Hvor slemt kan det dog være at føde?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2016

Vik

Hmmm ville nok sige at lige gyldig hvordan forløb er få man en fantastisk resultat. Og nej, du kommer nok ikke til at glemme smerterne, måske er du en er de heldige som også få efterveer allerede med første barn, men men men når man kigger i de øjne er alt andet ligegyldig .

hvis jeg skulle beskrive smerten på presseveer hmm forstille dig at du skal presse en kummefryseren som er smurt ind i chili. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Pikku Myy

Smerter er ikke absolutte. En smerte er din hjernes fortolkning. Og man kan "sagtens" gennemgå store smerter, så længe det giver mening. Under min fødsel mistede jeg "meningen". Der var kaos rundt om mig og inden i mig, og der var ikke nogen der hjalp mig hen hvor det gav mening. Og det gjorde ondt. Jeg har aldrig nogensinde oplevet en smerte så voldsom, som den smerte jeg oplevede lige inden fødselslægen trak min søn ud af mig. Hele min krop var i panik og meningen var væk. Efterfølgende har min fødsel fået mening. Jeg har min søn. Han var det hele værd, og for ham ville jeg gøre det der var værre (7-9-13).

Når der forhåbentlig bliver en næste gang, skal jeg ikke føde selv. Jeg havde egentlig selv tænkt at jeg måske, med hjælp og støtte, ville kunne finde meningen, men da en jordemoder for et par måneder siden, kiggede omsorgsfuldt på mig og sagde at jeg da vist ikke skulle føde vaginalt næste gang, skød jeg tanken ud af hovedet igen.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Bebsen

Hehehe  Har næsten ikk lyst til at svare, jeg glædede mig helt vildt til at føde, jeg har høj smertetærskel og er god til at håndtere smerter og styre min krop. Men sikke da en omgang fis, for jeg har simpelthen aldrig prøvet noget værre, og sku der komme en nr 2 tror jeg at jeg ville gennemtvinge et kejsersnit. Jeg var klar til at hoppe ud af vinduet for at slippe for smerterne. Det var simpelthen forfærdeligt! Og jeg var meget chokeret i meget lang tid efter... Ej, jeg gør det sku ikke igen. (Han skulle nærmest tvinges ud og kom først 42+2, så jeg gætter på det blev ekstra slemt fordi min krop egentligt ikke mente det var tid til han sku ud)

Omvendt, jeg har en veninde der hellere vil føde end have taget blodprøver, så nogle er nok bare heldigere end andre 

Anmeld Citér

20. januar 2016

MorTil3+

I mit tilfælde er det slut med at få børn aldrig om jeg vil igennem den smerte igen selvom mine fødsler har været lynfødsler, den sidste tog 3 kvarter fra første ve (2cm åben) og havde 2 presseveer. Men jeg gør det aldrig igen.

Anmeld Citér

20. januar 2016

migxher

Til at starte med synes jeg ikke det var så slemt. Der hvor det blev slemt var da jeg havde haft veer i 4 dage og kun åben 3 cm, timer sovet kunne tælles på 1 hånd og jeg var bare UDKØRT til sidst og jeg havde ondt over alt i kroppen.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg havde en fantastisk fødsel. Ja veerne gjorde da ondt, men de var til at håndtere. Min fødsel tog lidt over et døgn fra den spæde start til bebse lå på min mave, og jeg fik ingen smertelindring udover varmt vand under bruseren. Muligvis har jeg fortrængt smerterne, men jeg kan huske at jeg selv i den sidste fase af fødslen tænkte, at det kunne jeg godt gøre igen. Jeg tænker slet ikke på fødslen som et helvede af ulidelige smerter, mere som virkelig hårdt arbejde. 

God fødsel 

Anmeld Citér

20. januar 2016

ekebiv

jeg er blevet bedre og bedre til det for hver gang (har fået 3) og kan kun sige at åndedræt er det vigtigste i hele verden, NØJ hvor ville jeg ønske at der var nogen der havde lært mig det ved den første fødsel.

ja det gør dælme da ondt men åndedræt, åndedræt og åndedræt 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Diosa85

Mullesmith skriver:

Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten  jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"  jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?

Det er ikke slemt at føde overhovedet. Det er veerne der er slemme. Men alligevel ikk så slemme at jeg ikk kunne klare 23 timer uden smertelindring. Men ondt det gjorde det da 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Valle81

Det føles som om ens krop bliver flået i stykker indefra og ud Det gør så ondt, at man ikke kan beskrive det.

Men trods det, så har jeg født tre børn helt uden smertestillende, og jeg ville gøre det igen - Men vi skal IKKE have flere børn

Det er den fedeste følelse, og jeg kunne lide at føde. Jeg har også været velsignet med tre hurtige og nemme fødsler uden komplikationer af nogen art. Første gang veer i små 12 timer inden jeg kom på sygehuset og fødste 3,5 time efter ankomst. Anden gang veer i små 8 timer, fødte 5 timer efter ankomst. Tredje gang veer i ganske få timer og fødte en time efter ankomst

Ønsker dig al held og lykke og håber du får en skøn fødsel

Anmeld Citér

20. januar 2016

4kløver

Synes når barnet er på vej ud kan man da mærke man er til og jeg kunne en masse bandeord. Men ellers synes jeg det er ok. Har født 4 og et kejsersnit og havde mere ond ved kejsersnit ind fødselen. Jeg klager heller ikke over mine for når ved nr 4 fik jeg veer lidt over 4 og hun er født kl 7.30. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.