Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

Diosa85

allemine2 skriver:

Uh, det kunne du sgu godt have forklaret min datter... Hun kunne ærligt talt ikke fortælle om hun var 6 mdr. eller 7 mdr. men amning det havde hun brug for. 

Det er da fair nok at du havde det sådan. Det er igen bare over min grænse. Men dømmer ingen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg nysgerrig. Der har været en del debatter omkring amning i det offentlige. Men nu har jeg så et andet spørgsmål..:

hvordan har I det med at en kvinde har et billede fx. På Facebook af hun ammer? Eller hun sender en snap af hun ammer? 

Jeg har set to slags billeder:

1. dem hvor man bare kan se et barn som ammer. Man kan hverken se bryst eller noget. Men man er ikke i tvivl om at der bliver ammet... 

2. Så er der dem, hvor man vitterlig kan se alt. Man kan se, at barnet sutter på brystvorten fordi det er taget så tæt på. Jeg har endda set et profilbillede på Facebook med en kvinde uden nogen trøje, og så kan man se brysterne hænge ned... Og et barn.. Dette billede blev også anmeldt på Fb. 

Hvad siger I til det? Er det anderledes eller er det det samme som at amme offentligt? 

Jeg håber, I kan holde en god tone

Som sådan har jeg det ikke underligt med amning. 

MEN for mig er det grænseoverskridende at "store" børn ammes offentligt. Jeg har været træner for et hold på 4-6 år, når de andre blev sendt ud og drikke vand, var der en dreng, der gik ud og hiv op i moderens bluse og fik en tår mælk. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Nu er jeg nysgerrig. Der har været en del debatter omkring amning i det offentlige. Men nu har jeg så et andet spørgsmål..:

hvordan har I det med at en kvinde har et billede fx. På Facebook af hun ammer? Eller hun sender en snap af hun ammer? 

Jeg har set to slags billeder:

1. dem hvor man bare kan se et barn som ammer. Man kan hverken se bryst eller noget. Men man er ikke i tvivl om at der bliver ammet... 

2. Så er der dem, hvor man vitterlig kan se alt. Man kan se, at barnet sutter på brystvorten fordi det er taget så tæt på. Jeg har endda set et profilbillede på Facebook med en kvinde uden nogen trøje, og så kan man se brysterne hænge ned... Og et barn.. Dette billede blev også anmeldt på Fb. 

Hvad siger I til det? Er det anderledes eller er det det samme som at amme offentligt? 

Jeg håber, I kan holde en god tone

Jeg er SÅ ligeglad.. om de er nyfødte, eller 2 år gamle børn. Det er det MEST naturlige i verden, a amme sit barn... Om der er bryster, close up a hele molevitten, i couldnt Care less... Det er en baby der får mad - det er DERFOR vi har bryster ...

Anmeld Citér

22. marts 2016

migxher

Anonym skriver:

Jeg hader faktisk når folk bruger ordet "naturligt". Det betyder ikke, at det er noget man skal dele med alle. Altså man kan ikke bruge det som argument. Der er netop rigtig mange ting som er naturlige men jeg sender da ikke billeder af at jeg sidder og skider nå, det var et sidespring  

det er så en søn hun har. Men ja, man må gerne være stolt men man kan jo også være stolt på andre måder. Jeg vil ikke sige noget til hende. Det er jo ikke fordi hun sender en milliard billeder af det, og hun skal have det godt med at amme så må jeg bide det i mig. 

Jeg var bare nysgerrig, nu hvor der på det seneste har været forskellige debatter om amning. 

Altså hvis det er den slags jagon man har i sit venskab så kan toilet snaps vel være lige så naturligt

At sammenligne amning med afføring er i min optik total hen i vejret. Helt ærlig. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Mom2Two

Og det der med billeder ... Jeg syntes det er smukt... Med og uden brystvorter... jeg ville tænke "ej hvor hyggeligt" jeg ville ikk lægge det vilde i selv hendes bryster, men a hun vil vise a hun hygger med sin baby., for det er nok det der er hendes point.. Hun tænker nok ikk på a du syntes det er "underligt"

Anmeld Citér

22. marts 2016

Mom2Two

migxher skriver:

Altså hvis det er den slags jagon man har i sit venskab så kan toilet snaps vel være lige så naturligt

At sammenligne amning med afføring er i min optik total hen i vejret. Helt ærlig. 

Hahahahahahaha 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg sammenligner ikke amning med afføring. Jeg siger bare at de hører under ting at være naturlige det var i hvert fald det jeg mente....  

afføring og amning kan jo slet ikke sammenlignes. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg takker for en god debat som ikke er kørt af sporet dejligt at høre folks meninger, selvom de kan være forskellige

Anmeld Citér

22. marts 2016

Doubleup

Diosa85 skriver:

Det er da fair nok at du havde det sådan. Det er igen bare over min grænse. Men dømmer ingen. 

Er det også over din grænse hvis der findes en legit "undskyldning" for det?

Anmeld Citér

22. marts 2016

lineog4

Jeg har en tegning af min datter der dier - hvor man kan se mit bryst - ikke vorten men det er et bryst. 

Det hænger på vores væg og jeg er så stolt af det. Det bliver også en gang imellem smidt som profilbillede eller coverbillede på Facebook. Har aldrig tænkt over det kunne genere nogen....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.