Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Nu er det jo sådan set facts at børn over 6 mdr ikk har behov for mad hver 2. time. Skolebørn spiser heller ikk hele måltider hver 2. time men får derimod et stykke rugbrød eller frugt. Præcis som man kan med små børn for at stille den værste sult uden at skulle amme. 

Men igen vil jeg gerne pointerer at det er min holdning og min måde at gøre tingene på. Det betyder ikk at den ammende kvinde til en 2 årig gør noget forkert - igen så kigger jeg bare væk. 

Min dreng er 1 år og spiser faktisk ofte hver 2 time ca stører eller mindre måltid. Han er småt spisende, så små måltider ofte er nødvendigt. Men det er jo forskelligt fra barn til barn og jeg synes ikke man kan sætte børn i kasser på den måde at de kun har brug for mad hver x antal timer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

M (:

fo82 skriver:

Lige præcis det med tryghedsritualet og hvad barnet lærer, der er vi enige, for tryghed er noget barnet lærer ved mor og far, og er en læringsproces. Hvad man lærer barnet er lig med tryghed kommer fra mor og far. Og tryghed gennem amning er også noget barnet lærer, for får barnet brystet når det er utrygt, er det det barnet forbinder med et tryghedsritual, får barnet sang, sut, kildetur, en vuggetur i armene på mor eller far, er det hvad barnet forbinder med tryghed.

du har ret i, at fravænningsprocessen er individuel, nogle stopper med interesse for brystet ved den første skefuld mos, andre er længere om det, og det er et spørgsmål om, at tilpasse sig så godt som muligt.

men når barnet starter i institution er der nødt til at være andre muligheder for tryghed end amningen, for hvordan skal et barn ellers kunne fungere og føle sig trygt i andres varetægt, pædagogerne hiver nok ikke babs og nutte frem til fri afbenyttelse ;-)

der hvor jeg tænker at kæden så hopper af er, når barnet så er hjemme, så bliver amningen "fastholdt" og kan barnet klare sig hele dagen i institution med anden stimuli, hvor er barnets behov så for bryst når det kommer hjem? Er det så ikke moderens behov der projekteres til barnet?

børn i børnehavealderen kan være meget mere modbydelige end man lige regner med, de kan udelukke andre børn fordi de har tisset i bukserne, så de kan også udelukke lille Jens der stadig får bryst, så jo, mobning kan forekomme helt ned i de små årgange, de kender bare intet til konsekvensen af deres handling i den alder..

Må jeg vove at påstå, at der er mange tryghedsritualer (udover amning) rundt i de små hjem som pædagogerne i vuggestuen ikke tilbyder, men som derfor alligevel kan være super vigtig for barnet i de hjemlige rammer? 

Anmeld Citér

26. marts 2016

lineog4

Diosa85 skriver:

Har godt nok aldrig hørt om nogle der får mad hver 2-3 time i den alder og har vel at mærke både familie med børn i den alder og veninder. Men lad nu det være ved det. 

Uanset hvad så er det for mig stadig en unædvendighed at amme i sådan en alder. 

Men du snakker også med en der altid har følt sig frastødt af amning generelt. Selv da jeg ammede mit eget barn. 

Det var sådan set heller ikke for at debattere netop det, ken for at fortælle dig at du måske bliver misforstået ikke pga du rammer et ømt punkt hos andre, men fordi du udmelder et "sådan er det - punktum". Havde du fx skrevet: jeg oplever ikke at der er behov for amning i det offentlige rum efter baby er 6 mnd, for min kunne sagtens vente de par timer og nøjes med en rugbrødshaps. Så ville du måske ikke være blevet misforstået og få reaktione på samme måde, for så havde du åbnet for debat 

og må hellere sige med det samme du ikke rammer er ømt punkt hos mig, min den mindste har ikke ammet i snart 5 år  og han beder stadig om mad meget ofte i løbet af en dag, faktisk er det så sikkert som amen i kirken er vi kommer ud og han ser det første sted hvor der kan købes noget spiseligt, så er han sulten også selvom han har spist lige inden vi gik. Og jo han spiser  Faktisk hver anden time og det gør storebror på 8 også, storesøster på snart 13 støvsuger konstant køkkenet men rynker tit næsen og spiser ingenting.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym

Jeg synes det ser træls ud, men det er kun fordi det i mit univers er fuldstændig unødvendig.

Det tjener intet formål andet end at provokere sådan et billede, så de ryger ret hurtigt herfra.

Tænker også at barnet har brug for ro omkring sit måltid, ikke et kamera eller end telefon i fjæset, fordi mor skal vise sine rettigheder frem 

Anmeld Citér

27. marts 2016

2721

Diosa85 skriver:

Fordi fra 6 måneders alderen har babyer ikke behov for mad en gang i timen eller hver anden mere. Plus hvis de er sultne er de store nok til at få et stykke frugt. Og i den alder så har man mulighed for at give barnet en god portion grød eller rugbrød inden man tager i byen. Der er ingen undskyldninger for amning offentligt i den alder 

Vi har alle forskellige børn og vores holdninger er selfølgelig langt hen af vejen baseret på egne oplevelser, så jeg forstår godt hvorfor du tænker sommer gør, men ikke alle små børn skifter automatisk over til grød sov når de er 6 mdr. Min søn fx kom først så småt igang med grød da han var 6,5 mdr og var først oppe på at kunne lade sig mætte uden at blive ammet samtidig da han var 8 mdr. Jeg har aldrig været fan af at amme offentligt, men har været et behov min søn havde som han selfølgelig skulle have dækket

Anmeld Citér

27. marts 2016

2721

Og til dig ts, så syntes jeg Det er upassende at sende snaps af at man ammer til andre, det forstår jeg ikke hvad skal gøre godt for. Jeg havde nok sagt noget ala: Hej .... Dejligt du har lyst til at dele billeder af X, det må du endelig gerne fortsætte med, jeg kan dog mærke at jeg finder det grænseoverskridende at modtage billeder hvor du ammer��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.