Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
lineog4 skriver:

Jeg ser heller ikke min veninde fra folkeskolen særlig tit, men hun betyder enormt meget i mit liv alligevel. 

Jeg ser heller ikke min fætter særlig tit, og han betyder også meget i mit liv.

Sådan kunne jeg blive ved, livet forandrer sig. Mennesker man sås med dagligt, ses man måske kun med et par gange om året, men de er stadig betydningsfulde. Den kvinde er en del af et større fællesskab som trækker tråde tilbage til et gammelt venskab mellem to par nemlig de kommende svigerforældre og kvindens forældre. 

Jeg ville aldrig blot af "jeg kan ikke lide at kigge på og nu er det jo mit bryllup" grave mig selv ned i sådan en konflikt, gå imod noget vigtigt for min kommende mands familie

Nu er det jo ikke svigerforældrene som skal giftes, så hvorfor skal man dog være tvangsindlagt til at invitere en kvinde med, som man ikke har lyst til at dele dagen med.

Det er da fuldkommen tåbeligt.

Ovenikøbet en kvinde som gommen ikke ses med længere. Hvorfor fremgår jo ikke.

Man skal ikke undskylde overfor nogen. Andre skal bare respektere, at dette er deres dag, og hvis brudeparret ikke har inviteret Amalie på 27 eller Inga på 62, så er det sådan det er. 

Der var absolut ikke nogen der skulle diktere hvem der skulle have en indbydelse, hvis jeg var i brudens sko.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Måske ses de ikke fordi gommen godt ved bruden er jaloux? og ikke gider kampen på daglig basis...

Jeg har aldrig sagt noget negativt om hende eller så meget som hentydet til at der var et problem. Så deres manglende kontakt er ikke min skyld. Det er nærmere hende der har trukket sig og ikke får svaret ham tilbage, ringet tilbage osv. Nu ses de kun igennem broren 

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Deres forældre bliver heller ikke inviteret. Vi har meget familie, så udover bliver der inviteret de tætteste venner. 

Broren er så vidt jeg ved selv stoppet med at invitere hans søster til venne fester, da han ikke vil have flere af hans venner skal være sammen med hende... Det er så deres sag, men han ville nok kunne forstå 

Men har du egentlig spurgt din kæreste endnu? Jeg mener måske laver du en problematik som slet ikke er der, måske er han enig med dig.

og så må jeg altså lige som den lille rødstrømpe jeg er spørge, hvad pokker er det galt med en kvinde som nyder sex med forskellige partnere? Og de mænd hun eventuelt får med hjem i seng, har vel selv gået med... Bliver faktisk en smule stødt sådan på den venindes vegne, at selv hendes bror har så lave tanker om hende. Og har du prøvet at lære hende at kende, hun kunne jo være verdens dejligste menneske der bare er vild med sex....

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

EBK skriver:

Nu er det jo ikke svigerforældrene som skal giftes, så hvorfor skal man dog være tvangsindlagt til at invitere en kvinde med, som man ikke har lyst til at dele dagen med.

Det er da fuldkommen tåbeligt.

Ovenikøbet en kvinde som gommen ikke ses med længere. Hvorfor fremgår jo ikke.

Man skal ikke undskylde overfor nogen. Andre skal bare respektere, at dette er deres dag, og hvis brudeparret ikke har inviteret Amalie på 27 eller Inga på 62, så er det sådan det er. 

Der var absolut ikke nogen der skulle diktere hvem der skulle have en indbydelse, hvis jeg var i brudens sko.

Måske brudgommen også har lidt at skulle have sagt eller hvad?

Nej formodentlig skal svigerforældre ikke diktere (jeg har ikke nogen så har aldrig stået i problematikken). Men jo jeg tænker faktisk på andres følelser og hvilke konflikter jeg kan skabe i fx sådan en situation, og synes faktisk ikke det er det værd. Og min fest bliver da ikke god hvis den er konfliktfyldt, hvor imod om der lige er en som jeg ikke holder utrolig meget af, går da nok, jeg kan jo have bare have fokus et andet sted bæandt andet på mig selv 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men har du egentlig spurgt din kæreste endnu? Jeg mener måske laver du en problematik som slet ikke er der, måske er han enig med dig.

og så må jeg altså lige som den lille rødstrømpe jeg er spørge, hvad pokker er det galt med en kvinde som nyder sex med forskellige partnere? Og de mænd hun eventuelt får med hjem i seng, har vel selv gået med... Bliver faktisk en smule stødt sådan på den venindes vegne, at selv hendes bror har så lave tanker om hende. Og har du prøvet at lære hende at kende, hun kunne jo være verdens dejligste menneske der bare er vild med sex....

Som sagt tidligere har jeg intet imod hendes sexliv (hendes brors handlingerne er ikke mine). Jeg brugte det blot det til at forklare hvordan de endte sammen hvis de ser hinanden som søskende. Det var nok lidt for at forsvare min kæreste imod "knalder han en han ser som sin søster" kommentare 

Anmeld Citér

6. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sprit25 skriver:

Måske ses de ikke fordi gommen godt ved bruden er jaloux? og ikke gider kampen på daglig basis...

Eller måske ses de ikke fordi kvinden er jaloux på bruden? 

Jeg kan fortælle dig en lille historie.. 

Jeg mødte min kæreste for nogle år siden, og han havde en veninde. De sås flere gange om ugen, lavede mad, gik i biffen og hyggede sig. Super fint venskab.

i begyndelsen af deres venskab havde de flirtet, og var endt nøgne sammen. Min kæreste havde så sagt at det kunne han ikke, for han var bare ikke tiltrukket af hende. Så de forsatte deres venskab. Fint fint. 

Nogle år efter kommer jeg ind i billedet, og denne her kvinde prøver at sætte en kæp i hjulet konstant for os, for det passede hende sindssygt dårligt at hun ikke havde ham for sig selv længere.

Hun bliver sur over, at de ikke kan ses 3-4 gange om ugen, at han ikke sms'er hende så meget mere, og så er hun spydig overfor min kæreste omkring mig. Simpelthen en masse åndssvage kommentarer hele tiden. 

Da jeg så bliver gravid, så går hun totalt i selvsving.. Jeg måtte have snydt ham, og jeg ved ikke hvad..

jeg har mødt hende to gange! Hun aner ikke hvem jeg er, hvad jeg står for eller noget. Hun var bare sur over, at han ikke var tilgængelig konstant mere.

Så jo, nogle gange, så er det altså de her kvinder der skaber dramaet, og som kæreste så bliver man idiot af sådan en type kvinde. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
lineog4 skriver:

Måske brudgommen også har lidt at skulle have sagt eller hvad?

Nej formodentlig skal svigerforældre ikke diktere (jeg har ikke nogen så har aldrig stået i problematikken). Men jo jeg tænker faktisk på andres følelser og hvilke konflikter jeg kan skabe i fx sådan en situation, og synes faktisk ikke det er det værd. Og min fest bliver da ikke god hvis den er konfliktfyldt, hvor imod om der lige er en som jeg ikke holder utrolig meget af, går da nok, jeg kan jo have bare have fokus et andet sted bæandt andet på mig selv 

Absolut har brudgommen noget at skulle have sagt. Det er også hans bryllup.

men jeg tænker, at han nok ikke ville stå med flag i hånden, hvis situationen var omvendt, og det var en som bruden havde bollet. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Som sagt tidligere har jeg intet imod hendes sexliv (hendes brors handlingerne er ikke mine). Jeg brugte det blot det til at forklare hvordan de endte sammen hvis de ser hinanden som søskende. Det var nok lidt for at forsvare min kæreste imod "knalder han en han ser som sin søster" kommentare 

Men han har vel gået i seng med hende fordi han havde lyst, fordi den dag føres rigtigt og ikke fordi hun er "let" og så er den historie vel ikke længere. 

Hun må jo have nogle fantastiske egenskaber, være et menneske der er værd at holde af, siden din dejlige kæreste har været så glad for hende at han opfatter hende som sin søster. Måske det var værd at have fokus på dem. 

Og nej du har måske ikke sagt noget til din kæreste om dine tanker, men kom jeg som veninden og mødte dig, så er jeg ret sikker på at mine antenner ville fortælle mig der var noget helt galt og jeg ikke var velkommen og så ville jeg nok også trække følehornene til mig (er nemlig rimelig konfliktsky, så hellere holde mig væk end mærke din modvilje). Du kunne også vælge at tage det her som en anledning, inviter hende hjem til en middag, lær hende at kende, så du "glemmer" de har haft sex og istedetneruger dit liv med en som din kæreste opfatter som sin søster.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Abracadabra

At have bollet med brud eller gom (eller begge!) diskvalificerer til at deltage i brylluppet - medmindre både brud og brudgom begge ønsker at invitere vedkommende. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

EBK skriver:

Absolut har brudgommen noget at skulle have sagt. Det er også hans bryllup.

men jeg tænker, at han nok ikke ville stå med flag i hånden, hvis situationen var omvendt, og det var en som bruden havde bollet. 

Det ved vi jo sådan set ikke.

Jeg er fx fløjtende ligeglad med hvem min mand har været i seng med, så længe det ikke har været mens han var kærester med mig. En af dem er faktisk en meget meget god ven (som vi desværre ser for sjældent fordi hun bor langt væk). Min mand har en fortid, jeg undrer mig nogen gange over hans valg af kvinder, men han må jo være blevet klogere  men om jeg kan lide det andet menneske handler ikke om min mands seksuelle handlinger med personen, men om personlighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.