Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2015

Anonym

Krydserfingre skriver:

Men de kan jo godt se dig? 

Og 2 forskellige steder? Hvordan? I er da fysisk og psykisk samme sted? 

Føler ikke jeg behøver at udtale mig til jer. :-) 

Har blot svaret på spørgsmålet tråden handlede om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

Anonym

A&F skriver:

Men det er en del af deres identitet. Tørklædet definere hvem de er.Og derfor også et bevidst valg om , at blive vurderet på fagligheden frem for hvordan man ser ud. Forstå mig ret

Du lyder på inden måde racistisk ven, du har din mening og fred være med det

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Det kan godt være det er barnligt, men jeg synes også det er vildt uhøfligt og jeg får helt ondt i maven over det det. Snakkede du seriøst til de to andre om lægen imens hun var der? Og storme ud, det duer sgu ikke. Der bruges også ressourcer på at holde samtale med dig og det bliver så være spild af tid.

Synes det er helt uacceptabelt uanset hvor presset man føler sig, beklager.

Har selv haft to forskellige narkoselæger hhv fra Indien og Brasilien (som jeg også var til samtale med) og selv om de ikke var ret gode til dansk, så forstod jeg at de havde styr på det de skulle og jeg følte mig i gode hænder fordi de var fagligt helt ok om end de var sprogligt udfordrede.

Jeg forstod ikke hvert et ord, men fandt absolut ingen anledning til at lave en dramatisk scene og forlade stedet efter en sviner 

Ja, jeg snakkede hen over lægen, til de 2 andre. Sidder man som psykiatrisk læge skal man sku forstå hvad der bliver sagt. Jeg skal ikke sidde mens jeg er allerlængest nede og gentage og forklare igen og igen på 4 forskellige måder, fordi hun helt tydeligt ikke forstår, det er for mig endnu mere groft end at jeg taler over hovedet på hende. Jeg syns sådan set også det er groft at sygeplejersken og den studerende bare sidder og kigger på, mens kommunikationen røg helt af sporet.  De skal da kun være glad for at jeg ikke var en patient i deres regi, for havde jeg nu haft en ordentlig psykose eller været meget ustabil havde jeg nok ikke nøjedes med at banke i bordet og smække med døren... 

^^hun havde i øvrigt ikke tørklæde på.

Jeg har også tidligere haft narkose læger og gynækologisk operations læger der ikke var danske, og ej heller snakkede særligt godt dansk, det er ok! De gør nok deres arbejde lige godt uanset.

Anmeld Citér

30. november 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Det behøver du heller ikke. Men hvis man har en holdning som man er i sin fulde ret til - så må man da argumentere 

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Krydserfingre skriver:

Det behøver du heller ikke. Men hvis man har en holdning som man er i sin fulde ret til - så må man da argumentere 

Men det er ikke din tråd så føler ikke jeg skal argumentere noget overfor dig bare fordi du ikke har samme mening? 

Anmeld Citér

30. november 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Men det er ikke din tråd så føler ikke jeg skal argumentere noget overfor dig bare fordi du ikke har samme mening? 

Det er altså ikke negativt. Jeg vil bare gerne høre den andens mening - det er kun på den måde man lærer at se ting fra andres perspektiv. 

Anmeld Citér

30. november 2015

A&F

Føler ikker jeg behøver at udtale mig til jer. :-)Har blot svaret på spørgsmålet tråden handlede om.

Hvis flere delte den holdning var kvinder med tørklæde arbejdsløse hele deres liv. 

Men jeg vil da gerne blive klogere på det du mener . Vi er forskellige og har forskellige synspunkter osv. En kvinde med tørkæde bruger også sin tid på at vælge et tørklæde der matcher dagens humør og tøjet, ligesom kvinder uden slør, vælger at krølle, farve, glatte, sætte det op i en knold mm. Så skal jeg da ikke dømme hende fordi jeg ikke kan se hendes "naturlige" udseende eller hendes hår hvis det sat op i en knold. Eller en hvis ansigt er fuld tatoveret så man ikke kan se ansigtet. Forstå mig ret - det er os selv som mennesker, der vælger at sætte en mur op, det har intet med modpartens valg at gøre. Det siger mere om en selv. Man lærer heller ikke noget hvis ikke man åbner en bog 

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Nej ikke som sådan!  - jeg er bestemt  IKKE  racist!

men vis hun som mange ikke var så god til dansk ville jeg nok blive en smugle irriteret i veerne og be hende finde en der kunne forklare mig hvad hun mente/sagde.. og så måtte hun gerne forsætte sit arbejde bagefter 

Og det ville være nøjagtig det samme vis det var en nordmand eller svensker, jeg kan ikke forstå hvad de siger. Og slet ikke hvis jeg samtidig skulle koncentrere mig om veer/presseveer.

hvis hun som mange ikke var så god til dansk?? wow, godt nok fordomsfuldt!!

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville afvise, ligesom jeg heller ikke vil have en læge med tørklæde. Jeg føler mig ikke tilpas, og jeg føler ikk jeg kan se dem. 

du kan sgu da se deres ansigt, hva skal du bruge deres hår til!! 

det sku da for langt ude!! sikke en verden vi lever i. føler jeg ik kan se dem.. come on 

Anmeld Citér

1. december 2015

Ka+Ma=Be

Nej, det kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle.

Jeg har forståelse og respekt for, at tørklædet er en privatsag med adskillelige forskellige årsager. Et tørklæde fortæller i virkeligheden ikke specielt meget - det er mennesket "under" der har en historie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.