Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

På Herlev hospital var der en slags "ventegang", hvor der er opstillet stole, kaffe, saft, vand m.m. Ihvertfald i 2014.

Der sidder man og venter til man kan komme ind i et undersøgelsesrum, og derfra videre til en fødestue.

så jo jo. Der sad man i blandt andre par, nogle kvinder med veer, andre nervøse osv. Så hyggeligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

sne190810

Jer der virker utilfredse over at skulle vente i et venteværelse .. 

Hvad er alternativet, eller hvad er det i helt præcist forestiller jer? :-)

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, fordi jeg er overrasket over så mange virker utilfredse, over det at man muligvis bliver sat for at vente til der er plads/bliver ens tur - selvom det er på en fødegang.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Soonmom

sne190810 skriver:

Jer der virker utilfredse over at skulle vente i et venteværelse .. 

Hvad er alternativet, eller hvad er det i helt præcist forestiller jer? :-)

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, fordi jeg er overrasket over så mange virker utilfredse, over det at man muligvis bliver sat for at vente til der er plads/bliver ens tur - selvom det er på en fødegang.

Alternativet som jeg forstår OUH gør er at sende til Svendborg eller Kolding, hvis der er fyldt

Anmeld Citér

27. januar 2016

Becks

Soonmom skriver:

Alternativet som jeg forstår OUH gør er at sende til Svendborg eller Kolding, hvis der er fyldt

Alle hosp. sender videre hvis der er fyldt ☺️

Anmeld Citér

27. januar 2016

Becks

Ligesom Sne, kan jeg heller ikke forstå hvorfor så mange virker forargede over at skulle sidde en rum tid i et venteværelse?

Ja, jeg kan godt se det ufede i, at sidde blandt andre når man har så ondt.. Men mon ikke de fleste sidder der af samme årsag, eller fordi de skal tjekkes? Det er jo ikke som at sidde i venteværelset hos lægen, hvor alle fejler noget forskelligt ☺️☺️☺️

Det er jo et eller andet sted logik for enhver, at hvis man kommer hvor der er travlt, så er der ikke plads til alle ☺️

De har jo desværre ikke oceaner af undersøgelsrum eller fødestuer, og på et tidspunkt bliver de alle fyldt...

Jeg har en veninde, som skulle føde på Riget... Hun blev sendt til Roskilde, fordi alle nærliggende hosp. inkl. Riget, var fyldt med fødende.. Rigtig surt, men det vigtigste er jo egentlig, at ens barn kommer godt og trygt til verden ☺️

Anmeld Citér

27. januar 2016

anjo01

Becks skriver:

Ligesom Sne, kan jeg heller ikke forstå hvorfor så mange virker forargede over at skulle sidde en rum tid i et venteværelse?

Ja, jeg kan godt se det ufede i, at sidde blandt andre når man har så ondt.. Men mon ikke de fleste sidder der af samme årsag, eller fordi de skal tjekkes? Det er jo ikke som at sidde i venteværelset hos lægen, hvor alle fejler noget forskelligt ☺️☺️☺️

Det er jo et eller andet sted logik for enhver, at hvis man kommer hvor der er travlt, så er der ikke plads til alle ☺️

De har jo desværre ikke oceaner af undersøgelsrum eller fødestuer, og på et tidspunkt bliver de alle fyldt...

Jeg har en veninde, som skulle føde på Riget... Hun blev sendt til Roskilde, fordi alle nærliggende hosp. inkl. Riget, var fyldt med fødende.. Rigtig surt, men det vigtigste er jo egentlig, at ens barn kommer godt og trygt til verden ☺️

Jeg er ikke forarget over evt at skulle sidde i et venteværelse - men jeg er førstegangs, og havde slet ikke overvejet muligheden for, at det kunne ske. Men altså, er der ingen ledige stuer/senge, så er det jo sådan det er. Er dog glad for at blive gjort opmærksom på det i denne tråd, så jeg ikke får et chok til maj 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Risse

anjo01 skriver:

Jeg skal også føde på Kolding sygehus til maj, og bliver da en anelse ængstelig mht den gang dér! 

Lige min tanke! Er godt nok kun lidt over 8 uger henne, men vi skal også på kolding sygehus til september som jo er en af de travle måneder! 

Bliver da helt nervøs!

Anmeld Citér

27. januar 2016

anjo01

Risse skriver:

Lige min tanke! Er godt nok kun lidt over 8 uger henne, men vi skal også på kolding sygehus til september som jo er en af de travle måneder! 

Bliver da helt nervøs!

Jeg nupper en tur i maj måned - er ikke sikker på at det er meget bedre 

Anmeld Citér

27. januar 2016

A-1995

Soonmom skriver:

Er du sikker på det?
- Det sagde jordmoderen intet om, i mandags til rundvisning - Hun sagde at det blev vurderet i undersøgelses rummet om man var i aktiv fødsel, og det skulle ikke have noget med svangergangen at gøre.
Det er mere hvis man ikke har mærket liv eller andet unormalt.

Jeps jeg er sikker- har født der 2 gange...☺️

Anmeld Citér

27. januar 2016

Soonmom

Becks skriver:

Alle hosp. sender videre hvis der er fyldt ☺️

Det er jo også det jeg siger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.