Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2016

Jeia

Spiloppi skriver:

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Med nr 1, 2 og 4 kom jeg med det samme ind på fødestuen. Med nr 3 var det meningen, at jeg skulle ind på en undersøgelsesstue først. Men det var der ikke tid til, så jeg kom ind på den nærmeste fødestue istedet og fødte lige efter. Jeg har aldrig ventet på en gang eller venteværelse med veer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

Mami

Bshizzle skriver:

Seriøst  

Jep 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Snevejr84

anjo01 skriver:

Jeg skal også føde på Kolding sygehus til maj, og bliver da en anelse ængstelig mht den gang dér! 

Det skal jeg også og tænker det samme

Anmeld Citér

27. januar 2016

anjo01

Snevejr84 skriver:

Det skal jeg også og tænker det samme

Skal du også føde på Kolding?

Anmeld Citér

27. januar 2016

ninibadini

Jeg fødte på Horsens. Da vi ankom sad vi lige fem min. på gangen indtil min jm kom og hentede os stille og roligt og vi kom ind på en modtagestue. Måske var det tidspunktet midt om natten, men der var ikke folk i venteværelset eller på gangen. Følte at atmosfæren var meget rolig hele tiden, det var så dejligt

Anmeld Citér

27. januar 2016

Mutti84

Sedigfor skriver:

Du var heldig så da. Jeg sad to skide timer med halvt minut mellem veerne 

Ringede selvfølgelig først hun sagde " bare kom " april 2015.

Vi ringede efter 14 timer med vandafgang, 12 timer med veer og den sidste time med 4 min. Mellem veerne.. 

De havde skide travlt den dag og spurgte om ikke vi lige kunne vente et par timer alligevel, selvom hun godt kunne høre i telefonen, at det var lige pp over... 

Havde baby nu lagt med hovedet i bækkenet i stedet for numsen, så havde jeg født i bilen på vej derind

Anmeld Citér

27. januar 2016

A-1995

På OUH venter man også i venteværelse hvis man kommer "udenfor åbningstid"

Hvis du ringer mellem 8-15 bliver du guidet direkte til fødegangen - der kommer du i et undersøgelsesrum med det samme. Ringer du uden for dette tidsrum skal du møde på svangreafdelingen, og der venter man i et venteværelse til de har tid.. Jeg sad med veer der i 2 timer, men 2 min. mellem veerne

Hvis svangregangen så vurderer at du er i aktiv fødsel, følger de dig ned til fødegangen

Anmeld Citér

27. januar 2016

Soonmom

På OUH venter man også i venteværelse hvis man kommer "udenfor åbningstid"

Hvis du ringer mellem 8-15 bliver du guidet direkte til fødegangen - der kommer du i et undersøgelsesrum med det samme. Ringer du uden for dette tidsrum skal du møde på svangreafdelingen, og der venter man i et venteværelse til de har tid.. Jeg sad med veer der i 2 timer, men 2 min. mellem veerne

Hvis svangregangen så vurderer at du er i aktiv fødsel, følger de dig ned til fødegangen

Er du sikker på det?
- Det sagde jordmoderen intet om, i mandags til rundvisning - Hun sagde at det blev vurderet i undersøgelses rummet om man var i aktiv fødsel, og det skulle ikke have noget med svangergangen at gøre.
Det er mere hvis man ikke har mærket liv eller andet unormalt.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anja82

Født to gange på Herning sygehus..

Begge gange kom jeg ind i et modtagelsesrum og senere kørt på fødestue.. Altså ingen venteværelse - men ved ikke om det er sådan når de har travlt.. Har født i juli og august..

Anmeld Citér

27. januar 2016

hautecouture

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Nu er det nogle år siden, men da jeg fødte vores datter på Kolding Sygehus i august 2011 ringede jeg først til fødegangen da veerne begyndte at tage til. De spurgte om keg var tryg ved at være hjemme noget tid endnu eller om jeg ville ind forbi og tjekkes. Jeg blev hjemme. Ringede så igen nogle timer senere og havde slet ikke styr på tiden mellem veerne, sagde bare at NU kunne jeg ikke lide det mere og nu kom vi. Fik at vide at det var helt ok. Vi ankom 15-20 min efter og blev mødt af jordemoren som viste mig direkte ind på "min" fødestue og lavede første undersøgelse derinde. Så ingen gang, intet venteværelse eller andet... Men er "spændt" på hvordan det er nu i denne tid med besparelser osv. vi er nemlig også igang med projekt baby nr 2 ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.