Tja... Oplevelser er jo individuelle
Min første tog 45 timer fra første ve, til han kom ud ved akut kejsersnit i narkose... Så, ja, det var sgu en røv tur på første klasse, hvor jeg til sidst græd snot ved hver ve da kroppen bare ikke ville mere.
nr to var federe, tog 8,5 time og ja, veerne er sgu noget af det skrækkeligste man kan forstille sig.
Men jeg synes 8,5 time var ok, det gik jo bedre end første gang.
Tredie gang var fedt, DER havde jeg kontrol over mig selv og min fødsel...indtil jeg fik presseveer da jeg var 3 cm åben. Så forsvandt kontrollen... Det tog lidt tid at få styr pp, for hun lå som stjernekigger, men efter lidt bøvl, fik hun vendt sig og gik fra ca 4 cm til at have født på godt 20 min, så pludselig gik det bare stærkt.
jeg skal være ærlig at sige presseveerne var trælse, men jeg kunne arbejde med dem og derfor var de faktisk en befrielse i forhold til udvidelsesveerne, for de er øv øv og øv...
jeg ved godt at man siger at hvis man skal forestille sig mens smerter i maven gange mange for at forestille sig smerten, og hvis man taler om smertens art og hvor den føles, er det også korrekt. Men, det er som om det bare ikke helt er fyldestgørende.
skal jeg forestille mig en smerte et andet sted, der er lige røv rød, er det når jeg med al vold og magt banker en tå ind i noget hårdt, og så holde den intense smerte et minut af gangen før den stopper, og så kommer igen hvert andet minut i måske 10-12 timer