.

Hun er desuden ked af, at børnene allerede er påvirket af, at de ikke har en far og højt sandsynligt aldrig kommer til at kende sæddoneren 

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er bestemt et egoistisk valg, at få børn med en doner, altså at kvinder vælger at få børn alene. MEN det ved de der vælger det jo godt, og har helt sikkert gjort sig masser af tanker omkring det, at der bevidst er fravalgt en far. Og derved kompenserer på anden vis. Hvis en kvinde føler, at hun har den kærlighed, det overskud, tryghed osv til at få børn alene, så det hendes valg. Så kan du have alle de meninger om det du vil, men det rager jo ikke dig. Masser af børn, vokser af den ene eller anden grund, op uden en forældre. Skal de fratages forældrerollen, fordi deres ægtefælle er død, de er blevet forladt, de er blevet gravide ved et uheld med en der ikke vil tage ansvar, eller noget helt andet? Dine argumenter holder ikke, at det synd de ikke har en far som de andre børn. Det der jo som sagt mange der ikke har, og har en dejlig opvækst alligevel. Jeg får faktisk lidt en tanke, ud fra dit indlæg, at du er lidt misundelig på hendes valg. Mvh L

Hvorfor i alverden skulle jeg være misundelig på min venindes valg, når jeg finder det egoistisk at sætte børn i verdenen, som ikke har mulighed for at kende deres ophav? 

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym

Jeg har en "rigtig" far,  som aldrig har været der eller interesseret sig for mig,  kom kort ind da jeg var 10 og havde været bedre foruden. 

Kan ikke se noget igoistisk ved at vælge doner som far,  for der er dælme mange mænd der ikke egner sig som far så er man sgu bedre uden

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg har en "rigtig" far,  som aldrig har været der eller interesseret sig for mig,  kom kort ind da jeg var 10 og havde været bedre foruden. 

Kan ikke se noget igoistisk ved at vælge doner som far,  for der er dælme mange mænd der ikke egner sig som far så er man sgu bedre uden

Men du kender i det mindste dit ophav, hvilket jeg personligt synes, er ethvert barns ret.

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym trådstarter

B16 skriver:

Synes det lyder meget smukkere med en historie alla: "jeg valgte at få dig for mig selv uden en far, fordi du var så ønsket" end "mor snød en fuld mand med nem sex, så din far vil aldrig gide se dig fordi han ikke betragter dig som sin familie, men en fuldemandsfejl" 

Selvfølgelig lyder det bedre, men det ændrer jo ikke på, at de fleste mennesker gerne vil vide, hvor de kommer fra.

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym

Men du kender i det mindste dit ophav, hvilket jeg personligt synes, er ethvert barns ret.

Ved ikke om det er bedre at jeg "kender" mit ophav.  Ville da hellere have haft ingen far end en far der kom kort ind i billedet da jeg var 10 og efter at have mødtes nogle gange stopper med at kontakte en.  Det er sgu passe hårdt som 10 årige usikker pige at blive valgt fra på den måde.  -  det giver total mindre værd,  da jeg så gik og tænkte over hvorfor jeg ikke var god nok i forhold til nogle halvbrødre jeg også har (som jeg heller ikke kender) 

Anmeld Citér

22. april 2016

Kay

Anonym skriver:

Selvfølgelig lyder det bedre, men det ændrer jo ikke på, at de fleste mennesker gerne vil vide, hvor de kommer fra.

Det kan man jo også godt selvom man er donorbarn... hvis moderen har valgt at bruge en åben donor... 

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

"Jeg ved, hvad min far hedder, OG at han ikke vil have noget med mig at gøre!" - det har så ingen indflydelse på deres identitetsdannelse?  

Selvfølgelig har det det! Men barnet vil i det mindste kende faderens navn og have muligheden for at kontakte ham senere i livet - en mulighed som størstedelen af donorbørn ikke har!

Anmeld Citér

22. april 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Nu ren nysgerrighed. Hvordan har du det så med hele den nu døde diskussion omkring juridisk abort, som vel egentlig kunne koges ned til at faderen kunne ønske at blive gjort til anonym donor efter barnet var undfanget?

men man kan jo vælge kendt donor, så har barnet jo mulighed for at kende sit genetiske ophav, hvis det er det der ligger dig på sinde.

og hvad med par i behandling, som må ty til donore af æg og/eller sæd?

men i bund og grund er det vel altid en egoistisk handling at få børn, og så gør vi vores bedste for at de får det godt, så de ikke bebrejder os at de blev til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.