Er vi for snerpede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2016

Bella&Lina

Abracadabra skriver:

Nej, du kunne ikke overskue ugentlige møder som andengangsmor, men du kunne vel første gang? Og dét er vel udgangspunktet for størstedelen af gruppen. 

Og de skal da i hvert fald ikke bruge hende som ressource! Hun lyder temmelig ressourcefattig. 

Jamen nu er hendes situation jo altså at hun har 2 børn... og så er det da bare med og kunne rumme dét trods baby bobbel... det er sådan noget man som voksen skal og kan.... eller burde. Ja jeg kan ikke fordrage selvcentrerede mennesker... og det er altså hvad JEG læser, jeg læser egentlig ikke noget som helst om en ressource fattig kvinde/pige. Er det fordi hun er yngre ? Måske en "ung mor", at du tænker i de baner? Som skrevet så vil det ikke kunne lade sig gøre og brænde baby op med varm grød og varm mælk, uden hyl og skrig og "overgreb" for at få ungen til og synke skidtet, og var det tilfældet så ville det forhåbentlig være noget de er gået videre med og grebet ind overfor og så tror jeg ikke det ville være blevet udeladt i beskrivelsen i start indlægget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Nej, du kunne ikke overskue ugentlige møder som andengangsmor, men du kunne vel første gang? Og dét er vel udgangspunktet for størstedelen af gruppen. 

Og de skal da i hvert fald ikke bruge hende som ressource! Hun lyder temmelig ressourcefattig. 

Ærlig talt nej.. Som førstegangs mor kunne jeg heller ikke overskue mødregruppe en gang om ugen. Hver 14 dag var rigeligt for mig for der var bare så meget jeg skulle rumme i mit hoved.. 

Og nej mener ikke udgangspunktet skal være førstegangsfødende.. NÅR nu gruppen bestod af både førstegangs og andenrangs forældre må må udgangspunktet da være et kompromis og ikke et " du indretter dig bare efter os- flertallet"

jeg syntes i øvrigt det er svært at dømme hende.. TS lyder meget fordomsfuld og ret ligeglad med at være det citat" sådan er det bare blevet"  og " havde det nu været en af os andre og en nevø så havde det ikke været et problem" så ærlig talt så tænker jeg om ikke der er sket det meget klassiske at ts og resten af den gruppe har set sig så sur på denne mor at de leder og ser fejl alle vegne.. Og så lyder det meget til at ts gerne vil forsvare de handlinger der er sket selvom ts selv har skrevet at det jo nok er rigtigt at det er forkert men " sådan er det bare blevet"

som en anden skrev så havde barnet ikke bare spist af grøden eller drukket mælken hvis det havde været for varmt... Så havde barnet sgu da grædt mega højt.. 

Og mht. Til grød så er der børn der får grød så tidligt med SP anbefaling. At du ikke har oplevet dette gør det ikke mere forkert.. Børn er forskellige og behov er forskellige. Og ts aner jo ikke om SP netop har anbefalet grød vel?. 

Håber meget at den mor får en ny gruppe for den gruppe havde jeg i den grad også meldt mig ud af.. Hader og har altid hadet den der egocentreret nybagt mor holdning.. Og heldigvis havde jeg en mand og en mor der stoppede mig hvis jeg bare nærmede med noget ligne.. Ja du er mor tillykke ( det er 1000 andre også) men det giver dig fandme ikke ret til at opfører dig egoistisk og dårligt overfor dine medmennesker 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Newsence

Bella&Lina skriver:

Jamen nu er hendes situation jo altså at hun har 2 børn... og så er det da bare med og kunne rumme dét trods baby bobbel... det er sådan noget man som voksen skal og kan.... eller burde. Ja jeg kan ikke fordrage selvcentrerede mennesker... og det er altså hvad JEG læser, jeg læser egentlig ikke noget som helst om en ressource fattig kvinde/pige. Er det fordi hun er yngre ? Måske en "ung mor", at du tænker i de baner? Som skrevet så vil det ikke kunne lade sig gøre og brænde baby op med varm grød og varm mælk, uden hyl og skrig og "overgreb" for at få ungen til og synke skidtet, og var det tilfældet så ville det forhåbentlig være noget de er gået videre med og grebet ind overfor og så tror jeg ikke det ville være blevet udeladt i beskrivelsen i start indlægget 

Så smukt skrevet 

Anmeld Citér

19. marts 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Ærlig talt nej.. Som førstegangs mor kunne jeg heller ikke overskue mødregruppe en gang om ugen. Hver 14 dag var rigeligt for mig for der var bare så meget jeg skulle rumme i mit hoved.. 

Og nej mener ikke udgangspunktet skal være førstegangsfødende.. NÅR nu gruppen bestod af både førstegangs og andenrangs forældre må må udgangspunktet da være et kompromis og ikke et " du indretter dig bare efter os- flertallet"

jeg syntes i øvrigt det er svært at dømme hende.. TS lyder meget fordomsfuld og ret ligeglad med at være det citat" sådan er det bare blevet"  og " havde det nu været en af os andre og en nevø så havde det ikke været et problem" så ærlig talt så tænker jeg om ikke der er sket det meget klassiske at ts og resten af den gruppe har set sig så sur på denne mor at de leder og ser fejl alle vegne.. Og så lyder det meget til at ts gerne vil forsvare de handlinger der er sket selvom ts selv har skrevet at det jo nok er rigtigt at det er forkert men " sådan er det bare blevet"

som en anden skrev så havde barnet ikke bare spist af grøden eller drukket mælken hvis det havde været for varmt... Så havde barnet sgu da grædt mega højt.. 

Og mht. Til grød så er der børn der får grød så tidligt med SP anbefaling. At du ikke har oplevet dette gør det ikke mere forkert.. Børn er forskellige og behov er forskellige. Og ts aner jo ikke om SP netop har anbefalet grød vel?. 

Håber meget at den mor får en ny gruppe for den gruppe havde jeg i den grad også meldt mig ud af.. Hader og har altid hadet den der egocentreret nybagt mor holdning.. Og heldigvis havde jeg en mand og en mor der stoppede mig hvis jeg bare nærmede med noget ligne.. Ja du er mor tillykke ( det er 1000 andre også) men det giver dig fandme ikke ret til at opfører dig egoistisk og dårligt overfor dine medmennesker 

Enig!.... i stedet for at kigge ind af bliver ts ved at retfærdiggøre adfærden af mødregruppen.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym

alenemor42 skriver:

Enig!.... i stedet for at kigge ind af bliver ts ved at retfærdiggøre adfærden af mødregruppen.

Meget og jeg syntes det er såfaldende at ts kommer med flere og flere dårlige ting om den her mor.. Det er undladt i første indlæg.. Det virker mere som en retfærdiggørelse og det gør at jeg har svært ved at tage det helt alvorligt.. Det lyder som om der virkelig bliver overdrevet nu for når nu denne mor er SÅ dårlig en mor så gør det vel ikke noget vi andre er møg forkælede og behandler hende som lort vel?. Og desværre er der jo nogen der giver hende ret.. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Tante15

Til trådstarter 

Du spurgte, om det er almindeligt, at man har større børn med i mødregruppen, hvilket jeg valgte at fokusere på og svare i forhold til. Ud fra mange svar du har fået, vil jeg lige sige, at jeg synes bestemt ikke, at den adfærd, som 2.gangs moren har haft, er i orden. Man ved aldrig, hvordan en mødregruppe kommer til at fungere, og nogle mennesker fungerer man bare bedre med end andre. Jeg synes heller ikke, at I skal skrive eller forsøge at få hende tilbage i gruppen. Formålet med mødregruppe er at være i selskab, hvor man hygger sig sammen. At gå på listefødder eller blive svinet til, hører i min verden ikke sammen med en mødregruppe. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Sprit25

I min mødregruppe har vi også en som ALTID melder afbrud. Hun er yngre end os både mental men også fysisk. Så jeg kan faktisk godt forstå dig. Jeg har også givet op på hende. 

Derudover ville jeg heller ikke kunne rumme 8! Børn i en lejlighed så jeg ville helt klart også være på nej vognen der. 

Men ja det er oa der er sippet. Det er os der ikke kan rumme dem. Men det er sgu også okay indimellem

Anmeld Citér

19. marts 2016

Christine

Anonym skriver:

Altså jeg ved ikke lige hvorfor folk har opfattet at vi mødes op til 3 gange om ugen? Det ville da godt nok også være meget!  

Det er pga måden du skrev det på - når jeg nærlæser det igen, kan jeg godt se at det også kan opfattes som om i mødes én ud af to mulige dage om ugen, men det fremgår altså ikke helt tydeligt! 

I de grupper jeg har været i, har vi aftalt en bestemt ugedag.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Muffinmus

Anonym skriver:

Tak for dit meget brugbare svar! Virkelig godt skrevet!

Vi havde sjældent større børn med, men det kunne ske.

En mødregrupper bør have det godt samnen, har man ikke det ender den med at gå i opløsning.

Jeg forstår faktisk udmærket hvorfor du synes det er træls at gave hende i gruppen, for i kan ikke slappe af og nydes hendes selskab jo.

Og hvorfor er man umoden hvis man ikke trives med en person i en gruppe hvor man er der for hyggens skyld og for at nyde sin barsel??  Jeg synes man til et vist punkt skal lære at leve med folk man ikke bryder sig om, især på arbejdspladser mm. Men dælme ikke i en mødregruppe hvor alle synes den samme person falder ved siden af og gør folk ikke nyder samværet. 

Jeg ville bare have accepteret at hun siger nej tak og så færdig slut.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Jeg har en søn på tre måneder og er kommet i en virkelig dejlig mødregruppe. Det vil sige, vi er seks piger, der svinger rigtig godt sammen, er det samme sted i livet og nogenlunde har de samme holdninger. Så er der den sidste pige, som skiller sig markant ud. Hun er væsentligt yngre, har et barn fra tidligere (vi andre er alle 1. gangsmødre), gør og siger ting på en underlig måde (alt det der står i bøgerne at man bare ikke gør!) Hun falder derfor ikke naturligt ind i vores gruppe. Hun virker generelt umoden og når man følger hendes opslag på facebook, kører det altid af sporet når folk kommenterer og det ikke lige falder i hendes smag. Hvis folk ikke er enige med hende, får de nærmest en sviner, hvorefter hun sletter deres kommentarer og sletter dem som venner. Hun sætter altså bare alting på spidsen og man skal virkelig gå på listetæer omkring hende for ikke at gøre hende sur.

I forhold til vores gruppe har hun ikke deltaget ret meget. Hun startede ud med at sige, at hun ikke kunne deltage tre dage om ugen. Det er svært for os andre at indrette os efter kun at have to dage om ugen til at arrangere møder. Vi blev enige om, at det var den mor der lagde hus til, der bestemte hvilken dato der passede bedst når hun skulle holde det. Bagefter var det et problem for hende at deltage hos de mødre, der boede bare lidt længere væk end gåafstand. Vi foreslog bussen, men det synes hun ikke er en mulighed. Derfor ville hun kun deltage, når vi holdt møder hos de to mødre, der bor umiddelbart tættest på hende. En af de andre tilbød at hun kunne køre i bil med hende, og det sagde hun så ja til. Men alligevel aflyste hun 5 min inden. Sådan har det været flere gange. Enten melder hun ikke tilbage om hun kommer, ellers melder hun fra en time efter vi faktisk er samlet. Senere skrev hun så en besked om, at hun ikke ville deltage fordi vi andre arrangerede noget at spise hver gang, og hun spiser ikke... Igen er der virkelig mange ting at tage hensyn til ved hende. Det er da fint hvis hun ikke vil deltage, men så burde hun vel melde sig ud af gruppen i stedet for at vi skal bruge energi på det hver gang.

Nå men så til mit egentlige spørgsmål. Hun spurgte inden vores seneste møde, om det var ok at hun tog sin anden søn med, for han var altså hjemme den dag. Vi andre talte om hvad vi lige skulle svare hende. Vi blev enige om, at det måske kunne tage en del fokus, og hvis han var, som drenge på 5-6 år er flest, kunne der måske nemt komme en del støj, og vi var trods alt 7 babyer og mødre samlet i en lille stue. Hende der skulle holde det, spurgte på en meget pæn måde, om han var sådan en med krudt i røven, for så ville det måske forstyrre lidt. Så skrev hun et langt indlæg om at hun ikke ville være med mere, da det åbenbart ikke var acceptabelt at have mere end ét barn, at hun følte sig anfægtet på hendes opdragelse af ham, at vi alle var så selvcentrerede omkring vores egne babyer, og at den mødregruppe hun var i sidst, var det altså helt normalt at man tog store børn med også. Vi fik alle sammen lige en sviner og hun var bare ikke til at diskutere med om, at det slet ikke var sådan, det var udlagt. Havde hun nu bare sagt at han var stille og rolig og bare satte sig med sin iPad og de kunne tage hjem, hvis han blev for støjende, havde han da været velkommen. Vi andre har jo ikke været i en gruppe før og havde ikke overvejet at det var en mulighed at der skulle store børn med.

Mit egentlige spørgsmål er så, om det virkelig er helt normalt at man tager andre børn med, og om vi har været for snerpede i forhold til det? Selv om hun er svær at have med at gøre, har vi altid talt pænt til hende og respekteret at hun er anderledes. Jeg synes det er ærgerligt at det skulle ende sådan, da det naturligvis har givet en underlig stemning i vores gruppe.

Det synes jeg ikke,at i er! ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.