Lisbeth1985 skriver:
Jeg er en af de kvinder, som forhåbentlig meget snart bliver mor til et donorbarn - et længe ventet og MEGET ønsket barn!
Min mand og jeg har igennem MANGE år været i fertilitetsbehandling, hvor vi flere gange har opnået en graviditet men efterfølgende mistet. Det har vist sig, at vi højest sandsynlig aldrig vil kunne få et barn med min mands sæd, derfor er vores eneste mulighed nu at bruge donorsæd. Vi har valgt en anonym donor, da vores barn vil have en far - en far som vil elske vores barn lige så højt, som hvis han biologisk var en del af barnet. Vi har naturligvis tænkt os at fortælle barnet om det, når det er gammelt nok, men vi har ikke tænkt os at give barnet muligheden for at finde sit biologiske ophav. Jeg synes ærlig talt ikke, at det er et egoistisk valg - tværtimod.. Vi har talt det igennem MANGE gange, fældet mange tårer (det er bestemt ikke nogen let beslutning at bruge en donor) og vi er sikre på, at vi har truffet den rigtige beslutning for vores barn..
Så TS... Måske skulle du åbne dine øjne for andre menneskers situation... Hvad der ikke føles rigtigt for dig, kan være det helt rigtige for andre.. Uanset hvad, tror jeg, at mange donorbørn er langt mere ønsket, værdsat og elsket end et uheld lavet på en bytur - hvilket barn vil du helst være?
God lørdag
Ville din mand være mindre far, fordi barnet ville få muligheden for at kende sit biologiske ophav?
Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke vil give sit barn de allerbedste vilkår for at blive et helt menneske, at man som kommende forældre kan være så usikre/bange/egoistiske ( jeg ved ikke, hvad jeres følelser er ), at man ikke evner at se udover egen næsetip og sikre sig, at HVIS barnet ønsker disse oplysninger, så er det en mulighed.
Har I snakket om, hvad forklaringen skal være, hvis I har et meget ulykkeligt ungt menneske, der efterspørger ophavet som f.eks. 22-årig? Hvad frygter I? Hvad vil svaret være?
Jeg er glødende modstander af anonyme donorer, jeg mener helt klart, at det er en menneskeret at få disse oplysninger, og jeg mener det faktisk i sådan en grad, at forældrene ikke skulle have valgmuligheden, om de ville fortælle det eller ej, barnet skulle simpelthen have alle oplysninger serveret i E-boksen på sin 18-års fødselsdag, og det ville så være op til barnet, om denne fil skulle åbnes eller slettes.