Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Jeg synes faktisk det er hul i hovedet. Jeg har selv ptsd , og jeg kan kun forestille mig hvor forvirrende og utrygt det ville være for et menneske at blive smidt ud blandt 100 børn og fremmede voksne , man forstår ikke sproget man forstår ikke kulturen. En tricker??? Det tror jeg... Af den grund, synes jeg det er hul i hovedet. Dem med slemme mén skal have professionel hjælp før de skal ud blandt andre mennesker på eventuelle arbejdspladser. Når det er sagt, så kan jeg faktisk også godt følge din bekymring omkring det med at man ikke har nogen som helst chancer for at vide hvem man har med og gøre .... Så nej det er simpelthen ikke iorde overfor nogen som helst af dem (flygtninge pædagoger og børn) 

Alle flygtninge udvikler ikke post traumatisk stress, og jeg ville da sætte min lid til at de som arbejder med flygtninge og har fået ideen om de skal i praktik i en børneinstitution selvsagt har truffet nogle oplyste valg dvs. De har udvalgt de personer som forventes at kunne håndtere lydene og stressen i en børnehave. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Patriark

Mom2Two skriver:

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Jeg ville ikke have noget imod det. I mange institutioner ville et fugleskræmsel være en forbedring ift. nogle af de pædagoger der findes derude...

Anmeld Citér

9. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bella&Lina skriver:

Jeg synes faktisk det er hul i hovedet. Jeg har selv ptsd , og jeg kan kun forestille mig hvor forvirrende og utrygt det ville være for et menneske at blive smidt ud blandt 100 børn og fremmede voksne , man forstår ikke sproget man forstår ikke kulturen. En tricker??? Det tror jeg... Af den grund, synes jeg det er hul i hovedet. Dem med slemme mén skal have professionel hjælp før de skal ud blandt andre mennesker på eventuelle arbejdspladser. Når det er sagt, så kan jeg faktisk også godt følge din bekymring omkring det med at man ikke har nogen som helst chancer for at vide hvem man har med og gøre .... Så nej det er simpelthen ikke iorde overfor nogen som helst af dem (flygtninge pædagoger og børn) 

Men det er din forestilling ud fra dine egne oplevelser - det er ikke nødvendigvis den eneste sandhed. Det er blot din sandhed: du vil ikke kunne klare at være i et børnemiljø. Men hvis du læset tråden så har en flygtning svaret og børnemiljøet var redningen for hendes mor. 

Anmeld Citér

9. december 2015

A&F

Anonym skriver:

HOLD DA HELT OP! Jeg er målløs 

Jeg har tidligere kommenteret et lignende tråd ifm. flygtninge, da jeg selv er flygtning og ønsker at vise jer, som lever i jeres egen lille trygge boble, at vi (flygtninge!) er lige så meget mennesker som jer! Vi har ret til et normalt liv! 

Og igen TAK DANMARK FORDI DU GIVER OS EN CHANCE 

Tilbage til emnet! 

Jeg kan dele ud af min egen erfaring/historie. Min familie og jeg flygtede fra krig og jeg var kun 10 år gammel da vi kom til DK.

Vi var alle dybt traumatiseret af de ting vi havde oplevet i krigen. Da vi kom til DK, kunne vi ikke vænne os til stilheden, vi drømte stadig om bomberne og projektilerne som fløj rundt omkring vores hoveder...

Efter at være blevet forflyttet 5-6 gange til forskellige asylcentre i 3 år, fik vi (mor, far og 2 børn) vores første lejlighed på 40 m2. Det var ren luksus ift. De 12 m2 værelser vi havde haft på asylcentrene. (Ja, 4 personer på et 12m2 værelse)

Selvom vi hver dag blev mindet om krigen, var Vores lykke ubeskrivelig. 

Min mor, uddannet sygeplejerske med 13 års erfaring, kunne desværre ikke arbejde som sygeplejerske i Dk, da man ikke ville anerkende hendes diplom. Fair nok. 

Hun fandt sig et job som pædagogmedhjælper i en vuggestue/børnehave. Arbejdet med børnene gav hende livsglæden tilbage og hun fik sig en pædagoguddannelse. Min mor har været igennem en del ting i krigen, og børnene "reddede" hende. Det gør så ondt i mit hjerte, at læse nogle af jeres kommentar om at I ikke synes at flygtninge skal have lov til at arbejde i institutioner, når jeres begrundelser er "ingen baggrundstjek" og "ingen børneattest"

Giver en børneattest jer virkelig tryghed? Forsikrer det jer at en pædagog med ren attest ikke "rører" ved jeres børn? 

Det er en meget naiv tankegang! I ved jo ikke hvad vedkomne laver bag lukkede døre og om han/hun har "adgang" til børn.

Jeg siger ikke at man ikke skal passe på sine børn, men man må som forældre ku afgive lidt af ansvaret til institutionslederne og pædagogerne og stole på at de rent faktisk gør deres arbejde og passer på vores børn. Hvis man skulle gå rundt og tænke "sorte tanker" om hvad der ku ske vores børn, så ville man blive skør.

Undskyld det lange indlæg, men jeg bliver så frustreret over at læse kommentarer fra mennesker, som ikke kan sætte sig selv i andre menneskers sted, og prøve at tænke lidt længere frem end deres egen næse. Ren uvidenhed 

Respekt til alle jer andre, som intet har imod flygtninge i institutionerne 

Peace!

Hørt!

Anmeld Citér

9. december 2015

Carina:-)

Bebsen skriver:

Der har været en mandlig syrisk flygtning i praktik i min drengs børnehave, hvorefter han skulle på sprogskole.... Må indrømme jeg slet ikke havde tænkt over det her med børneattester osv, men for at være ærlig, så var han vist ikke nogen hjælp, tværtimod, han kunne intet dansk og gik mest rundt og kiggede på hvad der foregik, og personalet skulle bruge en del tid på at prøve at forklare ham tingene,da han hverken kan dansk eller engelsk... Men han er nu rigtigt sød, han bor skråt overfor os, og han hilser altid med smil osv, jeg har givet ham kage nogle gange jeg har bagt for meget og han har inviteret mig hjem og ryge vandpibe  hvilket jeg dog sagde nej tak til... Ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til den her massive kultur og sprog barriere, ville ellers gerne være bedre til at byde velkommen... 

Men jeg syns det ér bekymrende at institutionerne får folk ind, uden børneattest, uanset nationalitet!! 

Det er også sproget jeg har mest betænktlighed ved

For de to 3 årige jeg har i børnehave ville f.eks ikke kunne nå på toilettet hvis der først skulle findes en der kunne oversætte hvis de bad om hjælp med tøjet.

Og tænker også børnene ret hurtigt vil trække sig når de erfarer at der ikke er kontakt netop pga sproget og så har jeg svært ved at se at det handler om andet end opbevaring af folk man ikke aner hvad man skal gøre ved.

Sprogskole og naturligvis baggrundstjek akkurat som med alle andre  der skal arbejde med børn  ( og det kan godt være at der er mange der mener det ikke har betydning,men der er også mange der mener at man godt kan køre bil selv om man har mistet kørekortet,men det ændre ikke på at vi har en lovgivning og den skal følges om man er flygtning eller ej) -og så kan de komme i praktik. 

Anmeld Citér

9. december 2015

A&F

Uvidenhed længe leve. Ej undskyld men det er helt forkert. En socialrådgiver sender ikke en flygtning med trauma ud i en børnehave! Det er de aktivitetsparate som er svære at få ud pga. blandt andet trauma, dem presser man ikke bare ud i et job da det forværrer deres tilstand. Og især ikke arbejdet med børn. Der er hensyn og forbehold der skal kigges på. Skånebehov osv. Det er de jobparate som kommer ud og får arbejde. Blandt andet i børnehave

Anmeld Citér

9. december 2015

nebbe

Jeg er enig med ts og så syntes jeg bare slet ikke at det er ok at danskere som søger arbejde i en børnehave f.eks skal vise både det ene og det andet for at kunne få arbejde mens en flytning bare kan komme ind uden at havde vist noget som helst!!?? Her tænker jeg på børneattest og straffeattest!! Det er bare ikke ok!! Forskelsbehandlig så det batter og IGEN skal flygtninge have flere fordele end os danskere!! Hvornår hjælper vi vores egne først!? Under al kritik syntes jeg!!! 

Gud hvor er du afstumpet og hjerteløs at høre på! Har du læst kommentaren om den mandlige flygtning der så sin lille søn og kone blive bombet! Tror du virkeligt, at man som flygtning ønsker at komme ud i en børnehave og se vores forkælede unger rende rundt og mæske sig, alt imens man mindes sine egne i sorg.

Vågn dog op og tag noget ansvar for den verden du er en del af!

Hjælp dog de her stakler og tag aktiv del i , at de får et godt og værdigt liv!!

De er af kød og blod som du. Med den rette indstilling og et åbent sind vil du kunne skabe et positivt og mangfoldigt værdisæt for dine børn.

Det vil gavne dem, i langt højere grad, end idealet om, at pædagogen skal være hvid og tale dansk. 

Vågn dog op! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Bebsen

Carina:-) skriver:

Det er også sproget jeg har mest betænktlighed ved

For de to 3 årige jeg har i børnehave ville f.eks ikke kunne nå på toilettet hvis der først skulle findes en der kunne oversætte hvis de bad om hjælp med tøjet.

Og tænker også børnene ret hurtigt vil trække sig når de erfarer at der ikke er kontakt netop pga sproget og så har jeg svært ved at se at det handler om andet end opbevaring af folk man ikke aner hvad man skal gøre ved.

Sprogskole og naturligvis baggrundstjek akkurat som med alle andre  der skal arbejde med børn  ( og det kan godt være at der er mange der mener det ikke har betydning,men der er også mange der mener at man godt kan køre bil selv om man har mistet kørekortet,men det ændre ikke på at vi har en lovgivning og den skal følges om man er flygtning eller ej) -og så kan de komme i praktik. 

Det syns jeg nemlig os at jeg oplevede, at børnene trak sig lidt fra ham - og ift at der INGEN mandlige fastansatte er og de plejer at overfalde den enkelte mandlige vikar der sjældent har en vagt, så trak de sig fra ham, og han ér jo sådan set rigtig flink, men  sprogbarrieren/kultur, jeg ved det ikke, gjorde at han gik rundt for sig selv og kiggede på... Og det syns jeg var synd. For alle parter... 

Anmeld Citér

9. december 2015

modesty

Jeg er faktisk jævnligt bekymret, men har også selv erfaring med, at disse mennesker er overalt. Tre piger i hver klasse er udsat for overgreb i snit. Jeg prøver derfor også at lære min børn at passe på sig selv og altid komme til mig, hvis noget er galt. Se nu den far, som var i nyhederne i dag, der live streamer et misbrug af sin 4 årige datter.

Jeg synes, at det er godt, at man i det mindste forsøger at forhindre overgreb ved forskellige regler og indgreb. 

Ville du/i synes, at vi skulle fjerne f.eks børneattesterne? Og hvad skal man ellers gøre? For selv om overgreb som oftest begås af familiemedlemmer, så er det altså også ofte set på skoler osv. 

Nej, jeg synes bestemt ikke at man skal droppe attesten. Jeg prøver bare at sætte tingene i perspektiv. Det giver ikke mening at være bange for specifikt flygtninge i den her sammenhæng.

Jeg synes at det bedste man kan gøre for sine børn er at - helt generelt - bygge deres selvværd op og skabe en god kommunikation. Og lade være med at køre skræmmekampagner - det tror jeg ikke er sundt for dem eller udviklingen af deres seksualitet. 

Desuden er cirka 1/3 af alle børn udsat for overgreb drenge, så det er nok nærmere 1 dreng og 1-2 piger pr. klasse.

Anmeld Citér

9. december 2015

Liv_86

Børn er fantastiske. Nogle skriver at de er bekymrede for kommunikationen, hvis nu disse flygtninge ikke kan tale dansk. Børn kan sagten kommunikere med folk der ikke taler samme sprog, de gør det bare på en anden måde. Har I aldrig været på ferie som barn og mødt andre børn med et andet sprog men alligevel på mystisk vis forstået dem og haft gode lege. Det har jeg, mange gange. Man kan give udtryk for ting på mande andre måder end ved sprog. 

Jeg synes generelt at det er en sørgelig tildens der er opstået ift. flygtninge og muslimer. Men det vil jeg ikke komme mere ind på. 

Personlig ville jeg ikke have noget problem eller betænkeligheder ved at der skulle arbejde en flygtning hvor min datter gik i institution. 

Desuden snakker vi så meget om integration i debatterne, og så er dette da netop en fantastisk mulighed, for lige netop dette. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.