Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

ØnskeSpir...

Jeg blev med det samme modtaget af jordemoderen, som kæresten havde snakket med i telefonen, da vi kom.

Vi blev vist ind i modtagelsen, hvor jeg blev undersøgt, for at finde ud af, om jeg skulle blive eller sendes hjem. Jeg blev sendt hjem. Men vandet gik inden jeg overhovedet nåede af briksen, så jeg fik lov at blive alligevel.

Men derfra havde alle jordemoderen travlt, så jeg lå/travede rundt i modtagelsen i næsten 3 timer, før jeg endelig kom på en fødestue 

En time efter fødte jeg.

Det var om natten på Horsens sygehus.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

Mom2beIhope

I går fik jeg at vide at så længe du er i opstartsfasen (0-4cm) skal du være derhjemme og prøve slappe så meget af som overhovedet muligt  

Når den aktive fase så går i gang (4-10cm) og veerne kommer regelmæssigt over en længere periode (1 time) og man ikke kan fokusere på at have en samtale, skal man kontakte FG  
Hvis der var tvivl om noget, ville de bede dig komme op på fødemodtagelsen og mærke efter hvor meget, du har åbnet dig. Derfra tages der stilling til om du skal blive og komme på fødestue eller om du skal hjem og afvente yderligere..

Den JM synes ikke at man skulle kontakte dem hvis slimproppen røg ud for det sker der ikke noget ved, sagde hun

Synes at det lyder meget nemt, men er ikke sikker på at jeg kan tage det så roligt når det hele går i gang. Der er mange ting, som man skal håndtere selv og som førstegangsfødende er det jo lidt svært at vide hvordan og hvorledes.
Tænker at ens tanker pr. automatik bliver lidt paniske/ kaotiske, men svært at vide hvordan man reagere  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.