Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

sne190810

Diosa85 skriver:

Min søn har på ingen måde været slow starter med at starte mad op. Tværdigmod. Så nej. Det er ikke noget jeg ved som mor. 

Som mor ved jeg til gengæld at min søn kan spises af hjemmefra og derfor ikk er sulten når vi så tager ud. Og bliver han små sulten så kan han spises af med et stykke frugt eller en lille frugtmos. Han behøver ikke få stukket en babs i munden. 

Endnu engang vil jeg så pointerer at jeg ikke nævner uappetitlig osv. Det er dig der nævner de ord. Jeg har gjort klar flere gange at jeg godt kan finde ud af at kigge den anden vej selvom det er over min grænse. 

Okay, men fordi din søn kan og er super sej til det, er det jo ikke ensbetydende med ALLE andre bebser er sådan :-) Modsat dig, må jeg personligt indrømme jeg ville lægge mindre mærke til en anmetår end en unge der sad og gnavede frugt/grød og det gris der hører dertil. Og sådan er vi jo så forskellige, halleluja for det :-)

Nej, det ved jeg godt du ikke har skrevet - det skriver jeg heller ikke. Det er nogle af de beskrivelser som ellers dukker op, når folk beskriver hvorfor de mener amning hører til hjemme og ikke ude. 

Jeg er helt med på din udmelding i tråden, og nok stoppe med at prikke mere for nu, kunne bare ikke lige helt lade være og var nysgerrig efter at få mere ud af det skrevne  :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

sne190810

Diosa85 skriver:

Men så svar mig på det her. Hvilken ret har du til at dømme mig og kalde min holdning for firkantet osv. Bare fordi du ikke er enig med mig? 

Hvorfor er det du ikk kan accepterer at det bare er min holdning og du har en anden og vores grænser bare er forskellige? 

Jeg har på intet tidspunkt dømt ammende kvinder men du vælger at dømme mig på stedet. 

Fordi jeg er en del af ammemafiaen .... 

Ej, spøg til side. Du må meget undskylde, at der åbenbart er noget du føler så fordømmende, når jeg skriver sådan. Det har IKKE været min mening, og jeg lægger nok bare ikke så meget i det. 

Det er ikke ment negativt, sin jeg gætter på du har læst det som. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Doubleup

Anonym skriver:

Nu er jeg nysgerrig. Der har været en del debatter omkring amning i det offentlige. Men nu har jeg så et andet spørgsmål..:

hvordan har I det med at en kvinde har et billede fx. På Facebook af hun ammer? Eller hun sender en snap af hun ammer? 

Jeg har set to slags billeder:

1. dem hvor man bare kan se et barn som ammer. Man kan hverken se bryst eller noget. Men man er ikke i tvivl om at der bliver ammet... 

2. Så er der dem, hvor man vitterlig kan se alt. Man kan se, at barnet sutter på brystvorten fordi det er taget så tæt på. Jeg har endda set et profilbillede på Facebook med en kvinde uden nogen trøje, og så kan man se brysterne hænge ned... Og et barn.. Dette billede blev også anmeldt på Fb. 

Hvad siger I til det? Er det anderledes eller er det det samme som at amme offentligt? 

Jeg håber, I kan holde en god tone

Så længe hun ikke svinger dem rundt i mit ansigt og synger: "my milkshake brings all the boys to the town!" så kunne jeg ikke være mere bedøvende ligeglad. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

allemine2 skriver:

Så længe hun ikke svinger dem rundt i mit ansigt og synger: "my milkshake brings all the boys to the town!" så kunne jeg ikke være mere bedøvende ligeglad. 

Haha. Tak for det billede i mit hovede

ville godt nok være lidt sært hvis nogle gjorde det. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Doubleup

Diosa85 skriver:

Fordi fra 6 måneders alderen har babyer ikke behov for mad en gang i timen eller hver anden mere. Plus hvis de er sultne er de store nok til at få et stykke frugt. Og i den alder så har man mulighed for at give barnet en god portion grød eller rugbrød inden man tager i byen. Der er ingen undskyldninger for amning offentligt i den alder 

Uh, det kunne du sgu godt have forklaret min datter... Hun kunne ærligt talt ikke fortælle om hun var 6 mdr. eller 7 mdr. men amning det havde hun brug for. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Doubleup

Anonym skriver:

Haha. Tak for det billede i mit hovede

ville godt nok være lidt sært hvis nogle gjorde det. 

Nej forhåbentligt ikke men ellers kan hun poste hvad hun vil og amme hvor hun vil. :-)

Anmeld Citér

22. marts 2016

migxher

Det rører mig ikke det mindste det er smukt og naturligt.

Men jeg reagere nu heller ikke på alle de bryst billeder af kendte. Mikey cyrus, Kim K osv. Som sjovt nok tit får lov at være på de sociale medier, Jeg er ikke så krops forskrækket.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det rører mig ikke det mindste det er smukt og naturligt.

Men jeg reagere nu heller ikke på alle de bryst billeder af kendte. Mikey cyrus, Kim K osv. Som sjovt nok tit får lov at være på de sociale medier, Jeg er ikke så krops forskrækket.

jeg ved ikke om jeg er kropsforskrækket.  

JA, amning er smukt og naturligt, men man behøver vel ikke vise ens patter frem til folk? Her tænker jeg de billeder hvor barnet faktisk ikke har fat, og man så får et billede af et barn som smiler til kameraet og et bryst ved siden af..Jeg kan slet ikke se, hvad jeg skal bruge det billede til. Her tænker jeg på Snapchat! 

Anmeld Citér

22. marts 2016

migxher

Anonym skriver:

jeg ved ikke om jeg er kropsforskrækket.  

JA, amning er smukt og naturligt, men man behøver vel ikke vise ens patter frem til folk? Her tænker jeg de billeder hvor barnet faktisk ikke har fat, og man så får et billede af et barn som smiler til kameraet og et bryst ved siden af..Jeg kan slet ikke se, hvad jeg skal bruge det billede til. Her tænker jeg på Snapchat! 

Jeg tænker at din veninde eller hvem det nu var er stolt over at amme sin smukke datter og ville dele den skønne stund hun kunne jo ikken vide at du bliver stødt.

ligesom man deler så mange andre stunder på de sociale medier som man måske synes er skønt eller hyggeligt.

Og hvis amning er naturligt for hende tænker hun måske ikke over at andre ikke deler hendes holdning. 

Men det er selvfølgelig iorden hvis du ikke bryder dig om det. Og det må du jo så skrive til hende. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg tænker at din veninde eller hvem det nu var er stolt over at amme sin smukke datter og ville dele den skønne stund hun kunne jo ikken vide at du bliver stødt.

ligesom man deler så mange andre stunder på de sociale medier som man måske synes er skønt eller hyggeligt.

Og hvis amning er naturligt for hende tænker hun måske ikke over at andre ikke deler hendes holdning. 

Men det er selvfølgelig iorden hvis du ikke bryder dig om det. Og det må du jo så skrive til hende. 

Jeg hader faktisk når folk bruger ordet "naturligt". Det betyder ikke, at det er noget man skal dele med alle. Altså man kan ikke bruge det som argument. Der er netop rigtig mange ting som er naturlige men jeg sender da ikke billeder af at jeg sidder og skider nå, det var et sidespring  

det er så en søn hun har. Men ja, man må gerne være stolt men man kan jo også være stolt på andre måder. Jeg vil ikke sige noget til hende. Det er jo ikke fordi hun sender en milliard billeder af det, og hun skal have det godt med at amme så må jeg bide det i mig. 

Jeg var bare nysgerrig, nu hvor der på det seneste har været forskellige debatter om amning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.