Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2015

Anonym

A&F skriver:

Det er blot et stk stof som dækker håret? Du kan jo se ansigtet . Du må endelig gerne uddybe det med, at de ikke kan se dig???

For mig er det ikke bare et stykke stof... 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare uden at lyde mega racistisk.. 

Jeg føler bare de skjuler noget af dem selv, ved ikke at kunne vise deres sande jeg. så derfor føler jeg mig ikke tryk i deres hænder. 

Jeg er bare mere tilhænger af en dansk kvinde / en der ligner mig der skal hjælpe mig når jeg har aller mest brug for det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

Ai sha

Jeg ville så til gengæld foretrække en jordemoder med tørklæde.

Men en mandlig ville blive vist ud med hård hånd 

Anmeld Citér

29. november 2015

A&F

Anonym skriver:

For mig er det ikke bare et stykke stof... 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare uden at lyde mega racistisk.. 

Jeg føler bare de skjuler noget af dem selv, ved ikke at kunne vise deres sande jeg. så derfor føler jeg mig ikke tryk i deres hænder. 

Jeg er bare mere tilhænger af en dansk kvinde / en der ligner mig der skal hjælpe mig når jeg har aller mest brug for det. 

Men det er en del af deres identitet. Tørklædet definere hvem de er.Og derfor også et bevidst valg om , at blive vurderet på fagligheden frem for hvordan man ser ud. Forstå mig ret

Du lyder på inden måde racistisk ven, du har din mening og fred være med det

Anmeld Citér

30. november 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Ville takke pænt nej tak. Og bede om en anden.. 

Grund; fordi jeg føler vi er 2 forskellige steder.. 

Kan jeg ikke se dem, kan de ikke se mig..

Men de kan jo godt se dig? 

Og 2 forskellige steder? Hvordan? I er da fysisk og psykisk samme sted? 

Anmeld Citér

30. november 2015

Sandratoft

Jeg ville være uendelig ligeglad  

Under min fødsel sidste år, var der bla. en mandlig medicinstuderende som også var muslim, med inde i de sidste 6 timer af fødslen, og han var så sød og venlig over for os og hjalp min kæreste med at holde mine ben mens jeg skulle føde (jeg var vidst ikke særlig samarbejdsvillig på det tidspunkt) 

Udover dem, var der 2 fødselslæger (hvoraf en af dem var en mand) 1 jordemoderstuderende, 3 jordemødre og 1 assistent, og det gjorde mig ingenting, da de alle opførte sig ordentligt og var professionelle. 

Anmeld Citér

30. november 2015

Sandratoft

Ai sha skriver:

Jeg ville så til gengæld foretrække en jordemoder med tørklæde.

Men en mandlig ville blive vist ud med hård hånd 

Jeg håber virkelig ikke at man i dagens danmark stadig må kønsdiskriminere 

Anmeld Citér

30. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville være fuldstændig ligeglad...

Desuden tror jeg, at jeg ville have travlt med at føde  

Nu nævner flere, det med mænd også, og i starten af min fødsel var der en mand til stede, som var klar til at tage imod barnet, og det rørte mig heller ikke.  

Så ja, jeg er ligeglad med tørklæde, mænd eller hvad det nu kan være. Bare folk er professionelle, hvilket er det vigtigste.

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Sandratoft skriver:

Jeg håber virkelig ikke at man i dagens danmark stadig må kønsdiskriminere 

Så du synes, at man skal ignorere det enkelte menneskes ret til at sige nej i ligestillingens hellige navn?  Det er jo altså ikke en betjening ved kassen eller skatteopgørelse, som man "behandler" her.

Anmeld Citér

30. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Så du synes, at man skal ignorere det enkelte menneskes ret til at sige nej i ligestillingens hellige navn?  Det er jo altså ikke en betjening ved kassen eller skatteopgørelse, som man "behandler" her.

Nej bestemt ikke. Jeg synes man sagtens kan bede om en anden læge/jordemoder/sygeplejerske hvis kemien er dårlig, men direkte fravælge sundhedspersonale pga køn, religion eller lignende det ligger langt væk fra mig. 

Anmeld Citér

30. november 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mand, jøde, buddhist, tørklæde, hårnåle - jeg tager det hele hvis de er dygtige.  

det eneste jeg ville kunne finde på at vælge fra pga ville være sprogbarriere (ligegyldigt om det er svensk, arabisk eller kinesisk) eller hvis han/hun var dækket til over ansigtet, for mig betyder mimikken rigtig meget for aflæse en person - om det er godt eller skidt det hun fortæller mig fx  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.