Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er enig med ts og så syntes jeg bare slet ikke at det er ok at danskere som søger arbejde i en børnehave f.eks skal vise både det ene og det andet for at kunne få arbejde mens en flytning bare kan komme ind uden at havde vist noget som helst!!?? Her tænker jeg på børneattest og straffeattest!! Det er bare ikke ok!! Forskelsbehandlig så det batter og IGEN skal flygtninge have flere fordele end os danskere!! Hvornår hjælper vi vores egne først!? Under al kritik syntes jeg!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Jeg ville være lidt bekymret, men ikke på grund af frygt for pædofili eller manglende børneattest.

Min bekymring går mest af alt på de resurser som de andre pædagoger ville skulle bruge, for at hjælpe/støtte en flygtning i hverdagen. Vel og mærke resurser som vil gå fra børnene. Resurser som der allerede er alt for få af.

Og ja, så kunne jeg ikke forstille mig at en vuggestuen/børnehave, ville være det mest fantastiske sted at opholde sig, hvis man er traumatiseret, lider af PTSD ( som man næsten må formode at mange af dem nok gør i større eller mindre grad), eller lignende.

Det er din forestilling. 

Det kan også være det er berugende at være omgivet af børn, at være sammeb med små mennesker som er umiddelbare, uden bagtanker og viser stor glæde ved eksempelvis en tegning flygtningen har tegnet til barnet. 

Det er din formodning at det er uholdbart for flygtninge at være omgivet af børn, at det er en byrde for personalet osv. Men det kan også være det slet ikke forholder sig sådan

jeg tænker at personalet nok skal sige fra hvis personen ikke er egnet til at arbejde med børn ligesom flygtningen også kan sige fra hvis jobbet er en psykisk belastning. . 

Anmeld Citér

8. december 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Abracadabra skriver:

Nu er det faktisk min børnehave, det handler om, og artiklen er lidt misvisende blandt andet omkring andelen af utrygge forældre. 

Derudover har (og havde) jeg meget svært ved at se, hvad man var utryg over? De er jo ikke alene med børnene, der er ingen muligheder for at begå overgreb. 

Medierne er kun interesseret i opmærksomheden og læsere. De ikke interesseret i sandheden i historien. 

Fedt du står frem, da du ved hvad det handler om

Anmeld Citér

8. december 2015

A&F

Man behøver ikke være så paronoid. Tag det roligt. De vil mere end gerne vise at de er vores tillid værdige. 

Den bedste og hurtigste måde at integrere flygtninge er at de bliver beskæftiget med det samme. 

Jeg tør godt lade dem passe mine børn, så længe de forstår den danske kultur og normer . Især hvad angår børn 

Og som en anden skriver- de er ikke alene med de her børn

Anmeld Citér

8. december 2015

Abracadabra

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er enig med ts og så syntes jeg bare slet ikke at det er ok at danskere som søger arbejde i en børnehave f.eks skal vise både det ene og det andet for at kunne få arbejde mens en flytning bare kan komme ind uden at havde vist noget som helst!!?? Her tænker jeg på børneattest og straffeattest!! Det er bare ikke ok!! Forskelsbehandlig så det batter og IGEN skal flygtninge have flere fordele end os danskere!! Hvornår hjælper vi vores egne først!? Under al kritik syntes jeg!!! 

Vi snakker 2*2 timer om ugen, og jeg er ikke sikker på, at det er lønnet. 

I betragtning af, at vi danskere lever på toppen af kransekagen, tror jeg at der er 5 mia mennesker i verden, der gerne ville være i dine (forurettede) sko. 

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym

HOLD DA HELT OP! Jeg er målløs 

Jeg har tidligere kommenteret et lignende tråd ifm. flygtninge, da jeg selv er flygtning og ønsker at vise jer, som lever i jeres egen lille trygge boble, at vi (flygtninge!) er lige så meget mennesker som jer! Vi har ret til et normalt liv! 

Og igen TAK DANMARK FORDI DU GIVER OS EN CHANCE 

Tilbage til emnet! 

Jeg kan dele ud af min egen erfaring/historie. Min familie og jeg flygtede fra krig og jeg var kun 10 år gammel da vi kom til DK.

Vi var alle dybt traumatiseret af de ting vi havde oplevet i krigen. Da vi kom til DK, kunne vi ikke vænne os til stilheden, vi drømte stadig om bomberne og projektilerne som fløj rundt omkring vores hoveder...

Efter at være blevet forflyttet 5-6 gange til forskellige asylcentre i 3 år, fik vi (mor, far og 2 børn) vores første lejlighed på 40 m2. Det var ren luksus ift. De 12 m2 værelser vi havde haft på asylcentrene. (Ja, 4 personer på et 12m2 værelse)

Selvom vi hver dag blev mindet om krigen, var Vores lykke ubeskrivelig. 

Min mor, uddannet sygeplejerske med 13 års erfaring, kunne desværre ikke arbejde som sygeplejerske i Dk, da man ikke ville anerkende hendes diplom. Fair nok. 

Hun fandt sig et job som pædagogmedhjælper i en vuggestue/børnehave. Arbejdet med børnene gav hende livsglæden tilbage og hun fik sig en pædagoguddannelse. Min mor har været igennem en del ting i krigen, og børnene "reddede" hende. Det gør så ondt i mit hjerte, at læse nogle af jeres kommentar om at I ikke synes at flygtninge skal have lov til at arbejde i institutioner, når jeres begrundelser er "ingen baggrundstjek" og "ingen børneattest"

Giver en børneattest jer virkelig tryghed? Forsikrer det jer at en pædagog med ren attest ikke "rører" ved jeres børn? 

Det er en meget naiv tankegang! I ved jo ikke hvad vedkomne laver bag lukkede døre og om han/hun har "adgang" til børn.

Jeg siger ikke at man ikke skal passe på sine børn, men man må som forældre ku afgive lidt af ansvaret til institutionslederne og pædagogerne og stole på at de rent faktisk gør deres arbejde og passer på vores børn. Hvis man skulle gå rundt og tænke "sorte tanker" om hvad der ku ske vores børn, så ville man blive skør.

Undskyld det lange indlæg, men jeg bliver så frustreret over at læse kommentarer fra mennesker, som ikke kan sætte sig selv i andre menneskers sted, og prøve at tænke lidt længere frem end deres egen næse. Ren uvidenhed 

Respekt til alle jer andre, som intet har imod flygtninge i institutionerne 

Peace!

Anmeld Citér

8. december 2015

lineog4

Anonym skriver:

HOLD DA HELT OP! Jeg er målløs 

Jeg har tidligere kommenteret et lignende tråd ifm. flygtninge, da jeg selv er flygtning og ønsker at vise jer, som lever i jeres egen lille trygge boble, at vi (flygtninge!) er lige så meget mennesker som jer! Vi har ret til et normalt liv! 

Og igen TAK DANMARK FORDI DU GIVER OS EN CHANCE 

Tilbage til emnet! 

Jeg kan dele ud af min egen erfaring/historie. Min familie og jeg flygtede fra krig og jeg var kun 10 år gammel da vi kom til DK.

Vi var alle dybt traumatiseret af de ting vi havde oplevet i krigen. Da vi kom til DK, kunne vi ikke vænne os til stilheden, vi drømte stadig om bomberne og projektilerne som fløj rundt omkring vores hoveder...

Efter at være blevet forflyttet 5-6 gange til forskellige asylcentre i 3 år, fik vi (mor, far og 2 børn) vores første lejlighed på 40 m2. Det var ren luksus ift. De 12 m2 værelser vi havde haft på asylcentrene. (Ja, 4 personer på et 12m2 værelse)

Selvom vi hver dag blev mindet om krigen, var Vores lykke ubeskrivelig. 

Min mor, uddannet sygeplejerske med 13 års erfaring, kunne desværre ikke arbejde som sygeplejerske i Dk, da man ikke ville anerkende hendes diplom. Fair nok. 

Hun fandt sig et job som pædagogmedhjælper i en vuggestue/børnehave. Arbejdet med børnene gav hende livsglæden tilbage og hun fik sig en pædagoguddannelse. Min mor har været igennem en del ting i krigen, og børnene "reddede" hende. Det gør så ondt i mit hjerte, at læse nogle af jeres kommentar om at I ikke synes at flygtninge skal have lov til at arbejde i institutioner, når jeres begrundelser er "ingen baggrundstjek" og "ingen børneattest"

Giver en børneattest jer virkelig tryghed? Forsikrer det jer at en pædagog med ren attest ikke "rører" ved jeres børn? 

Det er en meget naiv tankegang! I ved jo ikke hvad vedkomne laver bag lukkede døre og om han/hun har "adgang" til børn.

Jeg siger ikke at man ikke skal passe på sine børn, men man må som forældre ku afgive lidt af ansvaret til institutionslederne og pædagogerne og stole på at de rent faktisk gør deres arbejde og passer på vores børn. Hvis man skulle gå rundt og tænke "sorte tanker" om hvad der ku ske vores børn, så ville man blive skør.

Undskyld det lange indlæg, men jeg bliver så frustreret over at læse kommentarer fra mennesker, som ikke kan sætte sig selv i andre menneskers sted, og prøve at tænke lidt længere frem end deres egen næse. Ren uvidenhed 

Respekt til alle jer andre, som intet har imod flygtninge i institutionerne 

Peace!

Tak for dit indspark - for det viser netop vi alle er forskellige og alle os som sidder uden erfaring kan ikke ane hvad der er bedst i situationen, men vi kan spørge og være nysgerrige. 

Jeg prøvede det selv da jeg havde mistet min datter, alle syntes at vide hvad jeg kunne tåle og ikke tåle. Men kun de der havde spurgt mig og lyttet til mit svar ramte rigtigt. 

Og til jer andre som fx problematiserer i forhold til sprog: for nogle år siden hvor der stadig var råd, der var der en rengøringskone i mine børns institution, hun kunne 10 gloser på dansk, men ungerne elskede hende og hun dem. De hjalp hende med at svinge kluden, hun legede gemme mens hun svingede kosten og hun kunne trøste på en måde så i hvert fald mine børn følte sig forstået som menneske ikke med sprog. Desværre blev hun sparet væk, men pointen var egentlig også bare at det virkelige møde mellem to mennesker ikke kun er båret af sprog.

Anmeld Citér

8. december 2015

Love2

Mom2Two skriver:

Du er da velkommen til a risikere dine egne børns sikkerhed, men døm ikk mig fordi jeg ikk vil ha mine børn ska være det mindste i utrygge hænder.

Hvorfor er de i utrygge hænder? For en flytning vil lave overgreb på dit barn? Hvordan kan du være sikker på at en dansker ikke vil gør det samme? Lad være med at bruge de har ren børneattest. Det har de alle sammen i starten. Pak din fordomme væk, mød dem med et smil, det giver positiv og lys hverdag. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Bella&Lina

Mom2Two skriver:

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Jeg synes faktisk det er hul i hovedet. Jeg har selv ptsd , og jeg kan kun forestille mig hvor forvirrende og utrygt det ville være for et menneske at blive smidt ud blandt 100 børn og fremmede voksne , man forstår ikke sproget man forstår ikke kulturen. En tricker??? Det tror jeg... Af den grund, synes jeg det er hul i hovedet. Dem med slemme mén skal have professionel hjælp før de skal ud blandt andre mennesker på eventuelle arbejdspladser. Når det er sagt, så kan jeg faktisk også godt følge din bekymring omkring det med at man ikke har nogen som helst chancer for at vide hvem man har med og gøre .... Så nej det er simpelthen ikke iorde overfor nogen som helst af dem (flygtninge pædagoger og børn) 

Anmeld Citér

9. december 2015

lineog4

Bare en strøtanke: en indvandrer eller flygtning der kommer fra et land hvor vi ikke kan hente oplysninger til en børnetest skal så ALDRIG kunne arbejde med børn i DK?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.