Mor11 skriver:
Hvem siger at tørklæde er lig med dårlig hygiejne, at man ikke vil tage hårnet på, vaske hænder eller tage operationstøj på? Og tatoveringer? De gør da ikke en flue fortræd.
det må være hårdt at færdes med den indstilling efterhånden, hvor tatoveringer er for alle typer af mennesker og vi så vidt muligt forsøger at være multikulturelle... Ærgeligt at det kan være så svært at se udover sine egne (ubegrundede) fordomme.
Så længe fagligheden er i top, så burde det være fjong.
Tænk hvis tandlægen får en patient der ikke bryder sig om farven rød. Synes den symboliserer noget dårligt og er grim. Tandlægen har taget rød trøje på den dag. Ej men altså, man kan bare ikke please alle, så må man sgu arbejde lidt med at flytte sit fokus fra den tus, bluse, ørering eller hvad pokker det nu kunne være.
Det er ikke noget jeg har besluttet, det er jo sådan det er. Hvis du har tatoveringer, der ikke kan skjules, er der jobs du ikke kan få.
Det har intet med snævertsynethed at gøre, tværtimod.
De tandlæger jeg har haft, har alle haft en neutral "uniform", hvor alle på klinikken er ens klædt. Det udstråler faglighed for mig.
Hvad folk gør når de har fri fra job blander jeg mig ikke i.
Prøv at vende den om. Hvorfor vil du gerne vide om lægen har pircinger, tatoveringer, er kristen, muslim, homoseksuel? For mig har det netop ingen betydning hvad de går ind for, så længe de behandler mig godt.
Der er nød til at være grænser, ellers risikerer man at fagligheden drukner i symboler.
Hvis jeg skal forklare det billedligt: hvis en kunstner vil portrætere en pige i kjole, der sidder på en stol, så kigger han ikke på en dreng, der sidder på en cykel. Derfor skal en læge ligne en læge.