Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

SofiaMik

anjo01 skriver:

Der er jeg af en hel anden holdning. Jeg synes der er tendens til, at så snart man sætter spørgsmålstegn ved flygtninge og hvordan disse bliver håndteret i Danmark, så er man pludselig racist. Jeg vil personlig ikke klassificere mig selv som racist, men som en borger i et samfund, der forsøger at gøre sit bedste for alle de nytilkomne, men som måske gaber over for stor en mundfuld. 

Nu er jeg gravid med mit første barn og har derfor ingen i institution (men er under uddannelse som lærer, så arbejder inde for samme sektor), men jeg synes personligt at det er skræmmende, at folk - mænd som kvinder, sorte, hvide eller blå - kan få lov til at arbejde med børn uden at man kan undersøge, hvorvidt de har misbrugt den tillid børn får til de omkringværende voksne. Jeg synes faktisk slet ikke det er okay, at vi vil udsætte børn for den risici (ja, risici) ikke at kunne tjekke op på de mennesker, der er en fast del af deres hverdag. 

Jeg håber, at hvis du læser mit indlæg igen, at du kan se, at jeg er enig med dig. 

Der går halalhippie i den med hvem der kan være den med det reneste og bedste hjerte på bekostning af alt det, man ellers har kært. Og hvis man ikke gør, er man automatisk racist - det skrev jeg bare ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

anjo01

SofiaMik skriver:

Jeg håber, at hvis du læser mit indlæg igen, at du kan se, at jeg er enig med dig. 

Der går halalhippie i den med hvem der kan være den med det reneste og bedste hjerte på bekostning af alt det, man ellers har kært. Og hvis man ikke gør, er man automatisk racist - det skrev jeg bare ikke.

Ah undskyld!  

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

skovrup skriver:

Så vil jeg lige citere  alenemor42, som sagde det så fint: 

"Størstedelen af alle de misbrugssager der har været i institutioner, hvor der er faldet dom er begået af mennesker der ikke var dømt i forvejen. Så en børneattest er fuldstændig ubrugelig til andet end at se om man er dømt for misbrug af børn... hvilket de færreste er

Derudover er det så utroligt få sager der reelt har været noget hold i omkring misbrug i institutioner.

Chancen for at ens barn skulle blive misbrugt af et familiemedlem eller en i omgangskredsen er langt større !

Der går lidt "jagten" i den. "

Må nok ærligt indrømme, at der er andre ting der er mere bekymrende i det her samfund....

Tak 

Interessant at INGEN ud over dig besvarer eller reagerer på det

Men det passer nok ikke ind i de ideer folk har sat sig i hovedet omkring det her emne

Anmeld Citér

8. december 2015

SofiaMik

skovrup skriver:

Det oprindelige indlæg virker meget dømmende over for flygtninge generelt, vedkommende har undersøgt om der kommer nogen flygtninge i den institution vedkommendes unger går i og vedkommende vil ikke være tryg hvis der var en flygtning.

Jeg stiller mig bare undrene over for tendensen til at skære alle over samme kam, i en negativ retning. 

Men der også en tendens til, at man lukker øjnene over for alt bare for at kunne hjælpe. Og det er da prisværdigt, men er det ikke en farlig vej at gå? 

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det har jeg ikke sagt noget om, men vil ikke være tryg ved situationen. Og inden du sidder og bedømmer, at jeg er rasist mm så er grunden en anden. Nemlig at jeg intet kendskab har til flygtningen og deres mentalitet . Så ved ikke om det kan være nogle kulturelle forskelle i forhold til børne opdragelse mm. Hvordan børnene bliver håndteret . Om deres situation i deres hjemland , har nogle psykiske konsekvenser for dem.

Jeg bruger pr princip ikke ordet racist da det er mindst ligeså dømmende som dem der har tendenser til dette. 

Men du vil jo aldrig få kendskab til flygtninge hvis du ikke omgåes den

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Tak 

Interessant at INGEN ud over dig besvarer eller reagerer på det

Men det passer nok ikke ind i de ideer folk har sat sig i hovedet omkring det her emne

Helt enig med dig 

Anmeld Citér

8. december 2015

Mom2Two

Mine børn elsker alle mennesker og ved du hvad? De har været til samtlige fester/arrangementet på min arbejdsplads, de har hoppet og danset med alle de lækre skønne mørke unger, de fik kys af deres mødre (uha! Tænk hvis de har fnat og tuberkulose).

Absolut de fleste forældre vi har boende på asylcenteret er kærlige, kompetente og meget overbeskyttende. Nogle har oplevet at miste børn enten i krigen eller under flugten og mange forældre er bange for en gang opkast og tynd mave hos deres børn, fordi mange steder dør børn pga disse ting. 

Det vigtigste er, at de er alle mennesker, ligesom dig og mig, uanset hudfarve og beklædning. 

Det værste dine børn kan blive udsat for, er arabisk eller somalisk mad og lidt anderledes kultur i deres institution. Synes du ikke det er berigende?

Gider du styrer dig? du kender mig ikk, og jeg er ikke racist.. men JEG ville ikke føle mig tryg ved a folk der li er kommet fra krig og ødelæggelse er om mine børn.. jeg vil bare ha dem der om mine børn, og andres børn, får et baggrundstjek, omså de var fra dk.

hva er der galt med netto? 

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Jeg bruger pr princip ikke ordet racist da det er mindst ligeså dømmende som dem der har tendenser til dette. 

Men du vil jo aldrig få kendskab til flygtninge hvis du ikke omgåes den

Men nu er det ikke mig men mine børn det ville dreje sig om . 

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Mom2Two skriver:

Gider du styrer dig? du kender mig ikk, og jeg er ikke racist.. men JEG ville ikke føle mig tryg ved a folk der li er kommet fra krig og ødelæggelse er om mine børn.. jeg vil bare ha dem der om mine børn, og andres børn, får et baggrundstjek, omså de var fra dk.

hva er der galt med netto? 

Et baggrunds tjek ? Det eneste man bliver tjekket for er om man er dømt for en forbrydelse mod børn. Dine børn kan færdes dagligt iblandt bankrøvere og bedragere  uden du aner det.

Ingen af de meget få der er dømt for pædofili i institutioner har været tidligere dømt.

Du omgiver dig med falsk tryghed

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er fint nok. Selvom det må være temmelig besværligt med kommunikation. 

Det jeg umiddelbart tænker mest over er, om et job i inst mon ikke er lige pres nok at blive sendt ud i som det første? Der er meget støj, aktiviteter der skal køre og ikke særlig mange voksne. Tænker en flygtning måske godt kunne have svært ved at varetage det så kort tid efter ankomsten hertil.

Vi har selv lige haft en flygtning i praktik på mit arbejde, han skulle være der i 12uger men måtte stoppe efter 4. Han gik konstant rundt om sig selv og anede hverken fra eller til, kunne ikke koncentrere sig, min kollega brugte MANGE timer på bare at tale med ham om hans historie som naturligvis fyldte meget, og den sidste dag knækkede han helt sammen og sad og græd. Og no wonder! Manden har været her i meget kort tid og kommer direkte fra at have set sin kone og 4årige dreng blive bombet. Det er sindsygt at forvente sådan en som ham, ude på arbejdsmarkedet allerede synes jeg. Heldigvis indvolverer mit arbejde ikke at tage vare på andre mennesker, for så havde det da slet ikke gået i de 4uger det blev til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.