HOLD DA HELT OP! Jeg er målløs 
Jeg har tidligere kommenteret et lignende tråd ifm. flygtninge, da jeg selv er flygtning og ønsker at vise jer, som lever i jeres egen lille trygge boble, at vi (flygtninge!) er lige så meget mennesker som jer! Vi har ret til et normalt liv!
Og igen TAK DANMARK FORDI DU GIVER OS EN CHANCE 

Tilbage til emnet!
Jeg kan dele ud af min egen erfaring/historie. Min familie og jeg flygtede fra krig og jeg var kun 10 år gammel da vi kom til DK.
Vi var alle dybt traumatiseret af de ting vi havde oplevet i krigen. Da vi kom til DK, kunne vi ikke vænne os til stilheden, vi drømte stadig om bomberne og projektilerne som fløj rundt omkring vores hoveder...
Efter at være blevet forflyttet 5-6 gange til forskellige asylcentre i 3 år, fik vi (mor, far og 2 børn) vores første lejlighed på 40 m2. Det var ren luksus ift. De 12 m2 værelser vi havde haft på asylcentrene. (Ja, 4 personer på et 12m2 værelse)
Selvom vi hver dag blev mindet om krigen, var Vores lykke ubeskrivelig.
Min mor, uddannet sygeplejerske med 13 års erfaring, kunne desværre ikke arbejde som sygeplejerske i Dk, da man ikke ville anerkende hendes diplom. Fair nok.
Hun fandt sig et job som pædagogmedhjælper i en vuggestue/børnehave. Arbejdet med børnene gav hende livsglæden tilbage og hun fik sig en pædagoguddannelse. Min mor har været igennem en del ting i krigen, og børnene "reddede" hende. Det gør så ondt i mit hjerte, at læse nogle af jeres kommentar om at I ikke synes at flygtninge skal have lov til at arbejde i institutioner, når jeres begrundelser er "ingen baggrundstjek" og "ingen børneattest"
Giver en børneattest jer virkelig tryghed? Forsikrer det jer at en pædagog med ren attest ikke "rører" ved jeres børn?
Det er en meget naiv tankegang! I ved jo ikke hvad vedkomne laver bag lukkede døre og om han/hun har "adgang" til børn.
Jeg siger ikke at man ikke skal passe på sine børn, men man må som forældre ku afgive lidt af ansvaret til institutionslederne og pædagogerne og stole på at de rent faktisk gør deres arbejde og passer på vores børn. Hvis man skulle gå rundt og tænke "sorte tanker" om hvad der ku ske vores børn, så ville man blive skør.
Undskyld det lange indlæg, men jeg bliver så frustreret over at læse kommentarer fra mennesker, som ikke kan sætte sig selv i andre menneskers sted, og prøve at tænke lidt længere frem end deres egen næse. Ren uvidenhed 
Respekt til alle jer andre, som intet har imod flygtninge i institutionerne 
Peace!