Hvor slemt kan det dog være at føde?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2016

bøllen

Mullesmith skriver:

Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten  jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"  jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?

Syntes bestemt ikke det var slemt at føde , og ville SÅ gerne prøve igen. Men skal ikke have flere børn . Fik tvillinger ved kejsersnit ig fødte selv sidste gang. Og gjorde det gerne igen. Fødte få 2 t & 45 min fra ankomst ( 2 cm åben ) syntes at føde var en fed oplevelse , det gjorde selvfølgelig ondt men fik ingen form for smertelindring . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2016

Mullesmith

bøllen skriver:

Syntes bestemt ikke det var slemt at føde , og ville SÅ gerne prøve igen. Men skal ikke have flere børn . Fik tvillinger ved kejsersnit ig fødte selv sidste gang. Og gjorde det gerne igen. Fødte få 2 t & 45 min fra ankomst ( 2 cm åben ) syntes at føde var en fed oplevelse , det gjorde selvfølgelig ondt men fik ingen form for smertelindring . 

Jeg fik også tvillinger ved kejsersnit første gang og skal jo så nu her snart føde alm. Med mindre han bliver for stor derinde ( jeg laver åbenbart kæmpe børn). Er sååååå spændt og glæder mig til oplevelsen så håber virkelig at jeg kan og at han ikke bliver for stor til at komme ud. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

sarafj

Tror egentlig kun det er godt, at du tænker positivt omkring det i stedet for at frygte det værste 

når det så er sagt... Det er bare en smerte, man ikke kan beskrive. Jeg har født to gange, det gik nemmere anden gang, men første gang synes jeg næsten uvidenheden var det værste - at man ikke ved hvor længe smerterne varer ved, og at man bare kan mærke, at man bliver mere og mere afkræftet. Jeg endte med at falde i søvn mellem veerne til sidst, selvom der måske max har været et par minutter eller mindre. Simpelthen fordi, man bliver så udmattet.

Jeg fik dog ingen smertelindring hverken første eller anden gang. Første gang ville jeg til sidst godt have haft, men det var så for sent  havde stor glæde af min yoga fødselsforberedelse med vejrtrækninger og forskellige positioner man kan stå i, så det kan anbefales, selvom man jo bare aldrig er forberedt på, hvad der skal ske...

men hold fast i den positive indstilling, det er kun godt, tror jeg 

Anmeld Citér

26. januar 2016

-Bente-

Hejsa,

Der er efterhånden så mange som har svaret, men det er et super spændende emne, som vi alle har en mening om - uanset om vi har født eller ej! :-)

Jeg fik en pige for 15 måneder siden. Inden fødslen havde jeg det lidt ala dig. Jeg har det sådan ok med smerte som jeg kan forstå - altså jeg forventer smerte i forbindelse med en fødsel osv. Vi var ikke 100% forberedte på fødslen, da vores datter blev født 5 uger for tidligt, og det var måske fint nok, for så havde jeg ikke tænkt alt for meget over hvordan det ville blive. Vi havde en aftale om at prøve at udgå medicin, men at hvis det skulle til, så var det sådan - det er jo ikke til at vide før man står der.

Min fødsel gik ret hurtigt. Jeg mærkede lidt mærkelig mave ved 17-tiden, ved 18-tiden havde jeg ret så ondt. Ved 18.30 tiden prøvede vi det med et varmt bad, hvilket primært foregik på knæ mellem bruseren og WC'et for at kaste op af smerte. Det var lidt overraskende, at det gik så stærkt i gang syntes jeg. kl. 19.30 ankom vi på hospitalet og kl. 22.45 blev vores datter født uden medikamenter undervejs. Åbningsveerne gjorde enormt ondt, og jeg kan heller ikke sammenligne dem med noget andet, men jeg lukkede sådan lidt af... så blot en meter frem eller noget, og koncentrerede mig om at komme videre i processen (så godt som man kan). Egentlig ved jeg ikke meget om den slags, så jeg måtte stole på, at kroppen kunne sit kram, og det kunne den jo også. På et tidspunkt var det helt tydeligt fra den ene ve til den næste, at nu var det presseveer, og så blev det noget mere spændende syntes jeg, så følte man jo rigtig at der skete noget. Før det var det sådan en fase, som vi vidste, at vi skulle igennem. Jeg slappede bedst af i vand under åbningsveerne, men det er jo så individuelt hvad der lige passer til den enkelte kvinde. Da vores datter er lige ved at titte frem beslutter læge og jordmoder at klippe... det var min store frygt samt hvis det skulle ende i kejsersnit. Men jeg må sige, at jeg synes ikke, at det var værre end de andre smerter, så der var jeg positivt overrasket. Bagefter er det møgirriterende at have mere der skal hele, men det gik jo også. Vores datter blev født sund og rask, og jeg "glemte" ret hurtigt hvor hårdt det var - dvs det glemmer man jo ikke, men det var ikke så vigtigt mere. Et par uger senere snakkede vi allerede om næste barn og hvor lang tid der var passende imellem. Min mand var lidt overrasket, for han havde jo set hvor ondt det gjorde - men som du kan regne ud, var det ikke værre, end at jeg også næste gang rigtig gerne vil føde naturligt, og jeg er rigtig glad for at vide hvordan det er... Det er jo noget, som vi ikke alle er heldige at komme til at prøve. Nu venter vi os igen, og der er da ingen tvivl om, at jeg bliver nervøs når tiden kommer! Men jeg vil så gøre mit aller bedste for at minde mig selv om, hvor hurtigt jeg sidst syntes, at det var det hele værd :-)

Held og lykke med din fødsel! Det bliver helt sikkert mega spændende - og helt sikkert ikke nøjagtig som du regner med! :-D

Anmeld Citér

26. januar 2016

ØnskeSpir...

Jeg havde det præcist som dig.

jeg tænkte, at det da ikke kan være så slemt, at det ikke er til at holde ud.

faktisk glædede jeg mig helt vildt til at prøve at føde. Jeg var af den holdning, det hele skulle foregå så naturligt som muligt, så jeg skulle ikke have nogen form for smertelindring. Men jeg ville rigtig gerne føde i vand 

Det startede med små-veer flere dage før, hun blev født. De kunne sagtens ignoreres Bortset fra om aftenen og om natten, hvor jeg ikke kunne sove fra dem, så jeg fik ingen søvn i dagene op til.

Da jeg langt om længe var i aktiv fødsel (4cm) gik der ikke engang 1,5 timer, før hun var født.

jeg havde vestorm i de 4 timer, jeg var på fødeafdelingen. Det gjorde rigtig ondt. Det hårdeste var dog ikke selve smerten men tanken om, at jeg nok skulle være i den smerte i mange mange timer endnu. Jeg nåede at tænke, at jeg bare skulle have et eller andet til at tage noget af smerten, for jeg havde ingen pause imellem veerne til at lade lidt op til at klare den næste ve.

jeg fik dog aldrig noget smertelindring og kom heller ikke i vand. For jeg gik fra 4 til 10 cm på 20 minutter og kort efter var hun født 

Det var en SÅ fantastisk oplevelse!! Jeg gjorde det gerne 100 gange mere  Glæd dig!

Anmeld Citér

26. januar 2016

EAF

Jeg ville 100 gange hellere være gravid igen end at føde. Resultatet var selvfølgelig min fantastiske søn, men føde, ellers tak. Enough said. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mullesmith

EAF skriver:

Jeg ville 100 gange hellere være gravid igen end at føde. Resultatet var selvfølgelig min fantastiske søn, men føde, ellers tak. Enough said. 

Jeg håber simpelthen at jeg har det lige modsat, men har også haft så ondt i bækken denne gang at jeg har haft så meget lyst til at få en kørestol her de sidste uger  men jeg bider det i mig og vralter derudaf. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mullesmith skriver:

Jeg håber simpelthen at jeg har det lige modsat, men har også haft så ondt i bækken denne gang at jeg har haft så meget lyst til at få en kørestol her de sidste uger  men jeg bider det i mig og vralter derudaf. 

Jeg har det modsat. Vil hellere føde end at være gravid havde en lorte graviditet, men fødslen var fantastisk

Anmeld Citér

26. januar 2016

Cama

Mullesmith skriver:

Jeg tænker konstant på fødslen efterhånden, jeg drømmer endda om den om natten  jeg er ekstremt spændt og glæder mig. Uanset hvor slemt veninder fortæller mig at det har været for dem og hvor meget det svier, brænder og rykker i underlivet så tænker jeg bare "nå nå og jaja hvor slemt kan det lige være"  jeg fik tvillinger ved kejsersnit sidst, så har ikke prøvet veer og vaginal fødsel, men jeg bilder mig selv ind at det ikke er slemt og at jeg klare det mega nemt!! Hvordan har i oplevet smerterne?

Det gør ondt, ja men jeg må indrømme at når man ser hvor dejligt et barn det kommer, glemmer man også hvor det gjorde  

Anmeld Citér

26. januar 2016

Mullesmith

Saphiira skriver:

Jeg har det modsat. Vil hellere føde end at være gravid havde en lorte graviditet, men fødslen var fantastisk

Det er også det jeg siger at jeg håber jeg også vil opleve det pga den meget besværede og trælse graviditet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.