Egoistisk valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2016

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Jeg har selv en del venner, som er adopteret fra udlandet, og størstedelen af dem har et ønske om at vide, hvor de oprindeligt kommer fra.

Jeg er på ingen måde imod adoption, da børn der bliver adopteret allerede er sat i verdenen!

Jeg synes selvfølgelig, at det er synd for dem, der ikke har mulighed for at finde frem til deres biologiske forældre, men i det mindste er det ikke et valg, som deres adoptivforældre har taget for dem.

Jeg synes faktisk, at adoption er et godt alternativ til de kvinder, der ikke lige har fundet "drømmemanden", men har et ønske om at få et barn.

Hvorfor få et donorbarn, når man kan adoptere et? Det er da udelukkende af egoistiske årsager!

Det er bare ikke alle der har råd til at adoptere, det koster hundredtusindvis af kroner.

Og desuden er der ofte krav om at man skal være gift og have været gift i flere år før man kan få lov til at adoptere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg har ikke, men tænker mere hvordan kan du?

Jeg har fx fundet artikel hvor nogen rent faktisk har talt med doborbørnene og den understøtter ikke dit argument. Men igen den er baseret på meget lidt data, for der meget lidt data på området fx fordi en del børn slet ikke oplyses om de er donorbørn. 

Så hvorfor kan du bedre - bare nysgerrig, for tænker med mindre du selv er donorbarn kan du vel også kun tale ud fra hvad du tror. Og selvom du er donorbarn kan du jo i virkeligheden kun tale om dine egne følelser og ikke alle donor børns 

Det kaldes empati.

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Er du selv barn af anonym donor? Du er vel ikke bedre egnet til at sætte dig ind i det end alle os andre. Du kan ikke drage konklusioner ud fra din venindes børn, Facebook grupper og lignende. 

Nej det er jeg ikke, men derfor kan jeg stadig godt have empati med donorbørn, hvis forældre har været så egoistiske at fratage dem retten til, at kunne opsøge halvdelen af deres genestiske ophav.

Hvorfor kan jeg ikke drage konklusioner ud fra min venindes børn og hvad jeg ser og høre i medierne? Hvad drager du selv dine konklusioner ud fra?

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Men hvordan kan du vide om dit barn vil oenske det?

Der er mange der ikke kender deres familier paa den ene eller anden anden side, men ikke er donorbarn.

Det er altid synd for dem, der vil finde nogen, men ikke kan, men saadan er det, ikke kun med donorboern. Ja, man kan vaelge en aaben donor, men det valgte de ikke. Men jeg synes ikke de er mere egoiske, end saa mange andre.

Man kan ikke forudse om barnet vil have et behov for at opsøge dets genetiske ophav, men har man valget mellem en anonym donor eller en kendt donor, så er det et egoistisk valg at vælge en anonym donor.

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym

...<3... skriver:

Det er bare ikke alle der har råd til at adoptere, det koster hundredtusindvis af kroner.

Og desuden er der ofte krav om at man skal være gift og have været gift i flere år før man kan få lov til at adoptere.

Jeg vil f.eks. aldrig kunne blive erklæret egnet til at adoptere, da jeg har haft en depression som 19 årig og fået behandling herfor. Derudover havde jeg som ung børnegigt og hybermobile led. Det vil også stå i vejen for at kunne adoptere.

Men det gør mig ikke til en dårligere mor. Jeg skal også have muligheden for at blive mor, selv hvis det ikke bliver i selskab med en kæreste eller mand.

Anmeld Citér

24. april 2016

esioul

Anonym skriver:

Man kan ikke forudse om barnet vil have et behov for at opsøge dets genetiske ophav, men har man valget mellem en anonym donor eller en kendt donor, så er det et egoistisk valg at vælge en anonym donor.

Jeg tror ikke der er mange der donerer sæd og æg som åbne donere. Personligt ville jeg have det underligt med hvis min mand og jeg skulle bruge donor, at det så skulle være åben donor. Men sådan er man jo forskellige. Og ja det er måske egoistisk. ;-) 

Anmeld Citér

24. april 2016

Hectar

Anonym skriver:

Du roder rundt i begreberne.

Anonym donor: vil altid være fuldstændig anonym. Man kan få oplyst hårfarve, øjenfarve og højde.

Åben donor: har indgået aftale om at donorbørn kan få yderligere information og kontakt med donor efter det fyldte 18. år, HVIS de skulle ønske det.

Kendt donor: Kvinden eller parret kender personen i forvejen og vedkommende har indvilget i at donere sæd til kvinden. En kendt donor ses i juridisk forstand som far til de børn der måtte opstå

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Ja, fordi det kun er den man hoerer om, du hoerer ikke om de boern der ikke leder efter deres far, fordi det er ikke intressant, saa derfor sidder: Ja, der er saa mange der gerne vil finde deres far og hans familie, fordi de vil kende dem. Det er synd, ja, det er det, men det er kun en % del af donorboern der spoerg..
Trist at din venindes boern spoerg, men saa man hun forklarer dem, hvorfor de ikke har en far. Hvorfor hun tog valget.

Ligesom den femaarige dreng, der ikke har en mor, fordi hun doede.

Der er mange enlige, og ja der er nogen der ikke ved hvem faren er, og det skal de forklarer deres barn, eller faren ikke gad at have noget med dem at goere. Jeg ville helt sikkert hellere vide at jeg var 120% oensket af min mor, end at jeg var et uheld, eller at min far bare ikke gad at have at noget med mig at goere.

Der er mange boern I dag, der kun har en foraelder, og naar boernene saa spoerg, saa fortaeller du dem sandheden, og svarer paa deres spoergsmaal.
Uden at andre kalder dem egoistiske og ikke taenker paa deres boern.

Selvfølgelig er der donorbørn, der ikke har behovet for at finde frem til deres genetiske ophav - jeg har da heller aldrig påstået andet. Men nu er det altså sådan, at der findes donorbørn, der har behovet, og hvis deres forældre har frataget dem retten til at kunne få tilfredsstillet det behov, så ER forældrene egoistiske!

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Man kan adoptere fra Kina selvom man er enlig, men ja, det er dyrt!

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil f.eks. aldrig kunne blive erklæret egnet til at adoptere, da jeg har haft en depression som 19 årig og fået behandling herfor. Derudover havde jeg som ung børnegigt og hybermobile led. Det vil også stå i vejen for at kunne adoptere.

Men det gør mig ikke til en dårligere mor. Jeg skal også have muligheden for at blive mor, selv hvis det ikke bliver i selskab med en kæreste eller mand.

Ja, men når man vælger at få barn med en sæddoner, så bør man i det mindste sætte sit barns mulige behov før sine egne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.