Men TS skriver senere, flere gange, hvordan "venskabet" er nu.
Ja anderledes men vel derfor ikke ex-venskab. Jeg er da heller ikke samme med mine veninder på samme måde som før jeg fx flyttede sammen med min mand, og anderledes igen efter vi fik børn, anderledes igen efter børnene kom i skole alderen. Venskaber ændrer sig jo i takt med livet ændrer sig, men det betyder jo ikke de stopper.
Men de gode venskaber er jo netop dem der kan overleve, at livet forandrer sig. Og hvis ts kommende mand opfatter den kvinde som et betydningsfuldt menneske i sit liv enten pga af en lang historie sammen, pga når de endelig er sammen så kan han tale med hende om alt eller hvad ved jeg. Så er det jo hans ven.
Har du ikke venner du ser mindre til nu hvor du er i er forhold, men som du til hver en tid vil kalde dine venner og mene de har en stor betydning i dit liv?
og ts har egentlig kun et argument for hun ikke skal med: hun har haft sex med gommen og derfor kan hun ikke lide tanken om hun skal med. Hun skriver intet om, hun skal ikke med for de er ikke venner mere, hun skal ikke med for jeg synes det er spild af penge når det kun handler om fælles minder.
Anmeld
Citér