Hvor slemt kan det dog være at føde?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2016

ekebiv

Valle81 skriver:

Det føles som om ens krop bliver flået i stykker indefra og ud Det gør så ondt, at man ikke kan beskrive det.

Men trods det, så har jeg født tre børn helt uden smertestillende, og jeg ville gøre det igen - Men vi skal IKKE have flere børn

Det er den fedeste følelse, og jeg kunne lide at føde. Jeg har også været velsignet med tre hurtige og nemme fødsler uden komplikationer af nogen art. Første gang veer i små 12 timer inden jeg kom på sygehuset og fødste 3,5 time efter ankomst. Anden gang veer i små 8 timer, fødte 5 timer efter ankomst. Tredje gang veer i ganske få timer og fødte en time efter ankomst

Ønsker dig al held og lykke og håber du får en skøn fødsel

Jeg har haft 3 forskellige fødsler men ja, det er DET FEDESTE EVER!!! 

skal heller ikke have flere men jeg kunne godt føde igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Mullesmith

Det er så pisse sejt at kvindekroppen kan producere et barn og så presse det ud til sidst. Jeg håber min krop er fod til det ellers må vi jo tage den derfra  

Anmeld Citér

20. januar 2016

kesuh

Well jeg husker tydeligt en kvindes beskrivelse. Kort men præcis. Min eks gik i skole og de havde en biologi-lærer der lige var kommet tilbage fra barsel. Hun blev spurgt af en af drengene : hvordan er det at føde?

Hendes svar var:  Det er som at skide en vandmelon !  

Anmeld Citér

20. januar 2016

Mullesmith

kesuh skriver:

Well jeg husker tydeligt en kvindes beskrivelse. Kort men præcis. Min eks gik i skole og de havde en biologi-lærer der lige var kommet tilbage fra barsel. Hun blev spurgt af en af drengene : hvordan er det at føde?

Hendes svar var:  Det er som at skide en vandmelon !  

En vandmelon  håber inden er meget mere en 10cm i diameter  avs

Anmeld Citér

20. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullesmith skriver:

Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten  jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"  jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?

Jeg kan kun støtte din tilgang. Jeg var også positiv og sikker på, det ville blive fantastisk at føde første gang, og den overbevisning havde jeg med mig hele vejen igennem. Og både den og de to næste fødsler var mirakeloplevelser, som jeg tog i stiv arm, uden smertelindring og med visheden om, at dét gjorde jeg gerne igen dagen efter, lige bagefter. 

Jeg har sikkert været heldig, men jeg mener ikke, at en forventning om, at det bliver fantastisk, og at du sagtens klarer den, kan komme negativt tilbage. Derimod kan frygt og negative forventninger uden tvivl gøre forløbet sværere. Så hold endelig fast. 

- og ja, det gør ondt! Men det er en smerte, der har et formål, og som du kan blive ét med. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten  jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"  jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?

Første gang blev jeg sat i gang, mit vand var gået og der skete bare ikke mere. Blev sat i gang kl. 16 og fødte 19.42, det sviede en lille smule da hovedet skulle ud, men ellers synes jeg altså ikke det gjorde ondt. 

Anden gang gik det ALT for stærkt, fik veer kl. 17.55 og fødte 20.22. Synes ikke det gjorde ondt at føde hende, men veerne i udvidelsesfasen gjorde sygt nas. Og så gik det generelt bare hurtigt, kunne slet ikke nå at følge med.

Anmeld Citér

21. januar 2016

hautecouture

Mullesmith skriver:

Med vores datter fik jeg tiltagende veer gennem hele dagen. Ringede til fødegangen ved 20-tiden for at forberede dem på, at jeg kom senere ;-) Da kl ramte midnat, blev veerne slemme og kl 01 ringede jeg igen og sagde at NU kom vi altså. Vi ankom ca 1.20 og min datter var ude 5.21.

Jeg havde vestorm, var halvvejs åben da jeg ankom, kunne slet ikke overskue at forholde mig til smertelindring, så takkede nej, var under bruseren og blev guidet rundt i alle mulige stillinger af jordemoren indtil jeg fik spurgt om jeg dog ikke bare måtte få lov at ligge ned :-)

Jeg kan huske jeg synes det var slemt og kan huske jeg kastede op hver eneste gang de ville have til at drikke noget. Men kan ikke huske HVORDAN det gjorde ondt. Kan også huske at jeg synes udvidelsen var 10x værre end selve fødslen, der "blot svier lidt" :-D Men selvom jeg hører mange sige de håber på en hurtig fødsel, så vil jeg i hvert fald gerne undgå vestorm ved nr 2 :-@ Efter fødslen besvimede jeg, så der husker jeg ikke så meget - inden fødslen var jeg allermest bange for, at flække hele mit underliv, men jeg fik kun 4 sting, så det var ikke så slemt :-D Jeg tænkte også meget på blødningen efterfølgende, især fordi min søster havde blødt i 3 uger efter sin fødsel (og jeg synes virkelig at både menses og efter-graviditets-blod er SÅ ulækkert, haha), men mit stoppede efter 6 dage - så gik der ca 4 uger yderligere, så kom min alm. mens og så kørte min cyklus igen som den plejede før :-)

Glædelig fødsel :-) Det gode er, at smerten stopper i samme sekund ungen er ude ;-D

Anmeld Citér

21. januar 2016

lineog4

hautecouture skriver:

Med vores datter fik jeg tiltagende veer gennem hele dagen. Ringede til fødegangen ved 20-tiden for at forberede dem på, at jeg kom senere ;-) Da kl ramte midnat, blev veerne slemme og kl 01 ringede jeg igen og sagde at NU kom vi altså. Vi ankom ca 1.20 og min datter var ude 5.21.

Jeg havde vestorm, var halvvejs åben da jeg ankom, kunne slet ikke overskue at forholde mig til smertelindring, så takkede nej, var under bruseren og blev guidet rundt i alle mulige stillinger af jordemoren indtil jeg fik spurgt om jeg dog ikke bare måtte få lov at ligge ned :-)

Jeg kan huske jeg synes det var slemt og kan huske jeg kastede op hver eneste gang de ville have til at drikke noget. Men kan ikke huske HVORDAN det gjorde ondt. Kan også huske at jeg synes udvidelsen var 10x værre end selve fødslen, der "blot svier lidt" :-D Men selvom jeg hører mange sige de håber på en hurtig fødsel, så vil jeg i hvert fald gerne undgå vestorm ved nr 2 :-@ Efter fødslen besvimede jeg, så der husker jeg ikke så meget - inden fødslen var jeg allermest bange for, at flække hele mit underliv, men jeg fik kun 4 sting, så det var ikke så slemt :-D Jeg tænkte også meget på blødningen efterfølgende, især fordi min søster havde blødt i 3 uger efter sin fødsel (og jeg synes virkelig at både menses og efter-graviditets-blod er SÅ ulækkert, haha), men mit stoppede efter 6 dage - så gik der ca 4 uger yderligere, så kom min alm. mens og så kørte min cyklus igen som den plejede før :-)

Glædelig fødsel :-) Det gode er, at smerten stopper i samme sekund ungen er ude ;-D

Har haft hurtige vestorm fødsler og ja det er et sindsyg smerte hav i en time (eller mere) og jeg ville egentlig også hellere have de her romantiske 5 min mellem veerne fødsler hvor man kan se hinanden dybt i øjnene. Der er intet romantisk over vestorm, lort på gulvet, opkast i lattergasmasken osv. Men på en eller anden underlig måde var det helt fantastisk alligevel, og er vitterlig sådan rigtig ked af jeg ikke skal opleve det igen, kan sagtens lade være med flere børn, men ville gerne den fantastiske intensitet i fødslen - underlig er jeg jo nok. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

1977

Profilbillede for 1977

Tja for mig var det ikke så slemt.  Veer der nappede i 3 timer. Så tog de til i 2 timer, og presseveer i 30 min. Jeg fik lattergas som det eneste. Sådan var begge fødsler   Men det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Alle er jo forskellige, selv mine 2 fødsler har været vildt forskellige. Det gør naturligvis ondt når du skal have noget så stort ud igennem noget så småt, men vil som flere andre sige at du skal arbejde MED veerne, have styr på dit åndedræt, og så ikke være ked at at vælge epidural hvis du får behovet.

Jeg vil ikke have flere børn - gider ikke være gravid igen, ej heller mere baby halløj til mig, men faktisk gad jeg godt føde igen - det er en vild fornemmelse, man kan ikke undgå at blive høj af hvad man er i stand til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.