Spiloppi skriver:
Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel
Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker
For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er
Jeg fødte på Riget første gang. Blev ført ind på en modtagestue som det første, og da jm havde undersøgt mig blev jeg vist ned på en fødestue. Fik heldigvis ikke et venteværelse, men ved at der er nogle stuer til kvinder der endnu ikke er i aktiv fødsel, hvor der er plads til et par stykker ad gangen.
Anden gang fødte jeg på Herlev, og der kom jeg direkte fra parkeringspladsen op i en seng og kørt på fødestuen af en venlig portør, så ville lillemanden ud, kun ti min efter bilen var blevet parkeret... Den jm jeg var blevet tildelt nåede slet ikke med, men en der tilfældigt gik på gangen hjalp til. Så der var slet ikke noget venteværelse over det

Held og lykke med din forestående fødsel!
Anmeld
Citér