Anonym skriver:
Hej.
Har brug for at få noget afklaret.
Hvordan er reglerne hvis man gerne vil have et barn mere med sin eks, vil kommunen kigge mærkeligt?
Jeg er hverken til engangskald med en fremmede eller doner, da mine børn skal vide hvor de kommer fra.
Har er godt venskab med min eks, og tænker at når han har samvær er det jo lige meget om det er en eller to? Han vil gerne selv have en mere med mig, vi fungere bare ikke ved at bo under samme tag, og vil heller ikke kunne lade sig gøre, da han arbejder over 200 km fra mig.
andre der har stået i denne her situation.
Ærligt så tror jeg ikke kommunen eller andre offentlige indstandser ville kunne have ret meget mening om den sag
Så længe du ikke "snyder" for at få offentlige midler du ikke er berettiget til. Vælger i at få et barn mere sammen, ja så er du jo forsat enlig forsørger, da i ikke bor sammen og derved har du retten til at få de tilskud mm. som andre enlige, udfra din økonomiske situation.
Der vil da muligvis være nogle som ville undres og se mærkeligt på det, men det vil være i perspektiv af, at man ofte ser eks'er som nogle man er kommet på kant med. Derved kan det virke uforstående at man vælger at binde endnu et barn sammen med en eks.
Det er jo slet ikke jeres situation, i lyder til at kunne kommunikere sammen på bedste vis om et barn, så jeg ville bestemt ikke have mine kvaler ved at sig pøj pøj.
Ligeledes vil jeg sige at have hørt situationen før og kan sagtens se fornuften og det praktiske i det.
Alt godt herfra!
Anmeld
Citér