Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.300 visninger
81 svar
30 synes godt om
26. januar 2016

Spiloppi

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

Mutti84

Da jeg fødte på Kolding sygehus tilbage i Marts 2015, blev jeg placeret ude på gangen foran jordemoderkonsultationen...

Her sad jeg i 45 min. Med 2 min. Mellem veerne og jeg havde det forfærdeligt og var absolut ikke stille..

Det var ret ubehageligt at sidde der midt på gangen til fuld offentlig skue...ville da virkelig meget hellere have haft et venteværelse 

Anmeld Citér

26. januar 2016

De3Guldklumper

Jeg er aldrig blevet placeret i et venteværelse. Jeg er blevet undersøgt i et modtagerrum for at finde ud af om jeg skulle sendes hjem eller på en fødestue. 

Har aldrig hørt om det med venteværelserne.

Anmeld Citér

26. januar 2016

superbaby

Spiloppi skriver:

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Jeg fødte på Herlev. Der er et lille venteværelse på fødemodtagelsen, hvor man sidder indtil der er en stue klar. Men alle som er der er jo i samme båd, enten er de på vej til at føde ellers er de inde for at køre strimmel eller få tjekke hjertelyd i allersidste del af graviditeten. Så der sidder ikke alle mulige med andre sygdomme eller problemer . Fra fødemodtagelsen kommer man så direkte på en fødestue på fødegangen - eller bliver sendt hjem hvis man er kommet for tidligt . Man kommer ikke nødvendigvis ind efter tur, de vurderer selvfølgelig hvem der tættest på at føde

Anmeld Citér

26. januar 2016

Fremad

Jeg kom da mit vand var gået, dog uden de store veer(dette ændre sig dog hurtigt ved mig)

Jeg kom på en stue på barselsgangen, og da det begyndte at være tæt på blev jeg rullet op på den fødestue jeg skulle være på....

Anmeld Citér

26. januar 2016

Spiloppi

mutti84 skriver:

Da jeg fødte på Kolding sygehus tilbage i Marts 2015, blev jeg placeret ude på gangen foran jordemoderkonsultationen...

Her sad jeg i 45 min. Med 2 min. Mellem veerne og jeg havde det forfærdeligt og var absolut ikke stille..

Det var ret ubehageligt at sidde der midt på gangen til fuld offentlig skue...ville da virkelig meget hellere have haft et venteværelse 

Uf det lyder virkelig heller ikke rart Hehe ja så virker et venteværelse pludselig helt fristende Men når du siger offentlig skue på en gang, så er det netop det jeg faktisk også forbinder med et venteværelse - eftersom der, på samme måde som hos lægen, vel er et godt flow i folk der kommer ind og ud... Det er nok den skræk jeg har mig Men kan jo bare håbe jeg kan strække den så langt derhjemme, at jeg er direkte klar til en fødestue når jeg ankommer

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mami

jeg sad med en kvinde der havde vandafgang og veer, jeg selv var i uge 29 med veer og blødninger, vi sad der i 45 min og hylede på kryds af hinanden 

Anmeld Citér

26. januar 2016

ll.andersen

Da jeg fødte min ældste, ventede vi på venteværelset i en 30 minutter, da jdm hentede mig besvarede vi ogs lige lidt spørgsmål derude inden vi kom på en undersøgelses stue for bagefter at blive rykket ind på fødestuen  

Anmeld Citér

26. januar 2016

Spiloppi

superbaby skriver:

Jeg fødte på Herlev. Der er et lille venteværelse på fødemodtagelsen, hvor man sidder indtil der er en stue klar. Men alle som er der er jo i samme båd, enten er de på vej til at føde ellers er de inde for at køre strimmel eller få tjekke hjertelyd i allersidste del af graviditeten. Så der sidder ikke alle mulige med andre sygdomme eller problemer . Fra fødemodtagelsen kommer man så direkte på en fødestue på fødegangen - eller bliver sendt hjem hvis man er kommet for tidligt . Man kommer ikke nødvendigvis ind efter tur, de vurderer selvfølgelig hvem der tættest på at føde

Ja det giver god mening at man ikke bare kommer ind efter tur Men jeg vil nu alligevel sige, at selvom alle er i samme båd så at sige, og der ikke vrimler med lungepatienter, så synes jeg det virker vildt grænseoverskridende at skulle sidde der ed så mange smerter omkring mennesker man slet ikke kender. Men det er self nu jeg tænker sådan, kan godt være jeg slet ikke ænser der er andre når jeg først har slemme veer hehe... 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Spiloppi

ll.andersen skriver:

Da jeg fødte min ældste, ventede vi på venteværelset i en 30 minutter, da jdm hentede mig besvarede vi ogs lige lidt spørgsmål derude inden vi kom på en undersøgelses stue for bagefter at blive rykket ind på fødestuen  

Hvor slemt havde du det i de 30 min.? for det lyder godt nok som lang tid, hvis man har meget tætte intervaller og slemme veer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.