Mullesmith skriver:
Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten
jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"
jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?
Med vores datter fik jeg tiltagende veer gennem hele dagen. Ringede til fødegangen ved 20-tiden for at forberede dem på, at jeg kom senere ;-) Da kl ramte midnat, blev veerne slemme og kl 01 ringede jeg igen og sagde at NU kom vi altså. Vi ankom ca 1.20 og min datter var ude 5.21.
Jeg havde vestorm, var halvvejs åben da jeg ankom, kunne slet ikke overskue at forholde mig til smertelindring, så takkede nej, var under bruseren og blev guidet rundt i alle mulige stillinger af jordemoren indtil jeg fik spurgt om jeg dog ikke bare måtte få lov at ligge ned :-)
Jeg kan huske jeg synes det var slemt og kan huske jeg kastede op hver eneste gang de ville have til at drikke noget. Men kan ikke huske HVORDAN det gjorde ondt. Kan også huske at jeg synes udvidelsen var 10x værre end selve fødslen, der "blot svier lidt" :-D Men selvom jeg hører mange sige de håber på en hurtig fødsel, så vil jeg i hvert fald gerne undgå vestorm ved nr 2 :-@ Efter fødslen besvimede jeg, så der husker jeg ikke så meget - inden fødslen var jeg allermest bange for, at flække hele mit underliv, men jeg fik kun 4 sting, så det var ikke så slemt :-D Jeg tænkte også meget på blødningen efterfølgende, især fordi min søster havde blødt i 3 uger efter sin fødsel (og jeg synes virkelig at både menses og efter-graviditets-blod er SÅ ulækkert, haha), men mit stoppede efter 6 dage - så gik der ca 4 uger yderligere, så kom min alm. mens og så kørte min cyklus igen som den plejede før :-)
Glædelig fødsel :-) Det gode er, at smerten stopper i samme sekund ungen er ude ;-D
Anmeld
Citér