Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2015

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

hvis hun som mange ikke var så god til dansk?? wow, godt nok fordomsfuldt!!

Skal vi ikke bare kalde det en uheldig bemærkning   Tænker, at vi begge forstår budskabet bag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

hvis hun som mange ikke var så god til dansk?? wow, godt nok fordomsfuldt!!

Stop det der, MANGE udlændinge læger osv er ikke ret gode til at udtale dansk og så kan du ha den holdning du vil. Det er jeg sådan set ret ligeglad med.. 

Anmeld Citér

1. december 2015

A&F

Ka+Ma=Be skriver:

Nej, det kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle.

Jeg har forståelse og respekt for, at tørklædet er en privatsag med adskillelige forskellige årsager. Et tørklæde fortæller i virkeligheden ikke specielt meget - det er mennesket "under" der har en historie

"Mennesket under der har en historie"

Interessant og så meget rigtigt 

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

Jeg har stemt nej, og jeg er ikke racist, har skam flere venner med anden kultur og baggrund end dansk. 

Jeg synts at lige netop sådanne personer om de så arbejder på sygehus eller ude i jordmordhusene ikke skal have tørklæde på. Jeg kunne ikke forstille mig at skulle ligge der også er det en med tørklæde der tager mod mit barn, jeg så helst at persone havde den region fri sp kan kan få rigtigt kontakt til personen under fødslen f.eks.

Anmeld Citér

2. december 2015

Skouboe

Gad vide, hvad der ville ske, hvis det var den anden vej rundt? En muslimsk kvinde, der afviste en JM uden tørklæde?

- Bare en strøtanke...

Anmeld Citér

2. december 2015

alenemor42

Skouboe skriver:

Gad vide, hvad der ville ske, hvis det var den anden vej rundt? En muslimsk kvinde, der afviste en JM uden tørklæde?

- Bare en strøtanke...

Man kunne forestille sig at fanden var løs så...

For nogle

Anmeld Citér

2. december 2015

Ciss

Så lenge ansigtet ikke er dækket (så vi kan kommunisere normalt), kan jeg virkelig ikke se, hvilken forskel det gør, om hun har tørklæde!

For mig er hun en fagperson, og det interesserer mig langt mere om hun er dygtig i sit fag end hvad slags religion hun måtte have i sit privatliv, eller hvad slags tøj, hun går med.

Anmeld Citér

2. december 2015

Skouboe

alenemor42 skriver:

Man kunne forestille sig at fanden var løs så...

For nogle

Ja, det tænker jeg også.

Anmeld Citér

2. december 2015

loop

Jeg har stemt ja, jeg ville afvise.

Når jeg tager til min danske tandlæge forventer jeg, at han er klædt efter dansk hygieinisk standard. Han vasker grundigt hænder efter vi har hilst. Tandlægen har hårnet, mundbind og handsker på. Det hele ryger i skraldespanden når han er færdig med mig og han vasker igen hænder. Han har hverken tatoveringer, jakkesæt, halskæde, ringe eller noget andet. Hel neutral påklædning og hud.

Det samme forventer jeg på et dansk hospital. Hygieine og neutral hud og påklædning.

Jeg kommer for at blive behandlet, ikke for at tage stilling til hvad fagpersonen laver i sin fritid.

Hvis man vælger at have provokerende tatoveringer, eller tatoveringer, der er synlige, vælger man samtidig en række jobs fra.

Det samme gør man efter min mening, hvis man vælger at tage tørklæde på.

Jeg har heller aldrig hørt om en kirurg, der har nægtet at tage reglementeret beklædning på, selvom denne ellers til daglig kun kan lide at gå i kjole.

Man har et valg, og valget har altid konsekvenser.

Anmeld Citér

2. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Skouboe skriver:

- Bare en strøtanke...

Hmm. Nu hører jeg under ouh når det gælder fødsler, og jeg mindes faktisk ikke at der var nogen med tørklæde (der er en stor tavle med billeder af alle ansatte på fødeafdelingen, som jeg stod og studerede mens vi ventede på veer). Så her har de ikke et valg, andet end at undvære en jm. Såå, det tror jeg ikke er et issue faktisk. Muslimske piger/kvinder er jo også meget blandet om de bærer tørklæde eller ej, også søstre imellem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.