Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Men nu er det ikke mig men mine børn det ville dreje sig om . 

Hvad er det værste der kunne ske? Altså sådan udover et misbrug? (Som ja er alt ødelæggende) men hvis vi tager det ud af situationen hvad er så det værste der kunne ske

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Hvad er det værste der kunne ske? Altså sådan udover et misbrug? (Som ja er alt ødelæggende) men hvis vi tager det ud af situationen hvad er så det værste der kunne ske

Tvivler på vi er enig  så skal vi lade den ligge her . Jeg svarede ts i tråden og føler ikke behov for at uddybe det overfor dig. 

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Tvivler på vi er enig  så skal vi lade den ligge her . Jeg svarede ts i tråden og føler ikke behov for at uddybe det overfor dig. 

Det kan vi da godt. Men jeg undre mig bare så spørger! Når der er ting jeg ikke forstår spørger jeg

Anmeld Citér

8. december 2015

modesty

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Taget i betragtning at det er de færreste sexforbrydere der overhovedet bliver anmeldt endsige retsforfulgt og dømt, så kan jeg ikke se hvorfor der skulle være den store risiko-forskel på en flygtning og en person der er opvokset i Danmark.

Går du også rundt og har noia over om alle de andre pædagoger har gjort noget som de ikke er dømt for? Og hvis nej - hvorfor ikke?

Anmeld Citér

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja børneattester er ikke en forsikring - der kan sagtens være ansat flere som ikke er opdaget. Jeg synes ikke det er utrygt. Og jeg er helt sikker på at de ikke må være alene med børnene - ligesom vikarer heller ikke må mange steder. 

Anmeld Citér

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja børneattester er ikke en forsikring - der kan sagtens være ansat flere som ikke er opdaget. Jeg synes ikke det er utrygt. Og jeg er helt sikker på at de ikke må være alene med børnene - ligesom vikarer heller ikke må mange steder. 

Anmeld Citér

8. december 2015

SofiaMik

Sprit25 skriver:

Kunne man ikke forestille dig, at mange af disse mennesker også har store traumer af det, som de har oplevet. Kan sagtens forestille mig situationer med psykisk ustabile mennesker, der vil være ret problematisk i et børnehavemiljø.

Kunne man ikke finde et mere passende sted at integrere dem? 

Anmeld Citér

8. december 2015

Mom2Two

SofiaMik skriver:

Kunne man ikke forestille dig, at mange af disse mennesker også har store traumer af det, som de har oplevet. Kan sagtens forestille mig situationer med psykisk ustabile mennesker, der vil være ret problematisk i et børnehavemiljø.

Det sad jeg også og tænkte på... De må jo være ramt psykisk? Og det ka umuligt være sundt for små børn a være i sådan et miljø - eller et så støjende, og hektisk miljø for flygtninge ...

Anmeld Citér

8. december 2015

TNBC

Mom2Two skriver:

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Jeg ville ikke have noget imod det(jeg er på asylcenter og det er nogle af de sødeste mennesker), men jeg vil sige at de skal have været i DK noget tid, sådan at de ikke lige kommer fra flugten og det.. Og man skal føle sig tryg(den følelse kan man jo have med alle, danske, svenske, m.m.. ) ved dem der passer ens børn, ens forældre/bedsteforældre og andet...

Men de skal bare vide at der er ting vi ikke gør i DK, som at slå børn. Og de skal kunne kommunikere, måske ikke på dansk i starten(Det kan børnene jo heller ikke når de starter i skole/børnehave), men i hvert fald på engelsk, sådan så de kan snakke med de andre voksne, så de ikke bliver isoleret og faktisk får noget af det.

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Nu går jeg da bestemt heller ikke udfra at det mennesker der kommer direkte fra krigen der kommer i en børnehave. Men at de har haft en tilvænningsperiode. Og jo vi kunne sikkert et mere passende men hvis det er deres drømmejob. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.