Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2016

Bshizzle

Mami skriver:

jeg sad med en kvinde der havde vandafgang og veer, jeg selv var i uge 29 med veer og blødninger, vi sad der i 45 min og hylede på kryds af hinanden 

Seriøst  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

fresia

Profilbillede for fresia

Jeg blev placeret i venteværelse med 4 min mellem veerne, og var 5 cm åben. Sad der i en times tid. Det gjorde mig ikke så frygtelig meget, gik lidt frem og tilbage og holdt godt fast i stolen når der kom en ve. Men jo, lidt irriterende at ser sad andre og kunne følge med 

Anmeld Citér

26. januar 2016

An&Jo

Jeg fødte i Holstebro tilbage i april 2010 og jeg kom direkte på en stue da jeg ankom.. 

Jeg havde selvfølgelig ringet i forvejen, men da det egentlig var meningen at jeg skulle føde i Aalborg så måtte de bruge noget ekstra tid på at få fat i min journal fra Aalborg.. I alt den tid fik jeg en stue at vente på inden de begyndte at undersøge mig, og jeg fik lov at blive på den samme stue indtil jeg fik presseveer, så skulle jeg ind på en fødestue.. Det var ret besværligt at gå 50m med presseveer, men jeg opdagede for sent hvor langt jeg var i forløbet og det samme gjorde jordemoderen da jeg udvidede mig fra 2 cm til 10 på under en halv time! 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Soonmom

Jeg har endnu ikke født men været til rundvisning på OUH.

man skal naturligvis ringe inden man kommer ind, og så er der en ringeklokke udeforan man ringer på og så kommer der en og byder velkommen for at undgå stres og for at de stille og roligt kan tage imod en, så kommer man ind i undersøgelsesrum og tjekker om man er i fødsel eller om man bare kan komme hjem igen, og så videre ind på sin egen stue, i så fald det bliver skønnet at baby er på vej.

jeg synes det virkede meget stille og roligt og professionelt og ingen talte om venteværelse, hvilket jeg heller ikke kunne se at der var

Anmeld Citér

26. januar 2016

Bak

Spiloppi skriver:

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Jeg fødte på Riget første gang. Blev ført ind på en modtagestue som det første, og da jm havde undersøgt mig blev jeg vist ned på en fødestue. Fik heldigvis ikke et venteværelse, men ved at der er nogle stuer til kvinder der endnu ikke er i aktiv fødsel, hvor der er plads til et par stykker ad gangen. 

Anden gang fødte jeg på Herlev, og der kom jeg direkte fra parkeringspladsen op i en seng og kørt på fødestuen af en venlig portør, så ville lillemanden ud, kun ti min efter bilen var blevet parkeret... Den jm jeg var blevet tildelt nåede slet ikke med, men en der tilfældigt gik på gangen hjalp til. Så der var slet ikke noget venteværelse over det

Held og lykke med din forestående fødsel! 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Fine_007

Spiloppi skriver:

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Under min fødsel sad jeg en overgang i venteværelset på Rigshospitalet - i aktiv fødsel - med ca. fire andre kvinder, som også ventede på fødestuer. Jeg var i aktiv fødsel i 21 timer, så i den periode blev jeg flyttet lidt rundt på. Jeg erindrer ikke, hvor længe jeg var i venteværelset, men det var ikke super længe.. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Fine_007

Spiloppi skriver:

Åh det er lige sådan jeg frygter det... At der netop ikke er tid, og man derfor bare må vente, hold da op det kan sgu gøre mig mere nervøs end selve smerten ved fødsel. Frygter også bare for, at veerne går fuldstændigt i stå hvis man skal sidde og føle sig utryg blandt fremmede i et venteværelse i så lang tid... Men så må man jo prøve at gå ind i sig selv på en eller anden måde, hvis man da kan. Måske tage musik i ørerne eller noget

Jeg tror, det er en fordel, at du har termin i februar måned.. jeg har en god veninde, som er jordemoder, og hun har ofte fortalt, at den form for travlhed, som de oplever i vinterperioden slet ikke kan sammenlignes med den de oplever om sommeren. Held og lykke med den forestående fødsel. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Har siddet x mange i det vente værelse. Også da det endelig gik igang. 

Jeg syntes det var kanon komisk. Havde fået prikket hul på vandet og sendt ud og hygge og med lidt mad. Vandet gik yderligere i mellem stor skyller så var lidt små våd. Sort tøj var godtkarmoflerende. 

Jeg syntes det var værst for de stakler der "" bare"" skulle ind og have kørt en kurve at være vidner til små skrig og hvin. Selvom vi alle smilede og så komikken i det når der var pauser. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mor1986

Spiloppi skriver:

Da jeg fødte i 2012 blev vi bedt om at vente kort tid. Det var i Randers. Jeg stod der ganske kort. 

Jeg havde da jeg ringede (mit vand gik 1925 jeg ringede 1940) sagt de føder hurtig i min familie så jeg kom med det samme. De var overbevist om jeg akulle hjem med det samme. Inden for fem min kom jeg ind til undersøgelse hvor jeg var 6 cm åben. Så på fødestue med mig. Ved ikke om det gik så hurtigt fordi der ikke var så mange andre. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

ekebiv

Jeg har født i Randers 3 gange og de sidste 2 gange var jeg omkring venteværelset, dog var der ikke andre end os så det generede mig ikke, er heller ikke sikker på jeg havde opdaget det hvis der havde været nogle. Men som de andre skriver er det jo et venteværelse på fødegangen så det er jo primært kvinder der selv har været der (dem der er helt hvide i hovederne er dem der ikke har født endnu ��)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.