Kommer man i et venteværelse når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2016

Spiloppi

Mami skriver:

jeg sad med en kvinde der havde vandafgang og veer, jeg selv var i uge 29 med veer og blødninger, vi sad der i 45 min og hylede på kryds af hinanden 

Hahaha, åh nej dog Det er nok lidt a la sådan en situation jeg godt kunne frygte!! Synes bare sådan noget ville være DYBT grænseoverskridende, selvom man måske ikke engang ænser det i øjeblikket Lidt ligesom at man falder på gaden, og selvom man egentlig kunne tude af smerte så flyver man bare op, og lader som ingenting fordi der er mange fremmede mennesker omkring en, hehe... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

Sedigfor

mutti84 skriver:

Da jeg fødte på Kolding sygehus tilbage i Marts 2015, blev jeg placeret ude på gangen foran jordemoderkonsultationen...

Her sad jeg i 45 min. Med 2 min. Mellem veerne og jeg havde det forfærdeligt og var absolut ikke stille..

Det var ret ubehageligt at sidde der midt på gangen til fuld offentlig skue...ville da virkelig meget hellere have haft et venteværelse 

Du var heldig så da. Jeg sad to skide timer med halvt minut mellem veerne 

Ringede selvfølgelig først hun sagde " bare kom " april 2015.

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mitlivsommooor

mutti84 skriver:

Da jeg fødte på Kolding sygehus tilbage i Marts 2015, blev jeg placeret ude på gangen foran jordemoderkonsultationen...

Her sad jeg i 45 min. Med 2 min. Mellem veerne og jeg havde det forfærdeligt og var absolut ikke stille..

Det var ret ubehageligt at sidde der midt på gangen til fuld offentlig skue...ville da virkelig meget hellere have haft et venteværelse 

Jeg oplevede det samme i juli 2014 da jeg føde og det var også på Kolding sygehus. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Benjamins'mor

Spiloppi skriver:

Har tænkt lidt på noget... Er nemlig førstegangsfødende og har termin om mindre end to uger - så alle tankerne maser sig på for tiden, ligesåvel som man går rundt og overfortolker på alle kroppens symptomer på snarlig fødsel Jeg vil egentlig høre hvad det omtalte "venteværelse" bliver brugt til på fødegang/fødemodtagelse? I mit hoved lyder det helt vanvittigt, at man bliver placeret i et venteværelse i samme stil som hos lægen når man kommer ind i fødemodtagelsen? Umiddelbart forestiller jeg mig at det må være det værst tænkelige at skulle sidde med vanvittige smerter iblandt en masse fremmede mennesker For de opfordrer jo til at man først ringer til FG når man ligger og bider i gulvet af smerte, og har meget kort interval mellem veerne...Hmm... Kunne godt tænke mig at høre hvordan I har oplevet at det foregår når man kommer ind? Skal man sidde og kukkelure i et fyldt venteværelse, eller hvordan har det været for jer? Sjovt at høre lidt om hvor forskelligt det sikkert er

Da jeg skulle føde min datter, skulle jeg sidde i venteværelset og vente til min jordemoder kom og hentede mig. Så gik vi ind i et "undersøgelses" rum og da hun vurderede at jeg var i aktiv fødsel kom jeg så ind på en fødestue. 

Synes det var lidt overvældende med at det flytten rundt på så kort tid. 

Meldte min ankomst 19.30 og fødte 20.22.

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mutti84

Spiloppi skriver:

Uf det lyder virkelig heller ikke rart Hehe ja så virker et venteværelse pludselig helt fristende Men når du siger offentlig skue på en gang, så er det netop det jeg faktisk også forbinder med et venteværelse - eftersom der, på samme måde som hos lægen, vel er et godt flow i folk der kommer ind og ud... Det er nok den skræk jeg har mig Men kan jo bare håbe jeg kan strække den så langt derhjemme, at jeg er direkte klar til en fødestue når jeg ankommer

Jeg var skam klar til en fødestue da jeg ankom.. de havde bare så travlt den dag jeg skulle føde, at de ikke havde tid til at undersøge mig før efter 45 min... og så fandt de ovenikøbet ud af, at baby lå med numsen nede i bækkenet, så blev kørt direkte på operationsgangen til ks... nåede aldrig at se en fødestue

Anmeld Citér

26. januar 2016

nebbe

mutti84 skriver:

Samme her. Sad bare og ventede på den gang i 1,5 time  

Anmeld Citér

26. januar 2016

anjo01

Jeg skal også føde på Kolding sygehus til maj, og bliver da en anelse ængstelig mht den gang dér! 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Bshizzle

Jeg har aldrig ventet i et venteværelse ? 

Jeg har født begge gange på OUH.. 

1 gang blev jeg sat igang, og havde min egen stue at ligge på imens jeg bare lå og ventede på veerne skulle begynde...

2 gang nåede jeg kun til undersøgelse-stuen/værelset.. Så ville lillemanden ud med det samme 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Spiloppi

Åh det er lige sådan jeg frygter det... At der netop ikke er tid, og man derfor bare må vente, hold da op det kan sgu gøre mig mere nervøs end selve smerten ved fødsel. Frygter også bare for, at veerne går fuldstændigt i stå hvis man skal sidde og føle sig utryg blandt fremmede i et venteværelse i så lang tid... Men så må man jo prøve at gå ind i sig selv på en eller anden måde, hvis man da kan. Måske tage musik i ørerne eller noget

Anmeld Citér

26. januar 2016

Spiloppi

Bshizzle skriver:

Jeg har aldrig ventet i et venteværelse ? 

Jeg har født begge gange på OUH.. 

1 gang blev jeg sat igang, og havde min egen stue at ligge på imens jeg bare lå og ventede på veerne skulle begynde...

2 gang nåede jeg kun til undersøgelse-stuen/værelset.. Så ville lillemanden ud med det samme 

Lækkert - jeg kommer sgu til Odense i stedet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.