Min datter er donorbarn og det er et valg jeg tog efter flere års overvejelser og flere dårlige parforhold der intet førte med sig. Og det er et valg jeg står 100 % inde for. Ja det er egoistisk at få et barn selv, men det er det altid at få et barn - ingen vælger vel at få børn for børnenes skyld 
Jeg valgte selv dengang at få barnet med en åben sæddonor hvor min datter med tiden får de oplysninger hun (måske) har behov for og evt. møde ham. Og så har jeg været ærlig fra starten omkring hendes donorfar, også dengang hun ikke forstod det. Alle omkring hende ved det og hun kender og har mødt flere donorsøskende. Intet er skjult!
Nu blir hun snart seks år og hun spørger aldrig til ham. Da hun var omkring 2-3 år spurgte hun lidt, men hun er ikke interesseret selvom jeg har forsøgt at tale med hende om det.
Siden hun var 4 år har jeg haft en kæreste som hun nu kalder far for hun har bestemt et behov for at kalde ham far.
Min pointe er blot, at der er mange former for familie og familie er ikke altid blodsbeslægtet. Det vigtigste er tryghed og kærlighed og det får min datter i rigt mål, også fra sin papfar 
Anmeld
Citér