Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er enig med ts og så syntes jeg bare slet ikke at det er ok at danskere som søger arbejde i en børnehave f.eks skal vise både det ene og det andet for at kunne få arbejde mens en flytning bare kan komme ind uden at havde vist noget som helst!!?? Her tænker jeg på børneattest og straffeattest!! Det er bare ikke ok!! Forskelsbehandlig så det batter og IGEN skal flygtninge have flere fordele end os danskere!! Hvornår hjælper vi vores egne først!? Under al kritik syntes jeg!!! 

De er der for praktik, de er sgu ikke lønnet som alle andre, så Synes jeg ikke man kan forlange så meget fra dem . Igen de faste personale er der så hvad er problemet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
nebbe skriver:

Gud hvor er du afstumpet og hjerteløs at høre på! Har du læst kommentaren om den mandlige flygtning der så sin lille søn og kone blive bombet! Tror du virkeligt, at man som flygtning ønsker at komme ud i en børnehave og se vores forkælede unger rende rundt og mæske sig, alt imens man mindes sine egne i sorg.

Vågn dog op og tag noget ansvar for den verden du er en del af!

Hjælp dog de her stakler og tag aktiv del i , at de får et godt og værdigt liv!!

De er af kød og blod som du. Med den rette indstilling og et åbent sind vil du kunne skabe et positivt og mangfoldigt værdisæt for dine børn.

Det vil gavne dem, i langt højere grad, end idealet om, at pædagogen skal være hvid og tale dansk. 

Vågn dog op! 

Wow!!! Det er da virkelig flot at du kan dømme mig til at være et afstumpet og hjerteløst menneske på baggrund af 1 enkelt indlæg!!! Kender du mig?? 

Dit indlæg siger meget mere om dig end om mig!!! 

Hjerteløst er jeg i den grad ikke da jeg arbejder med syge og ældre mennesker og giver min omsorg og hjælp til dem. Så pak lige den kommentar væk tak!! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
nebbe skriver:

Gud hvor er du afstumpet og hjerteløs at høre på! Har du læst kommentaren om den mandlige flygtning der så sin lille søn og kone blive bombet! Tror du virkeligt, at man som flygtning ønsker at komme ud i en børnehave og se vores forkælede unger rende rundt og mæske sig, alt imens man mindes sine egne i sorg.

Vågn dog op og tag noget ansvar for den verden du er en del af!

Hjælp dog de her stakler og tag aktiv del i , at de får et godt og værdigt liv!!

De er af kød og blod som du. Med den rette indstilling og et åbent sind vil du kunne skabe et positivt og mangfoldigt værdisæt for dine børn.

Det vil gavne dem, i langt højere grad, end idealet om, at pædagogen skal være hvid og tale dansk. 

Vågn dog op! 

Og bare så du ved det så har jeg anmeldt dit indlæg!! 

Ha en god dag! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Lenchick

Liv_86 skriver:

Børn er fantastiske. Nogle skriver at de er bekymrede for kommunikationen, hvis nu disse flygtninge ikke kan tale dansk. Børn kan sagten kommunikere med folk der ikke taler samme sprog, de gør det bare på en anden måde. Har I aldrig været på ferie som barn og mødt andre børn med et andet sprog men alligevel på mystisk vis forstået dem og haft gode lege. Det har jeg, mange gange. Man kan give udtryk for ting på mande andre måder end ved sprog. 

Jeg synes generelt at det er en sørgelig tildens der er opstået ift. flygtninge og muslimer. Men det vil jeg ikke komme mere ind på. 

Personlig ville jeg ikke have noget problem eller betænkeligheder ved at der skulle arbejde en flygtning hvor min datter gik i institution. 

Desuden snakker vi så meget om integration i debatterne, og så er dette da netop en fantastisk mulighed, for lige netop dette. 

Du har så ret! Børn kommunikerer på den mest beundringsværdige måde. 

Hver gang min nu 4-årige pige er med til fest eller bare et besøg på mit asylcenter (altså min arbejdsplads) er hun faldet i snak med så mange børn og voksne, som overhovedet ikke kan dansk. Jeg kan bruge timer på at observere en leg på tværs af kulturer. En gang legede ungerne sømænd og pirater og gæt hvem var pirater? En flok somaliske drenge på 3-5 år og de meldte sig frivilligt. Vi voksne var flade af grin for legen var meget autentisk

Min fodboldglade teenager brugte 5 min, sammen med en anden dansk dreng, på at samle to fodboldhold og det var igen blandede hold. Det var fornøjelse at se den fodboldkamp!

Da min søn var 14 ønskede han sig en sort ven, en rigtig ven, for han synes sorte mennesker er mega seje 

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

De er der for praktik, de er sgu ikke lønnet som alle andre, så Synes jeg ikke man kan forlange så meget fra dem . Igen de faste personale er der så hvad er problemet 

Men alligevel syntes jeg det er unfair og fuldstændig til grin over for de danske pædagoger!! 

Jeg ville ikke føle mig tryg. Man kan ikke stole på nogen mennesker nu til dags og med tanke på hvad de har oplevet og at man faktisk ikke aner noget om dem syntes jeg at det er uansvarligt!! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Patriark

Men alligevel syntes jeg det er unfair og fuldstændig til grin over for de danske pædagoger!! 

Jeg ville ikke føle mig tryg. Man kan ikke stole på nogen mennesker nu til dags og med tanke på hvad de har oplevet og at man faktisk ikke aner noget om dem syntes jeg at det er uansvarligt!! 

En ikke ubetydelig procentdel af voksne krænkere er selv blevet misbrugt i barndommen- skal vi registrere ofre for seksuelt misbrug, som et forebyggende element mod misbrug i institutionerne?

Anmeld Citér

9. december 2015

nebbe

Omsorgsgiver skriver:

Wow!!! Det er da virkelig flot at du kan dømme mig til at være et afstumpet og hjerteløst menneske på baggrund af 1 enkelt indlæg!!! Kender du mig?? 

Dit indlæg siger meget mere om dig end om mig!!! 

Hjerteløst er jeg i den grad ikke da jeg arbejder med syge og ældre mennesker og giver min omsorg og hjælp til dem. Så pak lige den kommentar væk tak!! 

Men din mening og anskuelse af emnet, skinnende desværre tydeligt i gennem dit "ene indlæg' .

Nogle gange skal der jo ikke mere til, før man desværre danner sig en forståelse af, hvilket menneske der sidder bag skærmen. 

Det var ikke for at støde dig. Blot et opråb. Håber du tog en del af det til dig. 

Mit hjerte græder for de syriske flygtninge. - sikke en bagage de bringer med sig igennem resten af livet! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker, det er en god hjælp for en flygtning..  

Men jeg ville dog ikke være så vild med, hvis der skulle bruges ekstra ressourcer på dem i form af at pædagogerne skulle bruge meget tid på at forklare, hjælpe osv.  

Men som udgangspunkt så vil jeg da tro, at de kan bidrage med nogle ting... Som faktisk ville hjælpe pædagogerne. 

Jeg kan slet ikke hidse mig op over det...Der er jo rent faktisk et personale, Og de kommer ikke til stå alene.. Ja hvorfor ikke lade dem prøve at komme ud? Mærke at de kan bidrage med noget? Det forøger vel også deres livsglæde. 

Hvorfor gå i panik over det? De er jo også mennesker.. De sender næppe folk ud, som har det virkelig skidt

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
nebbe skriver:

Men din mening og anskuelse af emnet, skinnende desværre tydeligt i gennem dit "ene indlæg' .

Nogle gange skal der jo ikke mere til, før man desværre danner sig en forståelse af, hvilket menneske der sidder bag skærmen. 

Det var ikke for at støde dig. Blot et opråb. Håber du tog en del af det til dig. 

Mit hjerte græder for de syriske flygtninge. - sikke en bagage de bringer med sig igennem resten af livet! 

Derfor kan du ikke tillade dig at dømme mig!! Du kender mig ikke!! "Hvilket menneske der sidder bag skærmen"   sikke en fordømmende holdning at have!!

Anmeld Citér

9. december 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Derfor kan du ikke tillade dig at dømme mig!! Du kender mig ikke!! "Hvilket menneske der sidder bag skærmen"   sikke en fordømmende holdning at have!!

Man kunne jo også vende den om og sige, "derfor kan du ikke tillade dig at dømme den enkelte flygtning. Du kender ikke denne flygtning. Hvilket menneske der sidder bag asylcentrets mure - sikke en fordømmende holdning at have".....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.