Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du afvise en jordemoder med tørklæde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.332 visninger
95 svar
191 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2015

MB23

Hej

Jeg sidder her med en opgave om religiøse symboler i det offentlige rum, og i den forbindelse vil jeg spørge jer om hvad jeres holdning er når det gælder jordemødre med tørklæde. Jeg har stødt på en lignende tråd før, men den er fem år gammel.

Jeg håber i vil hjælpe og uddyb gerne jeres svar - tusind tak på forhånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MB23 skriver:

Hej

Jeg sidder her med en opgave om religiøse symboler i det offentlige rum, og i den forbindelse vil jeg spørge jer om hvad jeres holdning er når det gælder jordemødre med tørklæde. Jeg har stødt på en lignende tråd før, men den er fem år gammel.

Jeg håber i vil hjælpe og uddyb gerne jeres svar - tusind tak på forhånd.

for mig er en jordmor en uddannelse alle kan tage.

så om det er en med tørklæde eller en mand er underordnet. Så længe de er dygtige til deres erhverv.

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Nej ikke som sådan!  - jeg er bestemt  IKKE  racist!

men vis hun som mange ikke var så god til dansk ville jeg nok blive en smugle irriteret i veerne og be hende finde en der kunne forklare mig hvad hun mente/sagde.. og så måtte hun gerne forsætte sit arbejde bagefter 

Og det ville være nøjagtig det samme vis det var en nordmand eller svensker, jeg kan ikke forstå hvad de siger. Og slet ikke hvis jeg samtidig skulle koncentrere mig om veer/presseveer.

Anmeld Citér

29. november 2015

Anna2706

Hvis hun kan flydende dansk, så ser jeg intet problem i, at hun har tørklæde på :-) Det er jo ikke det, som afgør om hun er en dygtig jordemor eller ej :-) 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Jeg ville ikke afvise hende, men jeg ville ikke føle mig totalt tilpas, jeg er typen der bider det i mig for ikke at støde/såre nogen.

jeg kan egentligt ikke forklare hvorfor, vi var engang involveret i et bil uheld, hende som skulle tjekke os bar tørklæde, og det virkede som om de var en eller anden mur imellem os. Det kan også bare havde været hende som person, det kan jeg ikke svare på, men jeg følte det var akavet pga tørklædet. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Er der tale om niqab eller hvad det nu hedder der dækker ansigtet så ja, da ville jeg afvise, jeg ville ikke føle mig tryg når jeg ikke kunne se ansigtet til den personen du behøver hjælp fra under et af de vigtigste øjeblik i livet,

er der kun tale om burka der dækker håret, så nej, da ville jeg ikke afvise :-)

Anmeld Citér

29. november 2015

B&J

Tørklæde eller ej bare hun kan sit arbejde som jordemor og er der for mig. Jamen så må måtte hun gerne være blå eller grøn 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Er fuldstændig ligeglad med tørklædet så længe vi kan forstå hinanden - var for ikke ret længe siden til en samtale med en læge... Der ikke ku dansk. Jeg ku se og høre at hun igen og igen misforstod mig, hun spørger mig feks om jeg har det godt, jeg spørger om hun mener idag eller sådan generelt? Hun svarer ja  

Samtalen endte med at jeg bankede i bordet og sagde henvendt til den sygeplejerske og den medicin studerende der også var til stedet og udemærket kunne kunne se hvad der foregik og at jeg blev mere og mere frustreret, at det her var fandeme for langt ude, fuldstændig spild af tid når lægen ikke fattede hvad der blev sagt. Jeg gik og smækkede med døren. Barnligt måske, men i en presset situation skal kommunikationen bare flyde. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Er fuldstændig ligeglad med tørklædet så længe vi kan forstå hinanden - var for ikke ret længe siden til en samtale med en læge... Der ikke ku dansk. Jeg ku se og høre at hun igen og igen misforstod mig, hun spørger mig feks om jeg har det godt, jeg spørger om hun mener idag eller sådan generelt? Hun svarer ja  

Samtalen endte med at jeg bankede i bordet og sagde henvendt til den sygeplejerske og den medicin studerende der også var til stedet og udemærket kunne kunne se hvad der foregik og at jeg blev mere og mere frustreret, at det her var fandeme for langt ude, fuldstændig spild af tid når lægen ikke fattede hvad der blev sagt. Jeg gik og smækkede med døren. Barnligt måske, men i en presset situation skal kommunikationen bare flyde. 

Det kan godt være det er barnligt, men jeg synes også det er vildt uhøfligt og jeg får helt ondt i maven over det det. Snakkede du seriøst til de to andre om lægen imens hun var der? Og storme ud, det duer sgu ikke. Der bruges også ressourcer på at holde samtale med dig og det bliver så være spild af tid.

Synes det er helt uacceptabelt uanset hvor presset man føler sig, beklager.

Har selv haft to forskellige narkoselæger hhv fra Indien og Brasilien (som jeg også var til samtale med) og selv om de ikke var ret gode til dansk, så forstod jeg at de havde styr på det de skulle og jeg følte mig i gode hænder fordi de var fagligt helt ok om end de var sprogligt udfordrede.

Jeg forstod ikke hvert et ord, men fandt absolut ingen anledning til at lave en dramatisk scene og forlade stedet efter en sviner 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Jeg ville afvise, ligesom jeg heller ikke vil have en læge med tørklæde. Jeg føler mig ikke tilpas, og jeg føler ikk jeg kan se dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.