Barn nummer 2 med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2022

fehår

Ja, jeg citerede det relevante.

Senere skriver hun “… den vil hænge over mig resten af mine dage, så det må jeg lære og leve med“.

Så hun har altså oplevet noget, der vil hænge over hende resten af hendes dage. Lyder det ikke som en psykisk udfordring?

Det er jo desværre en realitet for mange, som har oplevet overgreb, at man lever med det i en eller anden grad resten af livet. Det gør ikke TS inhabil, og det gør ikke, at hun skal vente på, at den dårlige oplevelse ikke længere hænger over hende, før hun lever sit liv. Så kan hun jo komme til at vente meget længe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2022

KoFy

AnoMor skriver:

Gider ikke engang fortsætte en diskussion med dig når du kan synke så lavt at du angriber min stavning. Som tydeligvis er tastefejl. Du er sq for sørgelig at bruge tid på 

Ærgerligt jeg så går glip af dine vise ord

Anmeld Citér

22. december 2022

KoFy

fehår skriver:

Det er jo desværre en realitet for mange, som har oplevet overgreb, at man lever med det i en eller anden grad resten af livet. Det gør ikke TS inhabil, og det gør ikke, at hun skal vente på, at den dårlige oplevelse ikke længere hænger over hende, før hun lever sit liv. Så kan hun jo komme til at vente meget længe.

Jeg siger heller ikke, det gør hende inhabil.

Men kan vi ikke være enige om, at hvis det hænger over hende i sådan en grad, at hun allerede nu kan sige, det vil være der resten af hendes liv, så er der tale om en voldsom oplevelse?

Og sådan en oplevelse vil det jo være godt at få bearbejdet - fx med en psykolog.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke, det er forkert at kalde det for en “psykisk udfordring”. Jeg siger jo ikke, hun er psykisk syg eller lignende.

Anmeld Citér

22. december 2022

fehår

KoFy skriver:

Jeg siger heller ikke, det gør hende inhabil.

Men kan vi ikke være enige om, at hvis det hænger over hende i sådan en grad, at hun allerede nu kan sige, det vil være der resten af hendes liv, så er der tale om en voldsom oplevelse?

Og sådan en oplevelse vil det jo være godt at få bearbejdet - fx med en psykolog.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke, det er forkert at kalde det for en “psykisk udfordring”. Jeg siger jo ikke, hun er psykisk syg eller lignende.

Selvfølgelig er det altid bedst at få professionel hjælp, men vi ved intet om, hvorvidt TS allerede har modtaget hjælp. At TS ikke har interesse i engangsknald og er langsom om at have lyst til sex i et forhold er vel helt forståeligt efter et overgreb, psykolog eller ej. 

Men jeg tror ikke, vi når til enighed. Det er vist ikke første gang

Anmeld Citér

22. december 2022

KoFy

fehår skriver:

Selvfølgelig er det altid bedst at få professionel hjælp, men vi ved intet om, hvorvidt TS allerede har modtaget hjælp. At TS ikke har interesse i engangsknald og er langsom om at have lyst til sex i et forhold er vel helt forståeligt efter et overgreb, psykolog eller ej. 

Men jeg tror ikke, vi når til enighed. Det er vist ikke første gang

Ja, det er bestemt forståeligt. Og ja, jeg håber, hun har modtaget hjælp.

På mig lyder det bare som om, hun har lagt bånd på sig selv pga. den oplevelse og derfor begrænser sig til denne slags familie.

Men alt godt til TS og hendes barn/børn herfra.

Anmeld Citér

23. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KoFy skriver:

Selvfølgelig ville jeg sige min ærlige mening, hvis hun bad om den. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Og for at få noget helt på det rene; jeg kalder hende ikke dysfunktionel, og jeg siger ikke, hun har en psykisk ledelse.

At dømme ud fra dine evner til at stave, kan det være, problemet er, du misforstår, hvad jeg skriver.

Og jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med at overbevise dig om noget. Jeg vil ingen noget ondt og kommenterer blot på tråden ligesom alle andre kan. At du ikke er enig med mig bør ikke betyde, jeg ikke må dele min mening.

Det kan jo være, hun tænker, jeg er en klovn og følger dit råd.

Om din holdning gør dig til en klovn, vil jeg ikke dømme om. Men at sammenkoble ret banale og udbredte stavefejl med manglende evner til at læse og forstå, er ikke kun klovneagtigt og ignorant - det er decideret perfidt og ondskabsfuldt. For du  kan da umuligt oprigtigt tro, at udfordringer med nutids-r og lignende fejltyper fortæller det mindste om andres læseevner? 

Anmeld Citér

25. december 2022

KoFy

Mor og meget mere skriver:

Om din holdning gør dig til en klovn, vil jeg ikke dømme om. Men at sammenkoble ret banale og udbredte stavefejl med manglende evner til at læse og forstå, er ikke kun klovneagtigt og ignorant - det er decideret perfidt og ondskabsfuldt. For du  kan da umuligt oprigtigt tro, at udfordringer med nutids-r og lignende fejltyper fortæller det mindste om andres læseevner? 

Og hvad skal jeg svare på det her?

Er din tekst fyldt med grammatiske fejl, fremstår du ikke særligt klog - det kan du umuligt være uenig i.

Anmeld Citér

25. december 2022

fehår

KoFy skriver:

Og hvad skal jeg svare på det her?

Er din tekst fyldt med grammatiske fejl, fremstår du ikke særligt klog - det kan du umuligt være uenig i.

Stavning og grammatik siger ikke nødvendigvis noget som helst om ens intelligens.

Anmeld Citér

25. december 2022

KoFy

fehår skriver:

Stavning og grammatik siger ikke nødvendigvis noget som helst om ens intelligens.

Korrekt.

Anmeld Citér

25. december 2022

AnoMor

fehår skriver:

Nåh. Nu har hun så slettet sin bruger. Men tak for støtten både til dig og mor og meget mere.

jeg er altid kun på fra telefonen hvilket gør at der kommer tastefejl ind imellem. Og jeg sidder ikke og læser en besked igennem inden jeg trykker send.

men intelligens og stavning hænger ikk altid sammen nej. Har en IQ på 138. Så tænker jeg ligger i den gode ende trods enkelte tastefejl her og der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.