Barn nummer 2 med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.417 visninger
83 svar
58 synes godt om
19. april 2016

Anonym trådstarter

Hej. 

Har brug for at få noget afklaret. 

Hvordan er reglerne hvis man gerne vil have et barn mere med sin eks, vil kommunen kigge mærkeligt? 

Jeg er hverken til engangskald med en fremmede eller doner, da mine børn skal vide hvor de kommer fra. 

Har er godt venskab med min eks, og tænker at når han har samvær er det jo lige meget om det er en eller to? Han vil gerne selv have en mere med mig, vi fungere bare ikke ved at bo under samme tag, og vil heller ikke kunne lade sig gøre, da han arbejder over 200 km fra mig.

andre der har stået i denne her situation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej. 

Hvordan er reglerne hvis man gerne vil have et barn mere med sin eks, vil kommunen kigge mærkeligt? 

Jeg er hverken til engangskald med en fremmede eller doner, da mine børn skal vide hvor de kommer fra. 

Har er godt venskab med min eks, og tænker at når han har samvær er det jo lige meget om det er en eller to? Han vil gerne selv have en mere med mig, vi fungere bare ikke ved at bo under samme tag, og vil heller ikke kunne lade sig gøre, da han arbejder over 200 km fra mig.

Hvis du er på overførselsindkomst, kan du jo bare frasige dig enlige-ydelser, så er der ingen problemer eller mistro.

Hvis du er i arbejde, blander kommunen sig ikke, så det er selvfølgelig det optimale.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du er på overførselsindkomst, kan du jo bare frasige dig enlige-ydelser, så er der ingen problemer eller mistro.

Hvis du er i arbejde, blander kommunen sig ikke, så det er selvfølgelig det optimale.

Er i arbejde 

Anmeld Citér

19. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Er i arbejde 

Men for du flere tilskud som enlig ?

hvis ja, tror jeg kommunen vil kigge lidt på, hvorfor at du barn igen med den samme mand. Det er ikke noget jeg ved, bare noget jeg tror 

Anmeld Citér

19. april 2016

Liv_86

Det tænker jeg ikke der er nogen problemer i. Mam kam jo godt ikke være kærester og så en enkelt gang eller to have sex og der kan man så være blevet gravid. 

Desuden bor I også langt væk fra hinanden 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

hvis ja, tror jeg kommunen vil kigge lidt på, hvorfor at du barn igen med den samme mand. Det er ikke noget jeg ved, bare noget jeg tror 

Får børnepenge af eks manden, boligstøtte og de tilskud man kan få som enlig 

Men vi har ikke nogle halvsøskende selv og ønsker heller ikke vores børn skal have det, på det punkt er vi meget ens 

Anmeld Citér

19. april 2016

rosinen i pølse enden

Anonym skriver:

Hej. 

Ærligt så tror jeg ikke kommunen eller andre offentlige indstandser ville kunne have ret meget mening om den sag Så længe du ikke "snyder" for at få offentlige midler du ikke er berettiget til. Vælger i at få et barn mere sammen, ja så er du jo forsat enlig forsørger, da i ikke bor sammen og derved har du retten til at få de tilskud mm. som andre enlige, udfra din økonomiske situation.

Der vil da muligvis være nogle som ville undres og se mærkeligt på det, men det vil være i perspektiv af, at man ofte ser eks'er som nogle man er kommet på kant med. Derved kan det virke uforstående at man vælger at binde endnu et barn sammen med en eks.

Det er jo slet ikke jeres situation, i lyder til at kunne kommunikere sammen på bedste vis om et barn, så jeg ville bestemt ikke have mine kvaler ved at sig pøj pøj.

Ligeledes vil jeg sige at have hørt situationen før og kan sagtens se fornuften og det praktiske i det.

Alt godt herfra!

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Får børnepenge af eks manden, boligstøtte og de tilskud man kan få som enlig 

Men vi har ikke nogle halvsøskende selv og ønsker heller ikke vores børn skal have det, på det punkt er vi meget ens 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

rosinen i pølse enden skriver:

Ærligt så tror jeg ikke kommunen eller andre offentlige indstandser ville kunne have ret meget mening om den sag Så længe du ikke "snyder" for at få offentlige midler du ikke er berettiget til. Vælger i at få et barn mere sammen, ja så er du jo forsat enlig forsørger, da i ikke bor sammen og derved har du retten til at få de tilskud mm. som andre enlige, udfra din økonomiske situation.

Der vil da muligvis være nogle som ville undres og se mærkeligt på det, men det vil være i perspektiv af, at man ofte ser eks'er som nogle man er kommet på kant med. Derved kan det virke uforstående at man vælger at binde endnu et barn sammen med en eks.

Det er jo slet ikke jeres situation, i lyder til at kunne kommunikere sammen på bedste vis om et barn, så jeg ville bestemt ikke have mine kvaler ved at sig pøj pøj.

Ligeledes vil jeg sige at have hørt situationen før og kan sagtens se fornuften og det praktiske i det.

Alt godt herfra!

Dejligt med sådan impuls 

så er jeg mere rolig, det også mere inden man finder en ny kæreste, ens alder, også skal lære hinanden at kende også blive gravid, og tænk hvis det heller ikke går  hvordan vil det samarbejde blive så, vil man hukke hovederne af hinanden, også skal to børn hentes hver deres sted, tænk hvis der er 1-3 timer imellem dem, og man vil gerne have de er afsted samme weekend for at have en weekend de kan nyde sammen 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Det tænker jeg ikke der er nogen problemer i. Mam kam jo godt ikke være kærester og så en enkelt gang eller to have sex og der kan man så være blevet gravid. 

Desuden bor I også langt væk fra hinanden 

Det tænker jeg også, og jeg er ikke en der har Sex med hvem som helst vi var sammen i lang tid før vi havde det den gang. 

Da jeg har været udsat for en grim oplevelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.