Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

Fremad

det bør være et krav at man kan dansk og vise en ren attest... 

Jeg synes det er et ret sårbart sted at satse på sikkerheden.....og jeg synes ganske enkelt ikke at det er ok!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

Mom2Two

solskinsliv skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/foraeldre-i-oproer-ingen-kontrol-med-flygtninge-i-paedagog-jobs/5854679

Så er det måske lidt nemmere at se hvad der snakkes om.

Tak

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Så det er pædofili der er bekymringen ?

Størstedelen af alle de misbrugssager der har været i institutioner, hvor der er faldet dom er begået af mennesker der ikke var dømt i forvejen. Så en børneattest er fuldstændig ubrugelig til andet end at se om man er dømt for misbrug af børn... hvilket de færreste er

Derudover er det så utroligt få sager der reelt har været noget hold i omkring misbrug i institutioner.

Chancen for at ens barn skulle blive misbrugt af et familiemedlem eller en i omgangskredsen er langt større !

Der går lidt "jagten" i den.

Anmeld Citér

8. december 2015

Lenchick

Mom2Two skriver:

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Sikke dog en "fantastisk" holdning! Jeg er simpelthen i chok 

Vis dog respekt for andre mennesker og vær et godt forbillede for dine børn, som gerne skulle vokse op i en mangfoldig verden og blive til fornuftige og rummelige mennesker.

Hilsen en sygeplejerske på et asylcenter (og jeg stemte ikke rødt til sidste folketingsvalg)

Anmeld Citér

8. december 2015

januar16

solskinsliv skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/foraeldre-i-oproer-ingen-kontrol-med-flygtninge-i-paedagog-jobs/5854679

Så er det måske lidt nemmere at se hvad der snakkes om.

Tak

Det er selvfølgelig problematisk at man ikke kan hente den attest når vi nu er vant til at det er et krav. Så vi bliver utrygge når de ikke kan få den blåstempling af staten.

Men er er jo kun et fåtal der gør grimme ting. De er der jo for at give ekstra hænder, have noget at stå op til og lære sproget. Desuden er de jo sandsynligvis ikke alene med børnene. Kan læse mig til at ikke alle skal arbejde direkte som pædagogmedhjælperne

Jeg vælger at stole på at de 91 er helt almindelige og fornuftige mennesker. Og jeg kender folk der er flygtet hertil for mange år siden, den ene som jeg ved har været udsat for tortur, allesammen ville jeg betro mine fremtidige børn til.

Anmeld Citér

8. december 2015

Mom2Two

Lenchick skriver:

Sikke dog en "fantastisk" holdning! Jeg er simpelthen i chok 

Vis dog respekt for andre mennesker og vær et godt forbillede for dine børn, som gerne skulle vokse op i en mangfoldig verden og blive til fornuftige og rummelige mennesker.

Hilsen en sygeplejerske på et asylcenter (og jeg stemte ikke rødt til sidste folketingsvalg)

Du er da velkommen til a risikere dine egne børns sikkerhed, men døm ikk mig fordi jeg ikk vil ha mine børn ska være det mindste i utrygge hænder.

Anmeld Citér

8. december 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
solskinsliv skriver:

Det er jo ikke det hun siger, hold dig til emnet inden der går krig i den!

Jeg ville også være betænkelig hvis der ikke er mulighed for at indhente en straffeattest eller lignende, men sådan er vi jo så forskellige.

glædelig jul ��

Det oprindelige indlæg virker meget dømmende over for flygtninge generelt, vedkommende har undersøgt om der kommer nogen flygtninge i den institution vedkommendes unger går i og vedkommende vil ikke være tryg hvis der var en flygtning.

Jeg stiller mig bare undrene over for tendensen til at skære alle over samme kam, i en negativ retning. 

Anmeld Citér

8. december 2015

januar16

Mom2Two skriver:

Nej, det er voksne der ikk får tjekket deres baggrund om de feks har misbrugt børn

Jeg havde misforstået, men har læst artiklen nu

Anmeld Citér

8. december 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
januar16 skriver:

Tak

Det er selvfølgelig problematisk at man ikke kan hente den attest når vi nu er vant til at det er et krav. Så vi bliver utrygge når de ikke kan få den blåstempling af staten.

Men er er jo kun et fåtal der gør grimme ting. De er der jo for at give ekstra hænder, have noget at stå op til og lære sproget. Desuden er de jo sandsynligvis ikke alene med børnene. Kan læse mig til at ikke alle skal arbejde direkte som pædagogmedhjælperne

Jeg vælger at stole på at de 91 er helt almindelige og fornuftige mennesker. Og jeg kender folk der er flygtet hertil for mange år siden, den ene som jeg ved har været udsat for tortur, allesammen ville jeg betro mine fremtidige børn til.

Det håber jeg så sandelig også og det er de garanteret, jeg forstår dog godt utrygheden ved ikke at vide noget som helst om deres baggrund, berettiget eller ej.

Anmeld Citér

8. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det ville jeg nok ikke føle mig tryg ved. Ikke kun pga attest men generalt . 

Så hvis en uddannet syrisk flygtning med en ren straffeattest(som er ligegyldig inderst inde fordi selvom du ikke er dømt kan du godt have pillet) skulle arbejde i dit barns institution ville du sige nej? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.