Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg synes, det er fint, at man synes noget er grænseoverskridende. det styrer man jo ikke selv. Så længe man er opmærksom på det, og som du skriver, bare kigger væk, og ikke blander sig.

det er jo lidt det samme som jeg synes, at det er grænseoverskridende at få et billede af et bryst og et barn jeg siger ingenting til moderen og registerer bare "ok, jeg synes, det er grænseoverskridende, men jeg gør ingenting ved det"

Præcis! Endelig en der forstår budskabet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

M (:

JEG synes ikke det er ok og JEG synes det er grænseoverskridende. Men JEG blander mig IKKE i hvad andre gør da jeg godt ved at det er MIG der har et problem med det og derfor kan JEG kigge væk. 

jeg synes heller ikke det er ok at folk ryger i deres biler. Men blander mig ikke. 

Synes heller ikk det er Ok at folk råber af deres børn. Men blander mig ikke

synes heller ikke det er ok at folk kører for stærkt men blander mig ikke

er den så feset ind på lystavlen??

Jeg må indrømme, at jeg bliver voldsomt provokeret af din tone, og det gør, at jeg takker af herfra. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Diosa85

M (: skriver:

Jeg må indrømme, at jeg bliver voldsomt provokeret af din tone, og det gør, at jeg takker af herfra. 

Og du tror ikke jeg er provokeret af jeres evige bedømmelser pga forskellige holdninger. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

fo82

Er jeg den eneste der studser over et behov for at tage et billede og poste når man ammer? 

Der er mor i hvert fald ikke koncentreret om barnets behov...

tænk sig at man ikke en gang kan lægge de skide sociale medier fra sig i de par minutter (eller halve timer) hvor man ammer ??!!??!!

jeg synes også at amning af børn i en hvis størrelse er lidt grænseoverskridende (jeg har lidt en skæringslinie når de kan gå agtigt) - men jeg bliver faktisk mere stødt af kvindens behov for at gøre noget ud af at dele sin amning aktivt... Hvad med at koncentrere sig om barnet frem for de sociale medier / omverden? 

Et er at det kan være nødvendigt at amme når man er ude for at dække barnets behov - når man deler sin amning på sociale medier bliver det lidt "se mig!" Eksponering af sig selv... På barnets bekostning, for når man har travlt med at fedte rundt med mobilen og Facebook Snapchat mv... Så har man ikke fokus det rigtige sted: på barnet... 

Så et behov for at poste billeder af sin smning er for mig totalt egoistisk, og kommer for mig ud af en anden vej end den vej der hedder amning er naturlig... Selveksponering, med amning som undskyldning for det, for så er det legitimt at vise bar hud...

Anmeld Citér

23. marts 2016

migxher

fo82 skriver:

Er jeg den eneste der studser over et behov for at tage et billede og poste når man ammer? 

tænk sig at man ikke en gang kan lægge de skide sociale medier fra sig i de par minutter (eller halve timer) hvor man ammer ??!!??!!

jeg synes også at amning af børn i en hvis størrelse er lidt grænseoverskridende (jeg har lidt en skæringslinie når de kan gå agtigt) - men jeg bliver faktisk mere stødt af kvindens behov for at gøre noget ud af at dele sin amning aktivt... Hvad med at koncentrere sig om barnet frem for de sociale medier / omverden? 

Et er at det kan være nødvendigt at amme når man er ude for at dække barnets behov - når man deler sin amning på sociale medier bliver det lidt "se mig!" Eksponering af sig selv... På barnets bekostning, for når man har travlt med at fedte rundt med mobilen og Facebook Snapchat mv... Så har man ikke fokus det rigtige sted: på barnet... 

Så et behov for at poste billeder af sin smning er for mig totalt egoistisk, og kommer for mig ud af en anden vej end den vej der hedder amning er naturlig... Selveksponering, med amning som undskyldning for det, for så er det legitimt at vise bar hud...

Helt ærlig. Idag poster vi jo nærmest billeder af alt.

Så kan man jo sige det samme om hende der poster billeder af hendes barn i bad, barnet der leger, barnet der tegner osv. Skulle de ikke koncentrerer sig lidt om deres børn istedet for at tage billeder 

Eller alle mulige andre situationer hvor vi er sammen med folk hvor vi så lige skal tage et billede. Det kan du sikkert heller ikke se dig fri for at have gjort. Til familiefest, ved stranden, juleaften osv hvor du liige har sat total skamløst med din mobil for at ligge det på Facebook eller lignende.

Jeg tror nu ikke der går noget af nærheden og samværet fordi hun ligeret bruger 15 sekunder på at forevige et skønt øjeblik. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

fo82

migxher skriver:

Helt ærlig. Idag poster vi jo nærmest billeder af alt.

Så kan man jo sige det samme om hende der poster billeder af hendes barn i bad, barnet der leger, barnet der tegner osv. Skulle de ikke koncentrerer sig lidt om deres børn istedet for at tage billeder 

Eller alle mulige andre situationer hvor vi er sammen med folk hvor vi så lige skal tage et billede. Det kan du sikkert heller ikke se dig fri for at have gjort. Til familiefest, ved stranden, juleaften osv hvor du liige har sat total skamløst med din mobil for at ligge det på Facebook eller lignende.

Jeg tror nu ikke der går noget af nærheden og samværet fordi hun ligeret bruger 15 sekunder på at forevige et skønt øjeblik. 

Fordi der er en tendens til at poste billeder af alt, gør det ikke mere rigtigt?!?

når jeg er til familiekomsammen har jeg ikke telefonen med - der er jeg sammen med min familie ;-) det er i min optik møghamrende uhøfligt at sidde med næsen i telefonen når man er indbudt til sådanne ting.

et er at tage billeder af sit barn der leger, med sig selv, venner eller anden familie, der er man 3. Person og ikke på samme måde involveret..

det kan godt være at jeg er en smule gammeldags, men helt ærligt, smartphones og sociale medier hører til alene tid, ikke når man interagerer med sine nærmeste... Det er simpelthen en dårlig tendens...

Anmeld Citér

23. marts 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg er fuldstændig ligeglad med om folk lægger billeder op af, at de ammer. Og jeg er ligeglad med, hvor gammelt barnet er, eller hvor meget man kan se af et bryst. 

Jeg er også fuldstændig ligeglad med, om folk ammer i det offentlige rum. Og igen er jeg ligeglad med hvor gammelt barnet er, eller hvor meget man kan se af brystet. 

Det er deres barn og deres valg. Faktisk synes jeg, at de burde have ros for, at de ammer og har ammet så længe. Jeg er ikke bange for bryster, og der er da ikke noget mere uskyldigt end en baby, der får mad ved sin mor. 

Folk, der blevet stødt af amning er sku langt ude.

Anmeld Citér

23. marts 2016

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Jeg er fuldstændig ligeglad med om folk lægger billeder op af, at de ammer. Og jeg er ligeglad med, hvor gammelt barnet er, eller hvor meget man kan se af et bryst. 

Jeg er også fuldstændig ligeglad med, om folk ammer i det offentlige rum. Og igen er jeg ligeglad med hvor gammelt barnet er, eller hvor meget man kan se af brystet. 

Det er deres barn og deres valg. Faktisk synes jeg, at de burde have ros for, at de ammer og har ammet så længe. Jeg er ikke bange for bryster, og der er da ikke noget mere uskyldigt end en baby, der får mad ved sin mor. 

Folk, der blevet stødt af amning er sku langt ude.

Jamen tak for det da, hvis du mener mig jeg bliver ikke stødt af amning som sådan...

Anmeld Citér

23. marts 2016

Loa

fo82 skriver:

Og så åbenbart et behov for at benytte retten til at amme offentligt!

Anmeld Citér

23. marts 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Jamen tak for det da, hvis du mener mig jeg bliver ikke stødt af amning som sådan...

Jeg har faktisk ikke læst alle svarene i debatten, så nej min kommetar var ikke til dig 

Nu har jeg lige læst, hvad du har skrevet, og ja, jeg ville da nok også kigge en ekstra gang, hvis en af fodboldspillerne løb ud og fik en ammetår i pausen , men det ville mest være fordi det er udsædvanligt at se. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.