Jeg synes det er fint nok. Selvom det må være temmelig besværligt med kommunikation.
Det jeg umiddelbart tænker mest over er, om et job i inst mon ikke er lige pres nok at blive sendt ud i som det første? Der er meget støj, aktiviteter der skal køre og ikke særlig mange voksne. Tænker en flygtning måske godt kunne have svært ved at varetage det så kort tid efter ankomsten hertil.
Vi har selv lige haft en flygtning i praktik på mit arbejde, han skulle være der i 12uger men måtte stoppe efter 4. Han gik konstant rundt om sig selv og anede hverken fra eller til, kunne ikke koncentrere sig, min kollega brugte MANGE timer på bare at tale med ham om hans historie som naturligvis fyldte meget, og den sidste dag knækkede han helt sammen og sad og græd. Og no wonder! Manden har været her i meget kort tid og kommer direkte fra at have set sin kone og 4årige dreng blive bombet. Det er sindsygt at forvente sådan en som ham, ude på arbejdsmarkedet allerede synes jeg. Heldigvis indvolverer mit arbejde ikke at tage vare på andre mennesker, for så havde det da slet ikke gået i de 4uger det blev til.
Anmeld
Citér