Men ikke mere synd, end at du fremhæver adoption som et bedre alternativ, hvorved din veninde kunne have en søn med mørkebrun hudfarve og kulsort, tætkrøllet hår? Jeg må sige, at jeg ser flere og flere selvmodsigelser i dine svar - at kende sandheden om fars DNA er afgørende, men man bør lyve om den sandhed, hvis der er en far. Det er skidt at skille sig ud med mørkt hår i en lys familie, men adoption er at foretrække. 
Hvis man har et brændende ønske om at få et barn, er det vel ligemeget om det biologisk set er ens eget?
Adoptivbørn har den fordel, at de får udleveret deres adoptionspapirere, når de er myndige og derved har mulighed for at opsøge deres biologiske forældre og finde nogle at spejle sig i. Den mulighed kommer børn af anonyme donere aldrig til at have (medmindre reglerne bliver lavet om).
Jeg har forklaret, hvorfor jeg synes, at de bør lyve. Jeg kan simpelthen ikke se meningen i at fortælle et barn, at det er et donorbarn for så efterfølgende at fortælle barnet, at det aldrig vil have muligheden for at opsøge doneren. Hvad godt kommer der ud af, at barnet så ved, at dets far ikke er dets biologiske far?
Jeg har aldrig sagt, at det er skidt at skille sig ud med mørkt hår og brune øjne i en lyshåret og blåøjet familie. Jeg har sagt, at det er synd, at han ikke har nogle af spejle sig i og aldrig vil kunne det.
Anmeld
Citér