Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2016

Soonmom

A-1995 skriver:

Jeps jeg er sikker- har født der 2 gange...☺️

Underligt, har været på svangergangen før, men det var pga. at han ikke havde bevæget sig nok, er slet ikke mit indtryk at man skulle have noget at gøre med dem, hvis ens vand var gået eller at man havde veer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes egentlig at det er ret ok at stille spørgsmålstegn ved hvordan det foregår - og at være spørgende eller kritisk overfor, hvor rart det mon er at sidde i et venteværelse blandt andre, og have veer. Jeg vil gætte på at dette er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, og kan være utrygt for nogen.

Alternativet ... ja det ville jo være at tilføre nogle flere ressourcer til området og opprioritere nogle mere attraktive vilkår for både de sundhedsfaglige medarbejdere og de fødende. Men desværre har mange års forringelser nærmest gjort os vante til at det er en "naturlov" at fødende kvinder sendes rundt mellem hospitalerne ved travlhed - eller i dette tilfælde nogle gange risikerer at sidder et par timer i et venteværelse... 

Men det behøvede jo ikke at være sådan...

Anmeld Citér

27. januar 2016

NoahEmil

Jeg har født på Kolding Sygehus 3 gange, 08/11/15 og har aldrig skulle sidde i venteværelse, heldigvis.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Mami

sne190810 skriver:

Jer der virker utilfredse over at skulle vente i et venteværelse .. 

Hvad er alternativet, eller hvad er det i helt præcist forestiller jer? :-)

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, fordi jeg er overrasket over så mange virker utilfredse, over det at man muligvis bliver sat for at vente til der er plads/bliver ens tur - selvom det er på en fødegang.

jeg var blot 29 uger henne med stærke smerter og veer, i et venteværelse, det syntes jeg ærlig talt ikke er særlig optimalt. damen ved siden af mig sad med veer og kraftig vandafgang, der fossede ud over stolen osv i skyld, hun sad med et håndklæde om sig. det syntes jeg heller ikke er specielt optimalt. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Alexander&Lærke

Jeg mener at jeg første gang( 8 år siden) kom ind i et modtagelse rum. De havde ikke travlt så kom ind med det samme.Dog blev jeg ikke undersøgt da jordmoren godt kunne se det var oppe over, så hun sagde jeg tror vi går direkte på fødestuen så undersøger vi dig der.  Og ja 9 cm åben fødte efter 2 timer. 

Anden gang kom jeg ind kl 15 og de ville også have jeg lige skulle vente ude i forhallen jeg vende mig bare om og råbte jamen jeg skal føde nu. Det presser bagtil. De blev hel paf men tog det meget seriøst, og jeg blev fuldt til fødestuen, fik smidt tøjet og op på lejet. Her var jeg 10 cm åben og klar til at presse min datter kom 34 min senere. 

Håber din fødsels blive mindre stressende uden dog at trække i langdrag. Pøj pøj. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Spiloppi

Ja, tråden startede mere som en undren over hvordan det foregår med de venteværelser, end en egentlig kritik af det - for kan skam sagtens se at der jo selvfølgelig ikke er det store alternativ, med mindre man er heldig at føde en dag hvor der slet ikke er travlt, eller at man kommer ind og skal direkte på fødestue. Men synes da bestemt at det ville efterstræbelsesværdigt at alle, når man kommer ind i modtagelsen, får et undersøgelsesrum hvor der ikke er andre. Kan godt se at de rum så kan blive fyldt op, men tænker ikke man er der længere end til man lige er blevet undersøgt og fået at vide om det hedder fødestue eller hjem igen - eller en tur rundt om blokken, så der ville nok være et hurtigt flow - og dermed en kort venten på gangen fx. Jeg tænker i hvert fald at det kunne medvirke til at kvinden bedre kan bevare de gode veer, jeg kunne godt frygte at mine ville stoppe fuldstændig hvis jeg skal sidde blandt en masse andre jeg ikke føler mig tryg ved... Men ja, det handler jo alt sammen om prioritering og mere finans til fødegangene - og man har jo trods alt stadig valget om at føde derhjemme i trygge rammerMen som førstegangsfødende var det i hvert fald super dejligt lige at høre lidt om de forskellige slags oplevelser folk har haft, det giver på en måde noget tryghed 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Spiloppi

Mami skriver:

jeg var blot 29 uger henne med stærke smerter og veer, i et venteværelse, det syntes jeg ærlig talt ikke er særlig optimalt. damen ved siden af mig sad med veer og kraftig vandafgang, der fossede ud over stolen osv i skyld, hun sad med et håndklæde om sig. det syntes jeg heller ikke er specielt optimalt. 

Nej det er også sådan noget jeg mener - det må simpelthen være dybt grænseoverskridende, lidt som at stille sig op og tisse ud over det hele på en dsb-perron Men ak ja, penge penge penge... Tænker også det er blevet langt værre siden man har slået så mange fødegange sammen - for problemet er jo at der nærmest ikke er kommet flere sengepladser og fødestuer af den grund og så giver de jo god mening at der SÅ ofte er overbelægning. Og jeg vil nu holde fast i, at et venteværelse hos en læge er noget helt andet, der er jo også en grund til man ikke sætter sig derned med så kraftige smerter at man hverkan kan gå eller stå uanset om folk så er der af samme grund på en fødegang...

Anmeld Citér

27. januar 2016

Spiloppi

og lige en sidste kommentar - hold kæft hvor sjovt der er så mange der har født på Kolding sygehus

Anmeld Citér

27. januar 2016

Snevejr84

anjo01 skriver:

Skal du også føde på Kolding?

Ja og til maj håber jeg skal føde en stille dag

Anmeld Citér

27. januar 2016

Steffecph

Jeg blev sat i besøgslokalet med veer. Der var ingen ledig fødestue for om minimum 3 timer. Vi valgte dog at køre de 40 minutters kørsel hjem. Jeg skulle ikke sidde i besøgslokalet fyldt med fremmede gæster og nybagte forældre! :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.