Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2016

fo82

Loa skriver:

Og så åbenbart et behov for at benytte retten til at amme offentligt!

Det rør mig egentligt ikke så meget - det har irriteret mig førhen, når jeg fik mælkebaren nærmest smidt på min tallerken når jeg var ude ( flyvepatter over min frokost er nu stadig ikke favoritten, diskret er ok).

og jeg har det fint med at spædbørn skal have mad når alarmen lyder... Tumlinger derimod er over min grænse - det er mere mors behov end barnets...

og så er der det der med at skulle tage en selfie mens man ammer - why? Er det så vigtigt? Er mors behov for eksponering og selvbekræftelse vigtigere end barnet? Og kontakten med barnet?

jeg fatter simpelthen ikke den tendens til at de sociale medier og eksponeringen af sig selv er så skide vigtig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

migxher

fo82 skriver:

Fordi der er en tendens til at poste billeder af alt, gør det ikke mere rigtigt?!?

når jeg er til familiekomsammen har jeg ikke telefonen med - der er jeg sammen med min familie ;-) det er i min optik møghamrende uhøfligt at sidde med næsen i telefonen når man er indbudt til sådanne ting.

et er at tage billeder af sit barn der leger, med sig selv, venner eller anden familie, der er man 3. Person og ikke på samme måde involveret..

det kan godt være at jeg er en smule gammeldags, men helt ærligt, smartphones og sociale medier hører til alene tid, ikke når man interagerer med sine nærmeste... Det er simpelthen en dårlig tendens...

Det er nu engang den tid vi lever i, og det har jeg det fint med. Alt med måde (: 
Jeg bruger personligt min mobil som kamera, vi har ikke noget andet kamera, så derfor er den altid med. Men ligger pænt i lommen hvis jeg ikke tager billeder. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Og så åbenbart et behov for at benytte retten til at amme offentligt!

Den kommentar forstår jeg ikke? Hun skriver jo selv "Et er at det kan være nødvendigt at amme når man er ude" - er du uenig i dét, eller hvordan skal det forstås? 

Jeg tænker, at det jo ligesom giver sig selv, at man har haft behov for at amme offentligt, når man tager en "ammeselfie" - ellers var der jo ikke noget at tage et billede af? 

Anmeld Citér

23. marts 2016

fo82

Mor og meget mere skriver:

Den kommentar forstår jeg ikke? Hun skriver jo selv "Et er at det kan være nødvendigt at amme når man er ude" - er du uenig i dét, eller hvordan skal det forstås? 

Jeg tænker, at det jo ligesom giver sig selv, at man har haft behov for at amme offentligt, når man tager en "ammeselfie" - ellers var der jo ikke noget at tage et billede af? 

Jeg blev lige en smule småforvirret af dit sidste afsnit...

var det hentydet til et behov for at vise frem? Eller et behov for baby der er sulten? 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Mor og meget mere

fo82 skriver:

Jeg blev lige en smule småforvirret af dit sidste afsnit...

var det hentydet til et behov for at vise frem? Eller et behov for baby der er sulten? 

Et behov for at give sit barn mad. Ret beset et barns behov for at få mad.

Anmeld Citér

23. marts 2016

fo82

Et behov for at give sit barn mad. Ret beset et barns behov for at få mad.

Men behovet for at tage en selfie? Det har da intet med barnets behov for mad at gøre? 

At tage en selfie mens man ammer, er da udelukkende mors behov for at vise sig frem?! Jeg er ret sikker på at baby er pænt ligeglad 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Mor og meget mere

fo82 skriver:

Men behovet for at tage en selfie? Det har da intet med barnets behov for mad at gøre? 

At tage en selfie mens man ammer, er da udelukkende mors behov for at vise sig frem?! Jeg er ret sikker på at baby er pænt ligeglad 

Jeg har da heller ikke skrevet andet? Tror, du forveksler mig med en anden. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

fo82

Jeg har da heller ikke skrevet andet? Tror, du forveksler mig med en anden. 

Som sagt - jeg var forvirret... Du skrev et behov for at amme offentligt i henhold til ammeselfie... Og så blev jeg forvirret ;-) for jeg kunne ikke lige se de to ting hænge sammen ;-) 

nok fordi jeg er så naiv at tro at man ammer i offentligt forum af nød :-D

Anmeld Citér

23. marts 2016

lineog4

fo82 skriver:

Som sagt - jeg var forvirret... Du skrev et behov for at amme offentligt i henhold til ammeselfie... Og så blev jeg forvirret ;-) for jeg kunne ikke lige se de to ting hænge sammen ;-) 

nok fordi jeg er så naiv at tro at man ammer i offentligt forum af nød :-D

Vel ikke af nød men fordi baby er sulten  men udover det kan billedet vel også være tager hjemme i sofaen og man synes bare ens barn er så fantastisk - jeg kan da huske det var i amme øjeblikkene jeg var aller aller mest forelsket og måske man lige glemmer andre ikke helt ser det som man selv ser det og derfor knipser man for at vise hvor vidunderlig ens barn er og for andre er det bare en baby der dier.

jeg er en af dem der stort set ingen billeder har af mig selv sammen med mine børn og er da egentlig ked af jeg ikke har er billede fra de ammede, ikke for at flashe det men bare fordi jeg da gerne havde fastfrosset et så skønt øjeblik.  

Anmeld Citér

23. marts 2016

SofiaMik

lineog4 skriver:

Vel ikke af nød men fordi baby er sulten  men udover det kan billedet vel også være tager hjemme i sofaen og man synes bare ens barn er så fantastisk - jeg kan da huske det var i amme øjeblikkene jeg var aller aller mest forelsket og måske man lige glemmer andre ikke helt ser det som man selv ser det og derfor knipser man for at vise hvor vidunderlig ens barn er og for andre er det bare en baby der dier.

jeg er en af dem der stort set ingen billeder har af mig selv sammen med mine børn og er da egentlig ked af jeg ikke har er billede fra de ammede, ikke for at flashe det men bare fordi jeg da gerne havde fastfrosset et så skønt øjeblik.  

Du har helt ret. Jeg har taget mange ammeselfies, men også bare baby og babs samt videoer, hvor man kan høre de hyggelige lyde. Men jeg poster dem ikke nogen steder. Det er private film/fotos til mig og barnet. 

Jeg elsker de film/fotos og prøver på den måde at mindes den fantastiske stund.

Der er heller ikke mange fotos af mig og børnene derfor jeg tager selfies eller ossies som det også hedder, for børnene elsker billeder, hvor jeg er på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.