Er vi for snerpede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

De aktiviteter var også barselsrelaterede ting som babyrytmik og legestue, så ikke noget der havde med den store dreng at gøre. Men jer der skriver, at man ser anderledes på det med flere børn har helt sikkert ret. Jeg tænker også at det er virkelig dårligt planlagt fra SP side. Hun må fra start føle sig anderledes/ udenfor fordi hun ikke har mindst en anden 2.gangs at spejle sig i.

Ærligt, jeg havde ikke overkommet 6 førstegangsmødre en gang om ugen med mindre vi havde svinget med som mennesker da jeg sad som flergangs nybagt mor. Jeg havde nok forsøgt men også endt med afbud flere gange end hvad godt er. 

Ja i det hele taget syntes jeg mødregruppe var svært at overkomme som flergangsmor og jeg havde aldrig kunne overkomme en gang om ugen. 

Og samtidig havde jeg ønsket det, været lidt misundelig over alle jer der ikke hang i en klokkestreng.

som mor til flere har man mindst lige så meget fokus på den store hvis ikke mere fordi man har lidt dårlig samvittighed over at han/hun ikke får lige så meget som før, og ja det er hyggeligt at sidde og tale, kigge på baby osv. Men den tid går fra alt det man gerne skulle nå så man har fri når den store skal hentes og henter man senere er det så okay og og og og... 

Men som sagt jeg synes fejlen ligger i sammensætningen af gruppen og er glad for jeg som førstegangsmor "kun" sad med førstegangsmødre så vi kunne være lidt "dumme", naive, snerpede osv sammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Den med bøgerne vil jeg gerne lige kommentere på. Jeg går da også ind for at man skal opdrage sine børn som man nu synes er bedst. Men fx her, så giver hun sin søn på to måneder dampende varm grød! Når man på den pæneste måde man overhovedet kan, spørger om hun ikke lige skal tjekke temperaturen på det inden hun giver det, får man et svar om at det har hun helt styr på. Ikke fordi jeg vil fortælle hende at man ikke giver grød til så lille et barn, det må hun selv døje med.

Nu har de andre svaret hvad jeg tænker til dit indlæg , mén må lige blande mig her , der kan være forskellige årsager til at starte med hrød tidligt , min søn var også 2 måneder da han startede med grød og sp var med inde over, det gør ikk mig ril en dårlig mor ikk at vente , tværtimod lyttede jeg til min søns behov og ikk til en eller anden bog ,

et af de bedste tips jeg fik af sp inden jeg blev mor var netop : ikk brug alt din tid på at læse bøger om hvordan man er mor , at være mor efter "reglerne" tværtimod , husk på alt det fra sundhedsstyrrelsen kun er anbefalinger , ingen børn er ens og man kan ikk putte dem i en kasse og forvente de passer ind ..

hvilket lyder til er det i gør , måske i skulle smide de bøger lidt væk og stole mere på jer selv og så stoppe med at dømme hende , hun har trods alt flere års erfaring med at være mor end i har

Anmeld Citér

19. marts 2016

Abracadabra

Nu nød jeg i meget høj grad tiden som navlepillende førstegangsmor, og jeg under også TS denne vidunderlige tid. 

Hvis der i min gruppe havde været en andengangsmor, som satte sit spædbarn i en hoppegynge, gav fast føde fra 2 mdr., røg ham lige op i hovedet, nægtede at deltage på lige fod med alle andre, ville hentes og bringes eller  andre absurditeter, så havde jeg i hvert fald ikke gjort mig stor umage for at få hende "tilbage i folden" efter sådan en overreaktion (vi havde i vores andengangsmødregruppe et større barn med én gang, og det var egentligt hyggeligere uden - syntes vi vist alle). 

Har hun ikke selv valgt jer fra? 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym

Ja I er snerpede og meget umodne.

mig og min mand har sgu heller aldrig følt bøgerne.. Og vi er begge uddannet pædagoger.. Nu var jeg så heldig at da jeg blev mor første gang havde min mand allerede 1 barn som jeg var bonus for.. Ærlig talt så lyder det blot til at hun har fået en god portion erfaring og derved en god portion ro omkring det at være mor.. Bare vent I vil snart opdage at bøgerne stresser mere end de gavner.. Hun har derimod lært at lytte til sig selv.. Da min datter var 2 måneder fik vi anbefalet noget meget tyndt grød af SP for vores datter blev bare ikke mæt af mælk.. Måske det er det samme her?

jeg må indrømme jeg blev forarget og rystet da jeg læste dit indlæg en MØDRE gruppe hvor man ikke må have børn med?? What?? Og IMGEN mor vil kunne garantere at ens barn ikke har krudt i røven.. Det svinger sgu fra minut til minut om barnet er stille eller aktivt så I har stillet hende et fuldstændigt umuligt spørgsmål der i den grad vidner om jeres manglende erfaring med børn. 

Og når man har et barn i den alder ja så er en gang om ugen sgu meget.. Det kunne jeg ikke som anden gangs mor.. Der er lege aftaler, så er barnet syg og ja så er der ellers bare andet i verden. Og måske kommer hun ikke så tit fordi I er sådan i mod hende? Tænk over det.. Ville du komme hver uge hvis du blev set ned på af nogen som på ingen måde havde erfaring, men blot havde læst en masse bøger og som så skævt til dig?.

I har rottet jer sammen mod hende og det mener jeg I bør rette op på.. Brug hende som en resurse i stedet for. Hun ligger altså inde med en masse guld viden.. 

Så ja I er fordømmende, og meget snerpede og I skylder hende i den grad at opfører jer ordenligt.

en ting er at I er uviden men I er vel voksne mennesker og den måde i rotter jer sammen mod hende på hører folkeskolen til og der mener jeg ikke der er nogen undskyldning... Der er mobningen og så er der jeres uvidenhed. begge håndtere I virkelig dårligt.. Og jeg har faktisk ondt af hende.. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Nu nød jeg i meget høj grad tiden som navlepillende førstegangsmor, og jeg under også TS denne vidunderlige tid. 

Hvis der i min gruppe havde været en andengangsmor, som satte sit spædbarn i en hoppegynge, gav fast føde fra 2 mdr., røg ham lige op i hovedet, nægtede at deltage på lige fod med alle andre, ville hentes og bringes eller  andre absurditeter, så havde jeg i hvert fald ikke gjort mig stor umage for at få hende "tilbage i folden" efter sådan en overreaktion (vi havde i vores andengangsmødregruppe et større barn med én gang, og det var egentligt hyggeligere uden - syntes vi vist alle). 

Har hun ikke selv valgt jer fra? 

Tak for dit svar, synes virkelig det er sejt skrevet  Jeg tror, som du måske er inde på, at det hele havde været noget nemmere, hvis hun ikke havde været så meget anderledes og svær at gøre tilfreds. Havde det nu været én af os andre der havde spurgt om man måtte tage sin 5 årige nevø med, havde vi nok ikke tænkt lige så meget over det. (Igen, hende mod os. Jeg er ked af at skrive det og tænke det, men sådan er det altså blevet) Men ja, hun sætter ham i skråstol dagen lang, giver dampende varm grød, flasker hvor der også kommer røg op af. Når man prøver at sige noget pænt til hende omkring det, får man svar om at man ikke skal blande sig og den attitude at hun ved bedst fordi hun er 2. gangs. Så tænker jeg bare, at ja, jeg har ikke prøvet det før, men derfor kan jeg stadig have en mening om at man ikke gør sådan nogle ting ved sin baby.

Jo hun har meldt sig ud. Så det er egentlig ikke et spørgsmål om at please hende mere, men bare en refleksion over det hun sagde med at det var helt normalt at have større børn med. Da jeg ikke aner noget om det, ville jeg høre om det nu også var normalt.

Og jo tak, jeg prøver at nyde tiden på barsel med kun ét barn

Anmeld Citér

19. marts 2016

Rauw

Har aldrig hørt om en mødregruppe hvor ældre søskende ikke var velkomne. Hun har da lidt ret i at i lyder til at være lidt 'mig og min første baby' agtige. Og det skal i også ha lov til for det er en helt speciel ting. Det kommer nemlig ikke til at ske ved nr to og tre osv. Men det må være så nedern at være den eneste hvor den bobbel ligesom er bristet og man ser lidt mere klart og realistisk  men derfor lyder hun stadig mega underlig og jeg ville nok bare være glad for hun har meldt sig ud. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Tak for dit svar, synes virkelig det er sejt skrevet  Jeg tror, som du måske er inde på, at det hele havde været noget nemmere, hvis hun ikke havde været så meget anderledes og svær at gøre tilfreds. Havde det nu været én af os andre der havde spurgt om man måtte tage sin 5 årige nevø med, havde vi nok ikke tænkt lige så meget over det. (Igen, hende mod os. Jeg er ked af at skrive det og tænke det, men sådan er det altså blevet) Men ja, hun sætter ham i skråstol dagen lang, giver dampende varm grød, flasker hvor der også kommer røg op af. Når man prøver at sige noget pænt til hende omkring det, får man svar om at man ikke skal blande sig og den attitude at hun ved bedst fordi hun er 2. gangs. Så tænker jeg bare, at ja, jeg har ikke prøvet det før, men derfor kan jeg stadig have en mening om at man ikke gør sådan nogle ting ved sin baby.

Jo hun har meldt sig ud. Så det er egentlig ikke et spørgsmål om at please hende mere, men bare en refleksion over det hun sagde med at det var helt normalt at have større børn med. Da jeg ikke aner noget om det, ville jeg høre om det nu også var normalt.

Tænker hvorfor kommenterer I overhovedet på hvordan de andre er med deres børn? Altså med mindre I bliver spurgt? Jeg ville da aldrig sige noget om hvorvidt de andre giver for varm grød, giver for varm flaske osv. Med mindre en spurgte: hvorfor mon han vender hovedet når jeg prøver at give.

Jeg har bidt i min tunge tusind gange for ikke at kommentere, men ville aldrig gøre det for ved hvordan jeg selv ville have det. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Bella&Lina

Anonym skriver:

Seriøst?!!! Så hun må ikke tage sin søn med fordi det er "hende" , men havde det været jer andre og en nevø, så havde man ikke engang behøvet at spørge?!!!!!! Hold nu op... jeg spørg igen, hvor gamle er i?! Årh hvor jeg håber for hende at hun kan nå og komme i en anden mødregruppe hvis det er det hun ønsker. Hun har været meget uheldig med jer  

Har ydermere meget svært ved og tro på at hun har givet baby noget der var for varmt. For det første ville en baby ikke slupre brændende varme ting i sig... og havde hun så alligevel tvunget skidtet i ungen hylende og brændemærket, så havde i forhåbentlig grebet ind! 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu er  der mange i denne tråd, der har skrevet, at hun nok er klogere og mere velafbalanceret andengangsmor, og I bør lytte til hendes erfaringer (og måske tilbede hende lidt for den store visdom). 

NEJ FOR HELVEDE!

At sætte sit spædbarn i skråstol dagen lang og give ungen dampende grød (plus den anden adfærd) grænser til, at hun skal have en underretning til kommunen. Hun lyder som en elendig mor. I skal IKKE IKKE IKKE lade jer inspirere eller lede af hende. 

Overvej at tale med jeres sundhedsplejerske om hende, hun lyder til at have brug for hjælp. (Også til blot at styre sit temperament.) 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja I er snerpede og meget umodne.

mig og min mand har sgu heller aldrig følt bøgerne.. Og vi er begge uddannet pædagoger.. Nu var jeg så heldig at da jeg blev mor første gang havde min mand allerede 1 barn som jeg var bonus for.. Ærlig talt så lyder det blot til at hun har fået en god portion erfaring og derved en god portion ro omkring det at være mor.. Bare vent I vil snart opdage at bøgerne stresser mere end de gavner.. Hun har derimod lært at lytte til sig selv.. Da min datter var 2 måneder fik vi anbefalet noget meget tyndt grød af SP for vores datter blev bare ikke mæt af mælk.. Måske det er det samme her?

jeg må indrømme jeg blev forarget og rystet da jeg læste dit indlæg en MØDRE gruppe hvor man ikke må have børn med?? What?? Og IMGEN mor vil kunne garantere at ens barn ikke har krudt i røven.. Det svinger sgu fra minut til minut om barnet er stille eller aktivt så I har stillet hende et fuldstændigt umuligt spørgsmål der i den grad vidner om jeres manglende erfaring med børn. 

Og når man har et barn i den alder ja så er en gang om ugen sgu meget.. Det kunne jeg ikke som anden gangs mor.. Der er lege aftaler, så er barnet syg og ja så er der ellers bare andet i verden. Og måske kommer hun ikke så tit fordi I er sådan i mod hende? Tænk over det.. Ville du komme hver uge hvis du blev set ned på af nogen som på ingen måde havde erfaring, men blot havde læst en masse bøger og som så skævt til dig?.

I har rottet jer sammen mod hende og det mener jeg I bør rette op på.. Brug hende som en resurse i stedet for. Hun ligger altså inde med en masse guld viden.. 

Så ja I er fordømmende, og meget snerpede og I skylder hende i den grad at opfører jer ordenligt.

en ting er at I er uviden men I er vel voksne mennesker og den måde i rotter jer sammen mod hende på hører folkeskolen til og der mener jeg ikke der er nogen undskyldning... Der er mobningen og så er der jeres uvidenhed. begge håndtere I virkelig dårligt.. Og jeg har faktisk ondt af hende.. 

Nej, du kunne ikke overskue ugentlige møder som andengangsmor, men du kunne vel første gang? Og dét er vel udgangspunktet for størstedelen af gruppen. 

Og de skal da i hvert fald ikke bruge hende som ressource! Hun lyder temmelig ressourcefattig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.