Anonym skriver:
Er fuldstændig ligeglad med tørklædet så længe vi kan forstå hinanden - var for ikke ret længe siden til en samtale med en læge... Der ikke ku dansk. Jeg ku se og høre at hun igen og igen misforstod mig, hun spørger mig feks om jeg har det godt, jeg spørger om hun mener idag eller sådan generelt? Hun svarer ja
Samtalen endte med at jeg bankede i bordet og sagde henvendt til den sygeplejerske og den medicin studerende der også var til stedet og udemærket kunne kunne se hvad der foregik og at jeg blev mere og mere frustreret, at det her var fandeme for langt ude, fuldstændig spild af tid når lægen ikke fattede hvad der blev sagt. Jeg gik og smækkede med døren. Barnligt måske, men i en presset situation skal kommunikationen bare flyde.
Det kan godt være det er barnligt, men jeg synes også det er vildt uhøfligt og jeg får helt ondt i maven over det det. Snakkede du seriøst til de to andre om lægen imens hun var der? Og storme ud, det duer sgu ikke. Der bruges også ressourcer på at holde samtale med dig og det bliver så være spild af tid.
Synes det er helt uacceptabelt uanset hvor presset man føler sig, beklager.
Har selv haft to forskellige narkoselæger hhv fra Indien og Brasilien (som jeg også var til samtale med) og selv om de ikke var ret gode til dansk, så forstod jeg at de havde styr på det de skulle og jeg følte mig i gode hænder fordi de var fagligt helt ok om end de var sprogligt udfordrede.
Jeg forstod ikke hvert et ord, men fandt absolut ingen anledning til at lave en dramatisk scene og forlade stedet efter en sviner 
Anmeld
Citér