Barn nummer 2 med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
KoFy skriver:

Det næstbedste - faktisk det bedste - ville være, at hun fik et barn med en mand, hun var i et forhold med.

Stakkels de børn at vokse op og vide, at deres far udmærket kender til dem, men han gider bare ikke bo sammen med dem.

Jeg synes, det lyder ekstremt dysfunktionelt, hvad TS har gang i.

At ville sikre sit barn en søskende og at ville sikre sit kommende barn en god far (det ved hun han er) kalder du dysfunktionelt

Jeg synes det lyder velovervejet, kærligt og fornuftigt! 

Er nysgerrig, mener du også at alle skilsmissenfamilier er dysfunktionelle ? Her kender alle jo også til de børn de ikke bor med. 

Og ja tråden er fra 2016, men kunne ikke lade denne stå uden at kommentere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
KoFy skriver:

Det næstbedste - faktisk det bedste - ville være, at hun fik et barn med en mand, hun var i et forhold med.

Stakkels de børn at vokse op og vide, at deres far udmærket kender til dem, men han gider bare ikke bo sammen med dem.

Altså jeg kan finde på mange andre familiekonstellationer, der vil være mere dysfunktionelle end at man har to børn med den samme far. En far, som på trods af at mor og far ikke bor sammen, gerne vil børnene og som har et godt samarbejde med moren… Tror det ville være sværere for familien og barn nr. 1, hvis hun fik et barn med en ny mand. Eller sværere for barn nr. 2, hvis hun fx fik et et barn med en ukendt donor.

Tænker du at alle skilsmissefamilier er dysfunktionelle? Tænker det er mere dysfunktionel at mor og far bliver sammen for enhver pris. 

Anmeld Citér

21. december 2022

AnoMor

KoFy skriver:

Hvad dysfunktionelt er der i at få et barn med en mand der rent faktisk gider sine børn men hvor mor og far bare ikke har et forhold? 
Hvad så med alle single donorerne, altså de kvinder der vælger at få barn alene uden en mand i deres liv. Eller skilsmissefamilierne eller regnbue familierne. Er de også dysfunktionelle ? 

tror du skal slå op i ordbogen hvad dysfunktionel betyder. 

Anmeld Citér

21. december 2022

KoFy

Morfire skriver:

At ville sikre sit barn en søskende og at ville sikre sit kommende barn en god far (det ved hun han er) kalder du dysfunktionelt

Jeg synes det lyder velovervejet, kærligt og fornuftigt! 

Er nysgerrig, mener du også at alle skilsmissenfamilier er dysfunktionelle ? Her kender alle jo også til de børn de ikke bor med. 

Og ja tråden er fra 2016, men kunne ikke lade denne stå uden at kommentere

Ja, det gør jeg.

Hvorfor få børn med en, der arbejder over 200 km. væk og ikke ønsker at bo sammen med børnene?

Det lyder som om, TS har en del psykiske problemer, der gør, at hun ser dette som både den eneste mulighed og også den bedste.

Og ja, grundlæggende er en skilsmissefamilie en dysfunktionel familie, da det ikke kan fungere som en kernefamilie.

Der er også den forskel, at folk, der bliver skilt, forhåbentlig har fået et barn uden at vide, at de senere skulle skilles. Her går hun ind i det med åbne øjne og tror, det er fornuftigt.

Anmeld Citér

21. december 2022

KoFy

AnoMor skriver:

Hvad dysfunktionelt er der i at få et barn med en mand der rent faktisk gider sine børn men hvor mor og far bare ikke har et forhold? 
Hvad så med alle single donorerne, altså de kvinder der vælger at få barn alene uden en mand i deres liv. Eller skilsmissefamilierne eller regnbue familierne. Er de også dysfunktionelle ? 

tror du skal slå op i ordbogen hvad dysfunktionel betyder. 

Jeg er skam ganske vidende inden for det danske sprog.

“Dysfunktionel” er noget “… som ikke fungerer på en normal eller hensigtsmæssig måde”.

Og der er forskel på at sætte børn i verden med planen om at blive sammen og så senere blive skilt, og så det at hun allerede nu (i 2016) ved, at barnet ikke vil have en far i hjemmet.

Det er dysfunktionelt.

Anmeld Citér

21. december 2022

KoFy

Ønskebaby1987 skriver:

Altså jeg kan finde på mange andre familiekonstellationer, der vil være mere dysfunktionelle end at man har to børn med den samme far. En far, som på trods af at mor og far ikke bor sammen, gerne vil børnene og som har et godt samarbejde med moren… Tror det ville være sværere for familien og barn nr. 1, hvis hun fik et barn med en ny mand. Eller sværere for barn nr. 2, hvis hun fx fik et et barn med en ukendt donor.

Tænker du at alle skilsmissefamilier er dysfunktionelle? Tænker det er mere dysfunktionel at mor og far bliver sammen for enhver pris. 

Jeg tror, det bedste ville være, hun fik styr på sine psykiske udfordringer. Både for det nuværende barn og hende selv.

Og ja, en skilsmissefamilie er i sagens natur dysfunktionel, da det er en fejlslagen kernefamilie.

Men jeg er enig i, at det kan være værre at blive sammen for enhver pris.

Anmeld Citér

21. december 2022

AnoMor

KoFy skriver:

Jeg er skam ganske vidende inden for det danske sprog.

“Dysfunktionel” er noget “… som ikke fungerer på en normal eller hensigtsmæssig måde”.

Og der er forskel på at sætte børn i verden med planen om at blive sammen og så senere blive skilt, og så det at hun allerede nu (i 2016) ved, at barnet ikke vil have en far i hjemmet.

Det er dysfunktionelt.

Hvordan kan du vide det ikke er hensigtsmæssigt ? Du aner intet om hvor meget faren er i børnenes liv trods 200 km afstand. 

dysfunktionelt handler også om at noget er fungerer følelsesmæssigt dårligt og er konfliktfyldt. Igen. Hvordan kan du udtale dig om det? 

ydermere begynder du nu at smide psykiske lidelser nedover ts fordi hun har et andet syn end dig. Det er da så lavt som noget kan være. 

Blot fordi DU.ikke forstår det gør ikke noget dysfunktionelt eller forkert. 

Anmeld Citér

21. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
KoFy skriver:

Jeg tror, det bedste ville være, hun fik styr på sine psykiske udfordringer. Både for det nuværende barn og hende selv.

Og ja, en skilsmissefamilie er i sagens natur dysfunktionel, da det er en fejlslagen kernefamilie.

Men jeg er enig i, at det kan være værre at blive sammen for enhver pris.

Psykiske lidelser??

Anmeld Citér

22. december 2022

KoFy

AnoMor skriver:

Hvordan kan du vide det ikke er hensigtsmæssigt ? Du aner intet om hvor meget faren er i børnenes liv trods 200 km afstand. 

dysfunktionelt handler også om at noget er fungerer følelsesmæssigt dårligt og er konfliktfyldt. Igen. Hvordan kan du udtale dig om det? 

ydermere begynder du nu at smide psykiske lidelser nedover ts fordi hun har et andet syn end dig. Det er da så lavt som noget kan være. 

Blot fordi DU.ikke forstår det gør ikke noget dysfunktionelt eller forkert. 

Det må vi jo så bare være enige om at være uenige om.

Men for mig at høre lyder det som lige til “De Unge Mødre”.

Anmeld Citér

22. december 2022

AnoMor

KoFy skriver:

Det må vi jo så bare være enige om at være uenige om.

Men for mig at høre lyder det som lige til “De Unge Mødre”.

Tja det er jo nemt at være fordumsfuld og kaste om sig med gloser og beskyldninger når man ksn gemme sig bag en skærm 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.