Ja, tråden startede mere som en undren over hvordan det foregår med de venteværelser, end en egentlig kritik af det - for kan skam sagtens se at der jo selvfølgelig ikke er det store alternativ, med mindre man er heldig at føde en dag hvor der slet ikke er travlt, eller at man kommer ind og skal direkte på fødestue. Men synes da bestemt at det ville efterstræbelsesværdigt at alle, når man kommer ind i modtagelsen, får et undersøgelsesrum hvor der ikke er andre. Kan godt se at de rum så kan blive fyldt op, men tænker ikke man er der længere end til man lige er blevet undersøgt og fået at vide om det hedder fødestue eller hjem igen - eller en tur rundt om blokken, så der ville nok være et hurtigt flow - og dermed en kort venten på gangen fx. Jeg tænker i hvert fald at det kunne medvirke til at kvinden bedre kan bevare de gode veer, jeg kunne godt frygte at mine ville stoppe fuldstændig hvis jeg skal sidde blandt en masse andre jeg ikke føler mig tryg ved... Men ja, det handler jo alt sammen om prioritering og mere finans til fødegangene - og man har jo trods alt stadig valget om at føde derhjemme i trygge rammer
Men som førstegangsfødende var det i hvert fald super dejligt lige at høre lidt om de forskellige slags oplevelser folk har haft, det giver på en måde noget tryghed
Anmeld
Citér