Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

M (:

Diosa85 skriver:

Fordi fra 6 måneders alderen har babyer ikke behov for mad en gang i timen eller hver anden mere. Plus hvis de er sultne er de store nok til at få et stykke frugt. Og i den alder så har man mulighed for at give barnet en god portion grød eller rugbrød inden man tager i byen. Der er ingen undskyldninger for amning offentligt i den alder 

Min datter (født 35+1) blev tilbudt grød, da hun var 6 mdr. Hun NÆGTEDE. Ikke tale om, om hun ville så meget som overveje at blive madet. Jeg kunne INTET andet end modermælk lokke i hende frem til hun blev 7 mdr. Derefter nægtede hun fortsat at blive madet, men ville gerne spise selv.. Men som du nok at regne ud, tager det tid førend en så lille baby evner at spise sig ordentlig mæt ved egen hånd. Mener du så i ramme alvor at jeg skulle have nægtet hende amning i det offentlige rum "bare" fordi hun havde overskredet 6 mdr.s grænsen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Min datter (født 35+1) blev tilbudt grød, da hun var 6 mdr. Hun NÆGTEDE. Ikke tale om, om hun ville så meget som overveje at blive madet. Jeg kunne INTET andet end modermælk lokke i hende frem til hun blev 7 mdr. Derefter nægtede hun fortsat at blive madet, men ville gerne spise selv.. Men som du nok at regne ud, tager det tid førend en så lille baby evner at spise sig ordentlig mæt ved egen hånd. Mener du så i ramme alvor at jeg skulle have nægtet hende amning i det offentlige rum "bare" fordi hun havde overskredet 6 mdr.s grænsen? 

Enig. Det er ikke alle børn, som bare kan gå over til mad med det samme, bare fordi de er 6 måneder. Kender en, som havde en dreng, som nåede at blive 1 år før han rigtigt ville spise mad, trods mange ihærdige forsøg. 

børn er simpelthen SÅ forskellige - nogle går hurtigt over til almindelig mad, hvor andre er lidt mere langsommere. Fred være med det

Anmeld Citér

23. marts 2016

Diosa85

Seriøst. Prøv nu og læs hvad fanden jeg skriver. Jeg har ALDRIG nævnt at nogen skal nægte deres børn mad! Ej heller at folk ikk skal amme i det offentlige rum. Jrg har sagt det er over min grænse når børnene bliver så store at de kan spise selv og ikk behøver mad en gang i timen! 

Har ligeledes sagt at jeg ikke siger noget til folk om så de ammer en 3 årig på åben gade for det er DERES valg og jeg kigger bare den anden vej. 

Hvorfor er det at folk herinde altid skal tolke tingene præcis som I selv vil fremfor at læse hvad der rent faktisk bliver skrevet. !?

Anmeld Citér

23. marts 2016

Loa

Diosa85 skriver:

Seriøst. Prøv nu og læs hvad fanden jeg skriver. Jeg har ALDRIG nævnt at nogen skal nægte deres børn mad! Ej heller at folk ikk skal amme i det offentlige rum. Jrg har sagt det er over min grænse når børnene bliver så store at de kan spise selv og ikk behøver mad en gang i timen! 

Har ligeledes sagt at jeg ikke siger noget til folk om så de ammer en 3 årig på åben gade for det er DERES valg og jeg kigger bare den anden vej. 

Hvorfor er det at folk herinde altid skal tolke tingene præcis som I selv vil fremfor at læse hvad der rent faktisk bliver skrevet. !?

Fordi de bliver så ramt/stødt/fordi det er et følsomt emne og så overfortolker man meget nemt. 

Ved jeg at jeg selv gør ofte  

Men kan nu godt se at du igen og igen bliver fejlfortolket i denne tråd

Anmeld Citér

23. marts 2016

M (:

Diosa85 skriver:

Jeg misforstår dig muligvis, men har meget svært ved at forstå, hvordan du kan synes det er ok, at amme i det offentlige rum uanset hvor gammelt barnet er, og samtidig at du synes det er grænseoverskridende og bør foregår derhjemme (altså at barnet bør være fodret af hjemmefra)? 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg misforstår dig muligvis, men har meget svært ved at forstå, hvordan du kan synes det er ok, at amme i det offentlige rum uanset hvor gammelt barnet er, og samtidig at du synes det er grænseoverskridende og bør foregår derhjemme (altså at barnet bør være fodret af hjemmefra)? 

Jeg tror at hun mener at det er grænseoverskridende for hende at sidde og amme så stort et barn ( altså hendes eget), men at hun er ligeglad med hvad andre gør. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

M (:

Hck skriver:

Jeg tror at hun mener at det er grænseoverskridende for hende at sidde og amme så stort et barn ( altså hendes eget), men at hun er ligeglad med hvad andre gør. 

Det er en mulig forklaring 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Diosa85

Loa skriver:

Fordi de bliver så ramt/stødt/fordi det er et følsomt emne og så overfortolker man meget nemt. 

Ved jeg at jeg selv gør ofte  

Men kan nu godt se at du igen og igen bliver fejlfortolket i denne tråd

Så må folk lægge følelserne fra sig elle holde sig ude af en debat hvis de ikke kan finde ud af at holde sig til fakta. 

Er ved at være godt træt af det må jeg indrømme 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Diosa85

JEG synes ikke det er ok og JEG synes det er grænseoverskridende. Men JEG blander mig IKKE i hvad andre gør da jeg godt ved at det er MIG der har et problem med det og derfor kan JEG kigge væk. 

jeg synes heller ikke det er ok at folk ryger i deres biler. Men blander mig ikke. 

Synes heller ikk det er Ok at folk råber af deres børn. Men blander mig ikke

synes heller ikke det er ok at folk kører for stærkt men blander mig ikke

er den så feset ind på lystavlen??

Anmeld Citér

23. marts 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

JEG synes ikke det er ok og JEG synes det er grænseoverskridende. Men JEG blander mig IKKE i hvad andre gør da jeg godt ved at det er MIG der har et problem med det og derfor kan JEG kigge væk. 

jeg synes heller ikke det er ok at folk ryger i deres biler. Men blander mig ikke. 

Synes heller ikk det er Ok at folk råber af deres børn. Men blander mig ikke

synes heller ikke det er ok at folk kører for stærkt men blander mig ikke

er den så feset ind på lystavlen??

Jeg synes, det er fint, at man synes noget er grænseoverskridende. det styrer man jo ikke selv. Så længe man er opmærksom på det, og som du skriver, bare kigger væk, og ikke blander sig.

det er jo lidt det samme som jeg synes, at det er grænseoverskridende at få et billede af et bryst og et barn jeg siger ingenting til moderen og registerer bare "ok, jeg synes, det er grænseoverskridende, men jeg gør ingenting ved det"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.