Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

nebbe

Spiloppi skriver:

og lige en sidste kommentar - hold kæft hvor sjovt der er så mange der har født på Kolding sygehus

Mig bekendt er det vidst også Danmarks største fødegang og de tager jo i mod et kæmpe opland. Så såå sjovt er det vel heller ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

anjo01

Snevejr84 skriver:

Ja og til maj håber jeg skal føde en stille dag

krydser fingre for os begge så

Anmeld Citér

28. januar 2016

Spiloppi

nebbe skriver:

Mig bekendt er det vidst også Danmarks største fødegang og de tager jo i mod et kæmpe opland. Så såå sjovt er det vel heller ikke 

Det er Hvidovre der er Danmarks største fødegang, men mon ikke Kolding kommer lige efter så... Jeg troede bare Kolding var sådan en lille by, så det undrede mig der var så mange der lige præcis havde født der! men så lærte jeg noget nyt hehe

Anmeld Citér

28. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Synes egentlig at det er lidt trist hvis der skal gå sport i at vente så længe, at man nærmest risikere at føde i taxien på vejen? Jeg mener... De færreste dukker vel op for at være til besvær, men snarere fordi de har behov for ro og tryghed ved at være hos nogen der kan hjælpe og støtte dem?

Anmeld Citér

28. januar 2016

Spiloppi

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Synes egentlig at det er lidt trist hvis der skal gå sport i at vente så længe, at man nærmest risikere at føde i taxien på vejen? Jeg mener... De færreste dukker vel op for at være til besvær, men snarere fordi de har behov for ro og tryghed ved at være hos nogen der kan hjælpe og støtte dem?

Er helt enig, jeg vil egentlig også mest vente så lang tid som muligt fordi jeg tror jeg vil føle mig langt mere tryg derhjemme end på hospitalet. Men andre vil måske være mere trygge ved at komme lidt tidligt ind, hvis man er bekymret Desværre tror jeg ikke forholdene på fødegangen er til den slags "tryghed", jo også derfor der er så mange de ender med at sende hjem igen... Synes også man desværre alt for ofte hører om folk der ringer ind og er decideret angste, og hvor de får at vide de sleeeet ikke skal komme endnu. Blandt andet kender jeg en hvor hun fik en styrtblødning i kombi med slemme veer, og var skide bange og gerne ville ind. Der fik hun at vide at hun jo godt kunne komme men at hun helt sikkert ville blive kylet hjem igen. Men hun insisterede, og var så næsten ved at føde hovedet i taxaen. Det er virkelig ikke okay!! Så helt enig, generelt bare flere ressourcer til HELE det danske sygehusvæsen!! Kan sgu godt forstå dem der føder hjemme

Anmeld Citér

28. januar 2016

Chellie

En strø-tanke... Hvis man alligevel føler sig mest tryg ved at være hjemme indtil sidste øjeblik... Hvorfor så ikke planlægge en hjemmefødsel? Så slipper man både for evt. venteværelse, og for at blive sendt hjem igen, hvis man ikke er langt nok i forløbet...  Plus, man giver bedre plads på fødegangen, til dem der faktisk har behov for at være der 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Doubleup

Jeg har altså heller ikke ventet i et venteværelse da jeg skulle føde, kan ikke forestille mig at de med deres gode ville placere kvinder der er enormt tæt på at føde i et venteværelse med mindre de ikke har plads eller sådan noget. Ringede til Nukøbing F sygehus, kom ind på en stue og fødte, bum - baby - hjem 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Spiloppi

Chellie skriver:

En strø-tanke... Hvis man alligevel føler sig mest tryg ved at være hjemme indtil sidste øjeblik... Hvorfor så ikke planlægge en hjemmefødsel? Så slipper man både for evt. venteværelse, og for at blive sendt hjem igen, hvis man ikke er langt nok i forløbet...  Plus, man giver bedre plads på fødegangen, til dem der faktisk har behov for at være der 

Personligt vil jeg helt sikkert føde hjemme hvis jeg skal have flere børn  men der er stor forskel for mig på at være tryg ved at være derhjemme i lang tid under udvidelse, jeg ville absolut ikke være tryg ved at skulle føde derhjemme når jeg aldrig har prøvet det før. Men kan sagtens se din pointe - jeg har personligt brug for hospitalet denne gang da jeg ikke aner hvad jeg går ind til ( og derfor heller ikke egentlig kan sige at jeg vil være tryg ved at være hjemme til jeg er meget åben - det er nok mere en forhåbning jeg har)... 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Spiloppi

allemine2 skriver:

Jeg har altså heller ikke ventet i et venteværelse da jeg skulle føde, kan ikke forestille mig at de med deres gode ville placere kvinder der er enormt tæt på at føde i et venteværelse med mindre de ikke har plads eller sådan noget. Ringede til Nukøbing F sygehus, kom ind på en stue og fødte, bum - baby - hjem 

Det lyder da bare skønt - men hvis du læser lidt tilbage i tråden er der rigtigt mange det har oplevet at skulle vente i venteværelse/på gangen osv. Så det er jo i hvert fald meget forskelligt hvilke oplevelser der er omkring det - så jeg kan i hvert fald konkludere at man simpelthen ikke ved det før man kommer frem - man kan, som tidligere nævnt, håbe på at ramme en stille og rolig aften, plus at man er åben nok til at komme direkte på en fødestue- men det lader ikke til der er nogen garantier 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Doubleup

Spiloppi skriver:

Det lyder da bare skønt - men hvis du læser lidt tilbage i tråden er der rigtigt mange det har oplevet at skulle vente i venteværelse/på gangen osv. Så det er jo i hvert fald meget forskelligt hvilke oplevelser der er omkring det - så jeg kan i hvert fald konkludere at man simpelthen ikke ved det før man kommer frem - man kan, som tidligere nævnt, håbe på at ramme en stille og rolig aften, plus at man er åben nok til at komme direkte på en fødestue- men det lader ikke til der er nogen garantier 

Det var det 

Har læst det meste ja men kan godt skrive igen at jeg kan ikke forestille mig at det er med jordmødrenes gode vijle de placere fødende kvinder i et venteværelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.