Vi skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Men det er inde i en debat hvor man så også må regne med svar på det man skriver...tror der er sådan en blog funktion hvis man ikke ønsker svar.
jeg er i hvert fald træt af at skrive og bruge tid på at svare mennesker og så få smidt i hovedet at man generer dem.
Men jeg synes da i det her tilfælde at trådstarter helt sikker gør det rigtige, det er da helt tydeligt...jeg og mange andre havde bare handlet anderledes og sådan ser verden jo ud.
Knus Eva.

Udfra de sparsomme oplysninger vi fik i første omgang havde mange sikkert valgt at handle anderledes ja, men man kunne jo spørge lidt ind til detaljerne omkring situationen inden man siger sin (i dit tilfælde  ret uforbeholdne) mening.

Det er et menneske i dyb krise som har skrevet det her indlæg, det kunne man jo lige minde sig selv om da hendes indlæg og svar tydeligt bærer præg af at være yderst sårbar lige nu.

Selvom du og alle andre har RET til at sige hvad de vil synes jeg da det er tegn på empati og indføling at man lige formulerer sig lidt ekstra omsorgsfuld eller i det mindste lidt mindre direkte hvis man absolut VIL påpege hvor man  selv ("og mange andre" som du skriver)  ville have handlet anderledes...

Jeg synes det er lidt mærkeligt at du absolut skulle have en kommentar om hvor træt DU er af at blive misforstået med i et indlæg i en tråd der handler om en der faktisk  er ved at blive skilt pga mental utroskab som ovenikøbet bliver kritiseret for sine handlinger...   Er det ikke lidt at sætte sig selv i fokus?

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

qp

Jeg synes det er lidt mærkeligt at du absolut skulle have en kommentar om hvor træt DU er af at blive misforstået med i et indlæg i en tråd der handler om en der faktisk  er ved at blive skilt pga mental utroskab som ovenikøbet bliver kritiseret for sine handlinger...   Er det ikke lidt at sætte sig selv i fokus?

Rosa

Tænkte faktisk det samme.... men vidste ikke hvordan jeg skulle formulere det. Men teksten blev så også lige slettet og jeg nåede derfor ikke, at citere.

Anmeld

21. september 2009

Diana...

qp skriver:

Ejh hvor underligt  Lige før stod der da en tekst...

Hmm fortryd nok der skulle stå noget 

Kram

Anmeld

21. september 2009

qp

Diana... skriver:

Hmm fortryd nok der skulle stå noget 

Kram

Well... du kan jo se dit svar i Rosas indlæg - hun var hurtig!

Anmeld

21. september 2009

Diana...

Eva har talt og hvad Eva siger er lov og ret..
Havde jeg lige glemt.. Sorry!

Søde Lykke det var sgu ikke for at gøre dig ked af det jeg skrev fortrød det os efter du ved hvad der er det rigtige for jer og det eneste du har brug for nu er sgu et KÆMPE KRAM. 

Så det få du af mig.

Og du skriver bare hvis der noget du har brug for.

Anmeld

21. september 2009

Diana...

Rosa skriver:

Udfra de sparsomme oplysninger vi fik i første omgang havde mange sikkert valgt at handle anderledes ja, men man kunne jo spørge lidt ind til detaljerne omkring situationen inden man siger sin (i dit tilfælde  ret uforbeholdne) mening.

Det er et menneske i dyb krise som har skrevet det her indlæg, det kunne man jo lige minde sig selv om da hendes indlæg og svar tydeligt bærer præg af at være yderst sårbar lige nu.

Selvom du og alle andre har RET til at sige hvad de vil synes jeg da det er tegn på empati og indføling at man lige formulerer sig lidt ekstra omsorgsfuld eller i det mindste lidt mindre direkte hvis man absolut VIL påpege hvor man  selv ("og mange andre" som du skriver)  ville have handlet anderledes...

Rosa

Anmeld

21. september 2009

Diana...

qp skriver:

Well... du kan jo se dit svar i Rosas indlæg - hun var hurtig!

Anmeld

21. september 2009

N&J

Nu vil jeg så lige blande mig en lille smule i debatten.. som det jo er blevet.. Der blev jo skrevet at det lige var noget hun havde brug for at komme af med.. og det er vel også okey.. jeg tror nogengange vi ALLE er lidt hurtige til at komme med en masse gode råd, velmenende selvfølgelig, men skal nok også overveje hvordan vi skriver til en person der står i en meget ubehagelig situation...

Og til dig "ano", du skal jo gøre det der er bedst for dig, for i sidste ende så er det jo også hvad der er bedst for din familie.. Jeg tror nogen mennesker kan tilgive utroskab og de små "uskyldige" flirts og så er der nogen der ikke kan, jeg vil virkelig gerne tro på at jeg ville kunne, men ærligt talt så ville jeg aldrig kunne holde op med at frygte at det samme sker igen. Jeg mener at et ægteskab er bygget på tillid, og vælger man at bryde den tillid, så er den altså væk.. så kan det godt være at man efter et år eller to kan starte på en frisk, men det er jo ikke lige noget der går over sådan lige nu og her.. Vi har alle vores egen grænse, og vælger manden at overtræde den, velvidende at det er der grænsen går, så er det respektløst og må have konsekvendser. Samtidig tror jeg også på at når man vælger at blive gift eller at få et barn sammen, så SKAL man gøre alt for at forsøge, netop som du skriver med parterapien, hvis tilliden ikke bliver bygget op igen, jamen så er det sådan det er. Jeg syntes det er en meget fornuftig løsning du har valgt og jeg håber da at I finder ud af det, men hvis ikke, så har du ihvertfald gjort hvad du kunne, man kan jo godt elske hinanden, men ikke finde ud af at være sammen, så hellere være lykkelige hver for sig end ulykkelige sammen.. 

Et kæmpe knuz

Anmeld

21. september 2009

N&J

Og kan så læse på Rosas indlæg at hun faktisk havde været lidt hurtigere på tasterne..  Super...

Anmeld

21. september 2009

karina1980

pyyh det er en hård en, hvorfor ikke snakke om det,

her i huset har vi også været igennem en seperation, han var et fjols og troede ikke på at hans bedste veninde lagde an på ham, kørte rundt for hende og jeg måtte aldrig komme med, så jeg skred da tøsen var 3 mdr gammel og vupti så efter 2 måneder og de var flyttede sammen(han havde ikke råd til at bo der alene og hun var jo klar til at bo hos ham) fandt han ud af at jeg havde ret og begyndte at undskylde igen og igen og igen,

senere var det så en af mine veninder han havde gang i under en fest hvor der kom alt for meget ind under vesten, det endte med at jeg tævede hende og forsøgte på at tæve ham og endnu en seperation,

efter 4mdr kunne vi igen ikke undvære hinanden og vi fik talt alt ud, flyttede fra byen og ud hvor vi kunne starte på en frisk og det gik fint i lang tid og så begyndte jeg at kede mig i vores forhold og faldt i snak med en gut og havde han ikke fanget mig i det, ja så tror jeg sgu at jeg muligvis var gået så vidt at jeg var ham utro,

men han tilgav mig og vi snakkede om det, efterfølgende har der ikke været noget, har haft en ven hvor den har kørt på grænsen, men vi snakkede om det og fik forklaret ham hvad der lå i det(det en ven som jeg altid har talt sådan med) og lovede at vi ville tone det lidt ned, så snakkede med min ven om det og nu er det okay der,

idag er vi stadig sammen og har været 7 år til nov. det har været op og nedture, men absolut det hele værd, jeg elsker min mand og han elsker mig,

så hvis du elsker ham så kæmp for pokker, det er sgu fedt når man kommer på den anden side og livet er blevet det bedre og man lærer at sætte pris på de ting man har og gerne vil,

men det okay at tage noget tid at tænke i, det kan være godt for begge parter, blot husk at det også kan medføre at en af jer opdagere i ikke længere gider den anden og den kamp, der muligvis kan være i at finde tilliden tilbage

knus en som har kæmpet og håber at det er slut med at kæmpe nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.