Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Det kan vi da godt. Men jeg undre mig bare så spørger! Når der er ting jeg ikke forstår spørger jeg

Helt ok. Ved bare hvordan hønsene i gården hurtig kan brygge videre , så vælger at stå af her  har svaret tidligere hvorfor jeg ikke ville være tryg ved det . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det har jeg ikke sagt noget om, men vil ikke være tryg ved situationen. Og inden du sidder og bedømmer, at jeg er rasist mm så er grunden en anden. Nemlig at jeg intet kendskab har til flygtningen og deres mentalitet . Så ved ikke om det kan være nogle kulturelle forskelle i forhold til børne opdragelse mm. Hvordan børnene bliver håndteret . Om deres situation i deres hjemland , har nogle psykiske konsekvenser for dem.

Men så er der jo nogle dygtige pædagoger der kan guide personen i institutionens værdier?

Anmeld Citér

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det har jeg ikke sagt noget om, men vil ikke være tryg ved situationen. Og inden du sidder og bedømmer, at jeg er rasist mm så er grunden en anden. Nemlig at jeg intet kendskab har til flygtningen og deres mentalitet . Så ved ikke om det kan være nogle kulturelle forskelle i forhold til børne opdragelse mm. Hvordan børnene bliver håndteret . Om deres situation i deres hjemland , har nogle psykiske konsekvenser for dem.

Men så er der jo nogle dygtige pædagoger der kan guide personen i institutionens værdier?

Anmeld Citér

8. december 2015

SofiaMik

modesty skriver:

Taget i betragtning at det er de færreste sexforbrydere der overhovedet bliver anmeldt endsige retsforfulgt og dømt, så kan jeg ikke se hvorfor der skulle være den store risiko-forskel på en flygtning og en person der er opvokset i Danmark.

Går du også rundt og har noia over om alle de andre pædagoger har gjort noget som de ikke er dømt for? Og hvis nej - hvorfor ikke?

Jeg er faktisk jævnligt bekymret, men har også selv erfaring med, at disse mennesker er overalt. Tre piger i hver klasse er udsat for overgreb i snit. Jeg prøver derfor også at lære min børn at passe på sig selv og altid komme til mig, hvis noget er galt. Se nu den far, som var i nyhederne i dag, der live streamer et misbrug af sin 4 årige datter.

Jeg synes, at det er godt, at man i det mindste forsøger at forhindre overgreb ved forskellige regler og indgreb. 

Ville du/i synes, at vi skulle fjerne f.eks børneattesterne? Og hvad skal man ellers gøre? For selv om overgreb som oftest begås af familiemedlemmer, så er det altså også ofte set på skoler osv. 

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor til Ella

En ting er straffeatesten dom måske ikke hjælper det store.... 

Noget helt andet som genere mig langt mere er at mine børn ikke kan kommunikere med disse nye hjælpere i børnehave/vuggestue, det synes jeg er et stort problem,

og en tredje ting er at jeg ikke fatter at i de tider vi har, hvor der nærmest ikke er tid til at give er kram og vinke med børnene, give tilbagemeldninger på hvordan dagen er gået m.m det er mig ubegribeligt at de ansatte så også skal bruge tid på det, det er fanme langt ude og slet ikke iorden

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

I bund og grund ville ingen af ungerne løfte et øjenbryn hvis der kom en flygtning i praktik!

Hvis der er noget børn kan så er det at kommunikere på tværs af alle sprog og uden fordomme af nogen art, med en fuldstændig naturlig nysgerrighed i stedet for.

Men i vælter jeres unger ind i fordomme og katastrofe tænkning uden nogle former for hold i udover jeres egne fordomme og fordømmelser.

Bekymrende hvilke fremtidige samfundsborgere der bliver ud af det !

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

I bund og grund ville ingen af ungerne løfte et øjenbryn hvis der kom en flygtning i praktik!

Hvis der er noget børn kan så er det at kommunikere på tværs af alle sprog og uden fordomme af nogen art, med en fuldstændig naturlig nysgerrighed i stedet for.

Men i vælter jeres unger ind i fordomme og katastrofe tænkning uden nogle former for hold i udover jeres egne fordomme og fordømmelser.

Bekymrende hvilke fremtidige samfundsborgere der bliver ud af det !

Jamen for anden gang nogensinde er vi enige. Det var imponerende 

Anmeld Citér

8. december 2015

Abracadabra

Nu er det faktisk min børnehave, det handler om, og artiklen er lidt misvisende blandt andet omkring andelen af utrygge forældre. 

Derudover har (og havde) jeg meget svært ved at se, hvad man var utryg over? De er jo ikke alene med børnene, der er ingen muligheder for at begå overgreb. 

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Jamen for anden gang nogensinde er vi enige. Det var imponerende 

Hahaa 

Anmeld Citér

8. december 2015

Elgaard73

Jeg ville være lidt bekymret, men ikke på grund af frygt for pædofili eller manglende børneattest.

Min bekymring går mest af alt på de resurser som de andre pædagoger ville skulle bruge, for at hjælpe/støtte en flygtning i hverdagen. Vel og mærke resurser som vil gå fra børnene. Resurser som der allerede er alt for få af.

Og ja, så kunne jeg ikke forstille mig at en vuggestuen/børnehave, ville være det mest fantastiske sted at opholde sig, hvis man er traumatiseret, lider af PTSD ( som man næsten må formode at mange af dem nok gør i større eller mindre grad), eller lignende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.