Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2015

alenemor42

SofiaMik skriver:

Jeg har ikke skrevet det, som du antyder jeg mener. Jeg mener, at dem der nåede her til, er heldige og stærke - ikke stakler som de bliver fremstillet hele tiden i denne tråd.

Jeg har ingen trang til at diskutere flygtninge generelt. 

Det her handlede om, hvorvidt vi skulle have folk uden basale forudsætninger til at passe vores små børn og det var det, jeg svarede på.

At man så bliver skudt alt muligt i skoene må stå for egen regning. 

Nu skyder jeg dig ikke noget i skoene, men stiller dig nogle spørgsmål udfra hvad du havde skrevet i dit indlæg.

Men nu spørger jeg dig igen ....

Fordi man har flere midler end andre har man så oplevet mindre krig? 

Og kræver det at man er i laset tøj og beskidt for at være en stakkel ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
SofiaMik skriver:

Og lige præcis den måde som du formulerer dig her i debatten, er det, der får det til at stritte på mig. Du taler til mig, som om jeg er det lille barn, der ikke kan forstå.

Jeg ser ikke det multinationale samfund som en berigelse. Jeg ser, det vi har, som en værdifuld arv fra vores forfædre, som jeg gerne vil værne om. Det betyder ikke, at jeg er racist eller at jeg er hjerteløs. Hvis du ser det anderledes, så kan vi jo aldrig blive enige. 

Jeg ser ikke en masse stakler, der kommer her til. Jeg ser, at dem der havde midler og var stærke nok flygtede hertil. De rigtige stakler sidder i flygtningelejren i nabolandene.

Mine børn er vigtigere for mig end noget og jeg ville aldrig ofre dem for noget. Og det behøver ikke at betyde, at jeg lærer dem ikke at have næstekærlighed, som insinueres her. 

Kunne ikke være mere enig!! 

Anmeld Citér

11. december 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Nu kan jeg ikke finde indlægget, men der var en det drejede diskussionen om på at "vi skal lave om og rette os efter muslimer der ikke vil acceptere den danske kultur - fx det med juletræer i boligforeninger der kræves afskaffet" 

jeg siger det bare, lad være at være så dømmende, generaliserende og for Guds skyld lad være at æde mediernes historier råt som den eneste virkelighed! 

Billede vedhæftet fra i morges, i en af landets nok største getthoområder - jep, det er sgu et grantræ med lys der står der! ingen brok, kun fred og rare mennesker, og tro det eller ej, de har sgu selv hængt store julekugler, gran og klokker op i deres indkøbscenter, som består af 95% indvandreejede forretninger 

fejl

Anmeld Citér

11. december 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
alenemor42 skriver:

Nu skyder jeg dig ikke noget i skoene, men stiller dig nogle spørgsmål udfra hvad du havde skrevet i dit indlæg.

Men nu spørger jeg dig igen ....

Fordi man har flere midler end andre har man så oplevet mindre krig? 

Og kræver det at man er i laset tøj og beskidt for at være en stakkel ?

Og nu spørger jeg dig....Hvis de virkelig kom fra død og ødelæggelse fra deres hjemland hvorfor er der så nogen der brokker sig over hvordan de "bor" nu her i Danmark?? Der er sågar nogen der har brokket sig over at være kommet til Bornholm. Hvorfor gør de det?? Burde man ikke være lykkelig over at være kommet et sikkert sted hen og så uanset om det var i et telt eller på et luksus hotel?? 

Anmeld Citér

11. december 2015

alenemor42

Omsorgsgiver skriver:

Og nu spørger jeg dig....Hvis de virkelig kom fra død og ødelæggelse fra deres hjemland hvorfor er der så nogen der brokker sig over hvordan de "bor" nu her i Danmark?? Der er sågar nogen der har brokket sig over at være kommet til Bornholm. Hvorfor gør de det?? Burde man ikke være lykkelig over at være kommet et sikkert sted hen og så uanset om det var i et telt eller på et luksus hotel?? 

Jeg tror du blander tingene lidt sammen.

Der er de flygtninge som flygter fra krigen som bl.a. syrier  men der kommer også migrant som kommer fra andre lande for at få en bedre tilværelse. Der er jo væsentlig forskel på de 2.

Medierne uddyber aldrig hvem der er fra hvor når de fremstiller dem i medierne, de vælger præcis dem der siger den vinkel de vil sende.

Anmeld Citér

11. december 2015

A&F

Der er STOR forskel på flygtninge og migranter. Og glem ikke at mange af dem faktisk kommer fra luksusboliger osv. Så er det da en kæmpe forskel at bo i noget småt. Men det er de levevilkår de er underlagt pt. Og det overlever de. Man kan ikke få det hele og det ved de også. Og de er altså taknemmelige. Medierne er bare så usle, de skal jo sælge.

Er du klar over hvor mange af dem der kommer fra velstillede familier. ?Børn det har været vant til at blive kørt frem og tilbage af deres chauffører osv. Der var et par unge uledsagede flygtninge som nægtede at køre med bus(her i Danmark) det er ikke det de har været vant til i Syrien. De var børn af højtstående forældre . Men de skulle så til at lære denne kultur , og hvordan det gøres her og hvorfor tingene er som de er nu osv. 

Anmeld Citér

11. december 2015

nebbe

Og lige præcis den måde som du formulerer dig her i debatten, er det, der får det til at stritte på mig. Du taler til mig, som om jeg er det lille barn, der ikke kan forstå.

Jeg ser ikke det multinationale samfund som en berigelse. Jeg ser, det vi har, som en værdifuld arv fra vores forfædre, som jeg gerne vil værne om. Det betyder ikke, at jeg er racist eller at jeg er hjerteløs. Hvis du ser det anderledes, så kan vi jo aldrig blive enige. 

Jeg ser ikke en masse stakler, der kommer her til. Jeg ser, at dem der havde midler og var stærke nok flygtede hertil. De rigtige stakler sidder i flygtningelejren i nabolandene.

Mine børn er vigtigere for mig end noget og jeg ville aldrig ofre dem for noget. Og det behøver ikke at betyde, at jeg lærer dem ikke at have næstekærlighed, som insinueres her. 

Så har vi sandhed forskellige værdier her i livet. 

Håber aldrig at du og jeg kommer i en situation der tvinger os på flugt. Jeg håber aldrig du må se nogle gøre dine børn ondt og jeg håber aldrig du må sætte livet på spil for at skabe et værdigt liv for dine børn. - Og jeg håber aldrig du kommer i en situation hvor du ikke er i stand til at give dine nære den helt grundlæggende tryghed der skal til for at få en god barndom. - i en sådan situation tror jeg, at normeringen i en dansk børnehave ville bekymre dig mindre og at du for alvor ville forstå hvad det vil sige, at dine børns ve og vel bekymrer dig mest.

Alligevel håber jeg, at du en dag får øjnene op for, hvorfor de her mennesker kommer her. - At de ikke kommer her for at tage noget fra dig og at de ikke er kommet for at genere dig.

Hvis det en dag skulle ske håber jeg , at du og dine børn bliver mødt af en anden holdning end den du tilkendegiver med dine skrevne ord. 

Anmeld Citér

11. december 2015

Love2

nebbe skriver:

Så har vi sandhed forskellige værdier her i livet. 

Håber aldrig at du og jeg kommer i en situation der tvinger os på flugt. Jeg håber aldrig du må se nogle gøre dine børn ondt og jeg håber aldrig du må sætte livet på spil for at skabe et værdigt liv for dine børn. - Og jeg håber aldrig du kommer i en situation hvor du ikke er i stand til at give dine nære den helt grundlæggende tryghed der skal til for at få en god barndom. - i en sådan situation tror jeg, at normeringen i en dansk børnehave ville bekymre dig mindre og at du for alvor ville forstå hvad det vil sige, at dine børns ve og vel bekymrer dig mest.

Alligevel håber jeg, at du en dag får øjnene op for, hvorfor de her mennesker kommer her. - At de ikke kommer her for at tage noget fra dig og at de ikke er kommet for at genere dig.

Hvis det en dag skulle ske håber jeg , at du og dine børn bliver mødt af en anden holdning end den du tilkendegiver med dine skrevne ord. 

Fuldstændig enig. Er selv flytning så ved hvordan de stakkels mennesker har det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.