Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

lineog4

EBK skriver:

Hvor læser du, at de er venner?

I ts start indlæg hvor hun blandt skriver hun indtil nu har accepteret venskabet og med sikkerhed ved kæresten vil blive sur hvis hun tager det op, at dette menneske ikke skal med til brylluppet. Så kun ud fra ts egen forklaring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Men det helt essentielle var noget andet lige før. Sorry, men jeg kan ikke finde den røde tråd. 

Det kan også kræve lidt 

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
lineog4 skriver:

I ts start indlæg hvor hun blandt skriver hun indtil nu har accepteret venskabet og med sikkerhed ved kæresten vil blive sur hvis hun tager det op, at dette menneske ikke skal med til brylluppet. Så kun ud fra ts egen forklaring

Men TS skriver senere, flere gange, hvordan "venskabet" er nu.

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

EBK skriver:

Begrundelsen for ikke at invitere hende fremgår også ganske tydeligt. 

Hun har meldt sig ud af deres venskab, de ses ikke mere, hendes forældre skal ikke med. Hvorfor i alverden skulle man dog så bruge tid og penge på at invitere hende? 

Hun spiller jo ingen rolle.

nej, jeg ville ikke bryde mig om hende ud fra al den information TS har skrevet. 

Og nej, jeg ville ikke invitere tidligere sexpartnere til mit bryllup, uanset hvem de var. Finder det virkelig bizart, at så mange tolker det som værende et søskende forhold.

De har knaldet.. Det gør man da ikke med sin søster eller bror!?

Jeg har gudskelov ikke et behov for at være bedste venner med alle, eller gå på kompromis med mine egne værdier, fordi det ikke lige passer en tidligere sexpartner, at hun ikke får en invitation til mit og min kommende mands bryllup.

Begrundelsen for ikke at invitere hende med, er at hun har knaldet med gommen. That's it. Intet som helst andet.

Manden vil have hende med - står der højt og tydeligt i første indlæg. Så kan vi argumentere nok så meget frem og tilbage om det er begrundet eller ej. Manden vil have hende med fordi hun betyder noget for ham. Fordi han har kendt hende og været venner med hende hele sit liv.

Du er stadigvæk ikke kommet med en grund til hvorfor det er et problem at have en person som ens mand har haft sex med, med til brylluppet. Du skriver op og ned, men du skriver intet om HVORFOR det er et problem.

Jeg beder bare om noget ærlighed og noget selvreflektion ift. egne følelser og bevæggrunde. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Men TS skriver senere, flere gange, hvordan "venskabet" er nu.

Ja anderledes men vel derfor ikke ex-venskab. Jeg er da heller ikke samme med mine veninder på samme måde som før jeg fx flyttede sammen med min mand, og anderledes igen efter vi fik børn, anderledes igen efter børnene kom i skole alderen. Venskaber ændrer sig jo i takt med livet ændrer sig, men det betyder jo ikke de stopper.

Men de gode venskaber er jo netop dem der kan overleve, at livet forandrer sig. Og hvis ts kommende mand opfatter den kvinde som et betydningsfuldt menneske i sit liv enten pga af en lang historie sammen, pga når de endelig er sammen så kan han tale med hende om alt eller hvad ved jeg. Så er det jo hans ven. 

Har du ikke venner du ser mindre til nu hvor du er i er forhold, men som du til hver en tid vil kalde dine venner og mene de har en stor betydning i dit liv?

og ts har egentlig kun et argument for hun ikke skal med: hun har haft sex med gommen og derfor kan hun ikke lide tanken om hun skal med. Hun skriver intet om, hun skal ikke med for de er ikke venner mere, hun skal ikke med for jeg synes det er spild af penge når det kun handler om fælles minder. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Begrundelsen for ikke at invitere hende med, er at hun har knaldet med gommen. That's it. Intet som helst andet.

Manden vil have hende med - står der højt og tydeligt i første indlæg. Så kan vi argumentere nok så meget frem og tilbage om det er begrundet eller ej. Manden vil have hende med fordi hun betyder noget for ham. Fordi han har kendt hende og været venner med hende hele sit liv.

Du er stadigvæk ikke kommet med en grund til hvorfor det er et problem at have en person som ens mand har haft sex med, med til brylluppet. Du skriver op og ned, men du skriver intet om HVORFOR det er et problem.

Jeg beder bare om noget ærlighed og noget selvreflektion ift. egne følelser og bevæggrunde. 

Det handler vist mere om, at du ikke VIL forstå, at det ikke er alle mennesker som knalder rundt med alle mulige, og hvorfor nogle mennesker ikke har behov for at se på deres partners tidligere sexpartnere. 

Det kaldes respekt for andres grænser.

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

EBK skriver:

Det handler vist mere om, at du ikke VIL forstå, at det ikke er alle mennesker som knalder rundt med alle mulige, og hvorfor nogle mennesker ikke har behov for at se på deres partners tidligere sexpartnere. 

Det kaldes respekt for andres grænser.

Det handler om det præcis modsatte. Det handler om at jeg gerne vil forstå. Men det giver du mig ikke mulighed for, fordi du ikke vil, eller er i stand til, at se indad. Og fred være med det, jeg havde bare håbet at vi kunne få en reel meningsudveksling op at køre.

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
lineog4 skriver:

Ja anderledes men vel derfor ikke ex-venskab. Jeg er da heller ikke samme med mine veninder på samme måde som før jeg fx flyttede sammen med min mand, og anderledes igen efter vi fik børn, anderledes igen efter børnene kom i skole alderen. Venskaber ændrer sig jo i takt med livet ændrer sig, men det betyder jo ikke de stopper.

Men de gode venskaber er jo netop dem der kan overleve, at livet forandrer sig. Og hvis ts kommende mand opfatter den kvinde som et betydningsfuldt menneske i sit liv enten pga af en lang historie sammen, pga når de endelig er sammen så kan han tale med hende om alt eller hvad ved jeg. Så er det jo hans ven. 

Har du ikke venner du ser mindre til nu hvor du er i er forhold, men som du til hver en tid vil kalde dine venner og mene de har en stor betydning i dit liv?

og ts har egentlig kun et argument for hun ikke skal med: hun har haft sex med gommen og derfor kan hun ikke lide tanken om hun skal med. Hun skriver intet om, hun skal ikke med for de er ikke venner mere, hun skal ikke med for jeg synes det er spild af penge når det kun handler om fælles minder. 

Nej, det har jeg ikke. 

Jeg er også meget kontant, og bryder mig ikke om en masse løse bekendtskaber med folk som jeg ikke ses eller taler med. 

Jeg har få meget vigtige venskaber, hvor jeg taler med dem dagligt. Og det er helt sikkert ikke nogen jeg har haft sex med.

Jeg opfatter brudgommens venskab med pigen som overstået. Nu er det minder, og et bekendtskab baseret på at forældrene er venner. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
EBK skriver:

Nej, det har jeg ikke. 

Jeg er også meget kontant, og bryder mig ikke om en masse løse bekendtskaber med folk som jeg ikke ses eller taler med. 

Jeg har få meget vigtige venskaber, hvor jeg taler med dem dagligt. Og det er helt sikkert ikke nogen jeg har haft sex med.

Jeg opfatter brudgommens venskab med pigen som overstået. Nu er det minder, og et bekendtskab baseret på at forældrene er venner. 

Men man kan jo godt være venner, selvom man ikke ser hinanden særlig tit og ikke taler særlig meget med dem? 

Jeg forstår det nemlig som et venskab.... Det er bare anderledes nu..

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Det handler om det præcis modsatte. Det handler om at jeg gerne vil forstå. Men det giver du mig ikke mulighed for, fordi du ikke vil, eller er i stand til, at se indad. Og fred være med det, jeg havde bare håbet at vi kunne få en reel meningsudveksling op at køre.

Nej, det gør da ej. Jeg ville hverken være usikker eller jaloux, hvis jeg var TS. Jeg ville helt simpelt bare ikke gide se på denne her tidligere veninde på min bryllupsdag.

Herhjemme praktiserer vi heller ikke venskaber med modsatte køn. Jo, vi har en masse venskaber med par, men jeg har ikke en ven, og min kæreste har ikke en veninde. 

Netop fordi vi har set det gå helt galt, når der er de her seksuelle spændinger fra den anden part.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.