Amning og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg nysgerrig. Der har været en del debatter omkring amning i det offentlige. Men nu har jeg så et andet spørgsmål..:

hvordan har I det med at en kvinde har et billede fx. På Facebook af hun ammer? Eller hun sender en snap af hun ammer? 

Jeg har set to slags billeder:

1. dem hvor man bare kan se et barn som ammer. Man kan hverken se bryst eller noget. Men man er ikke i tvivl om at der bliver ammet... 

2. Så er der dem, hvor man vitterlig kan se alt. Man kan se, at barnet sutter på brystvorten fordi det er taget så tæt på. Jeg har endda set et profilbillede på Facebook med en kvinde uden nogen trøje, og så kan man se brysterne hænge ned... Og et barn.. Dette billede blev også anmeldt på Fb. 

Hvad siger I til det? Er det anderledes eller er det det samme som at amme offentligt? 

Jeg håber, I kan holde en god tone

Jeg har intet problem med amning, og har også selv ammet.  Må dog indrømme at jeg har en veninde der engang i mellem sender nærbilleder af hendes datter på halvandet som bliver ammet, og det er billeder hvor man kan se brystvorten,fordi barnet smilet til kameraet, der vender det en smule i maven på mig. 

Kan dog ikke få mig til at sige fra over for de billeder, da jeg ikke vil have moderen skal føle sig forkert  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

sne190810

Diosa85 skriver:

Hvorfor skal du være nedladende i din udtale på den måde bare fordi du er af en anden holdning. ? 

Jeg har selv en søn der er 8 mdr som ikk er blevet ammet offentligt siden han var 4-5 mdr gammel. Han får ikke engang flaske offentlig mere fordi han er stor nok til at spise fast føde og er spist af hjemmefra. 

Jeg siger netop at jeg ikke dømmer nogen mødre for at vælge at amme deres børn. Dømmer heller ikke selvom det går over mine grænser, jeg siger ikke noget til dem eller sender dem øjne af nogen slags. For det er DERES valg. Men jeg har da så sandelig ret til at synes det er unødvendigt uden at du skal grine hånligt. 

Det må du meget undskylde, det var nu ikke min mening at du skulle føle dug truffet, tænkte ikke lige over det kunne tolkes som hånligt. :-) 

Jeg skriver det mere, som et sjovt "haha" da jeg læser dit indlæg, som om babyer er en slags maskine, man kan sætte til "sulten" - "ikke sulten" alt efter hvor man er,- udelukkende for at tage hensyn til folk som syntes man er ulækker/uappetitlig-upassende eller hvilke andre beskrivelser som der bliver brugt. Og det syntes jeg lød ret skørt!

For ja det syntes jeg er sjovt og naivt at tro og forvente af babyer. Der er mange som fuldammer de første 6 måneder, og først starter grød op eller anden fast føde. Og som mor ved du jo selv, at det er langsom start, og den første lange tid er det små måltider af gangen ergo ikke nødvendigvis nok til at "blive spist af hjemmefra" som du mener man skal gøre. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har intet problem med amning, og har også selv ammet.  Må dog indrømme at jeg har en veninde der engang i mellem sender nærbilleder af hendes datter på halvandet som bliver ammet, og det er billeder hvor man kan se brystvorten,fordi barnet smilet til kameraet, der vender det en smule i maven på mig. 

Kan dog ikke få mig til at sige fra over for de billeder, da jeg ikke vil have moderen skal føle sig forkert  

Det er også sådan jeg har det med nøjagtigte samme slags billeder. I mit hovede er der stor forskel på et billede hvor man ikke rigtig kan se noget, og så det eksempel du nævner. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det er også sådan jeg har det med nøjagtigte samme slags billeder. I mit hovede er der stor forskel på et billede hvor man ikke rigtig kan se noget, og så det eksempel du nævner. 

Ja, altså et billede som måske er taget af en anden, hvor en mor sidder og ammer sit lille barn, hvor hele brystvorten er inde i munden, synes jeg bare er sødt og hyggeligt, men det andet billede, nej tak, det bliver for meget for mig 

Anmeld Citér

22. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Amning er en for mig helt almindelig del af hverdagen med et lille barn - ude eller hjemme spiller ingen rolle.

Om man finder det interessant at tage billeder af kan undre mig... jeg ville ikke finde det spor frastødende, men heller ikke særlig spændende at modtage et billede af...

Anmeld Citér

22. marts 2016

sne190810

Diosa85 skriver:

Fordi alle ammende kvinder kommer med undskyldningen "min barn er sulten og skal have mad derfor skal det ammes" når barnet er over 6 mdr har det ikk behov amning i samme grad. 

Gentager mig selv. Jeg har INTET mod ammende kvinder. Det er bare over min grænse når barnet er stort nok til at få fast føde. Men det betyder ikke at jeg blander mig i andres valg. Vil folk amme deres børn mit på gaden når ungen er 1-2-3 år. Jamen så gør det. Jeg siger intet til det for jeg kan godt kigge den anden vej uden at behøve at kigge skævt eller ned på andre personer. 

Okay, men der må jeg altså ugen trække lidt på smilebåndet..  det kan du da ikke stille dig til dommer over at skulle vurdere om et barn er sulten eller ej, bare fordi det er 6. måneder. Alle børn, som voksne, er forskellige individer med forskellige behov. Desuden er amning jo tit også mere end bare mad, såsom tryghed m.m. 

Igen, det er da helt fint du har din holdning, men den er da godt nok firkantet og som hentet udfra en retningslinie. :-) 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Diosa85

sne190810 skriver:

Det må du meget undskylde, det var nu ikke min mening at du skulle føle dug truffet, tænkte ikke lige over det kunne tolkes som hånligt. :-) 

Jeg skriver det mere, som et sjovt "haha" da jeg læser dit indlæg, som om babyer er en slags maskine, man kan sætte til "sulten" - "ikke sulten" alt efter hvor man er,- udelukkende for at tage hensyn til folk som syntes man er ulækker/uappetitlig-upassende eller hvilke andre beskrivelser som der bliver brugt. Og det syntes jeg lød ret skørt!

For ja det syntes jeg er sjovt og naivt at tro og forvente af babyer. Der er mange som fuldammer de første 6 måneder, og først starter grød op eller anden fast føde. Og som mor ved du jo selv, at det er langsom start, og den første lange tid er det små måltider af gangen ergo ikke nødvendigvis nok til at "blive spist af hjemmefra" som du mener man skal gøre. 

Min søn har på ingen måde været slow starter med at starte mad op. Tværdigmod. Så nej. Det er ikke noget jeg ved som mor. 

Som mor ved jeg til gengæld at min søn kan spises af hjemmefra og derfor ikk er sulten når vi så tager ud. Og bliver han små sulten så kan han spises af med et stykke frugt eller en lille frugtmos. Han behøver ikke få stukket en babs i munden. 

Endnu engang vil jeg så pointerer at jeg ikke nævner uappetitlig osv. Det er dig der nævner de ord. Jeg har gjort klar flere gange at jeg godt kan finde ud af at kigge den anden vej selvom det er over min grænse. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er enig i, at i det offentlige kan man bare kigge væk. Men hvis man får en snap, så ved man jo ikke på forhånd at det er et billede af et bryst. Derfor er jeg i tvivl om jeg er fuldstændig forkert på den. Det var bare vild overskridende at få et billede af et meget tydeligt bryst.  

men det hidser mig ikke op. Det vækkede bare nogle underlige følelser i mig. 

Jeg har ikke imod offentlig amning, da jeg netop bare kan kigge væk. Det er jo også en nødvendighed at barnet skal have mad, men det er ikke en nødvendighed at jeg skal have en snap hvor man kan se alt. Der er i hvert fald lidt forskel i mit hovede der...

Jeg forstår heller ikke man sender en snap af at man ammer! Forstår dig udemærket på det punkt, det tror jeg også jeg ville syntes var lidt underligt at modtage. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men kan mærke at det syntes jeg også er lidt mærkeligt. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Diosa85

sne190810 skriver:

Okay, men der må jeg altså ugen trække lidt på smilebåndet..  det kan du da ikke stille dig til dommer over at skulle vurdere om et barn er sulten eller ej, bare fordi det er 6. måneder. Alle børn, som voksne, er forskellige individer med forskellige behov. Desuden er amning jo tit også mere end bare mad, såsom tryghed m.m. 

Igen, det er da helt fint du har din holdning, men den er da godt nok firkantet og som hentet udfra en retningslinie. :-) 

Men så svar mig på det her. Hvilken ret har du til at dømme mig og kalde min holdning for firkantet osv. Bare fordi du ikke er enig med mig? 

Hvorfor er det du ikk kan accepterer at det bare er min holdning og du har en anden og vores grænser bare er forskellige? 

Jeg har på intet tidspunkt dømt ammende kvinder men du vælger at dømme mig på stedet. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg forstår heller ikke man sender en snap af at man ammer! Forstår dig udemærket på det punkt, det tror jeg også jeg ville syntes var lidt underligt at modtage. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men kan mærke at det syntes jeg også er lidt mærkeligt. 

Jeg forstår det nemlig heller ikke ... Og det vendte lidt i mig. Har fået nogle stykker. Nogle hvor man intet kan se, og nogle hvor man kan se et helt bryst.. 

Jeg føler det er forkert, at jeg synes, at det er grænseoverskridende, og jeg helst ikke ville have billederne. 

Jeg kunne dog aldrig finde på at suge noget til moderen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.